Thailands valuta

Att köpa utan marginaler har ju fungerat pga inflation, men fattar inte att folk vågar och att banker godkänner.

Fanns ju ett förslag att man skulle av gå låna fem gånger hushållets årsinkomst. Vet inte om besluts tagits ännu.

Svenska hushållverkar vara lika belånade som Thailändska och är nog många som hoppas det inte blir någon räntehöjning.
1/5 av hushållen klarar inte 1000 kronor mer i utgift per månad, herregud hur tänker folk när dom köper bostad inget spelrum att gå på överhuvudtaget.
Inte konstigt att TV program som skuldfällan går så bra, stor del av Svenskarna känner väl igen sig själva i sådant program.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/pqKm6/sma-marginaler-mot-stigande-rantor

Ja de senaste 10-15 årens kalas är nog snart till ända, fattar inte vad det byggs och inga billiga lägenheter heller men de går åt som smör i solsken men få har egentligen råd men många måste ju få omvärlden att tro att de är miljonärer och många vill leva som om de vore miljonärer.

Har sagt länge nu, väntar bara på den stora kraschen och den lär komma.

Ja de senaste 10-15 årens kalas är nog snart till ända, fattar inte vad det byggs och inga billiga lägenheter heller men de går åt som smör i solsken men få har egentligen råd men många måste ju få omvärlden att tro att de är miljonärer och många vill leva som om de vore miljonärer.

Har sagt länge nu, väntar bara på den stora kraschen och den lär komma.
Självklart kommer det en krasch, det gör det alltid till slut. Ofta kommer den snabbt och överraskande, nåt händer i världen som skakar om så faller korthuset.
Det är då man ska sitta där 100% likvid och fynda efter kraschen.

Självklart kommer det en krasch, det gör det alltid till slut. Ofta kommer den snabbt och överraskande, nåt händer i världen som skakar om så faller korthuset.
Det är då man ska sitta där 100% likvid och fynda efter kraschen.

Har du några tips:)

Kursen har fortsatt åt rätt håll nu på Måndagsmorgon.
XE kurs.
NOK 4.0861
SEK 4.0493

Jag vet anledningen, jag växlade 100.000 kronor förra veckan så nu går det väl rakt upp 55555 ;)
Men den kan fortsätta upp för skolan skall betalas om 2 veckor så snart dags att växla igen, går väl kursen ner nu när jag avslöjade mig 5555.

Kursen har fortsatt åt rätt håll nu på Måndagsmorgon.
XE kurs.
NOK 4.0861
SEK 4.0493

Jag vet anledningen, jag växlade 100.000 kronor förra veckan så nu går det väl rakt upp 55555 ;)
Men den kan fortsätta upp för skolan skall betalas om 2 veckor så snart dags att växla igen, går väl kursen ner nu när jag avslöjade mig 5555.
Att du inte skäms, ställa till det för oss på det viset. ;) :D

Jag är långtifrån lika brydd om SEK-THB eller NOK-THBsom jag är om NOK-SEK.

Faaaan!
Torskat 2mille THB på några år p.g.a växelkursen.

Samtidigt så sparar jag mer när kursen suger. Man blir ju livrädd för att använda pengar.

Jag är långtifrån lika brydd om SEK-THB eller NOK-THBsom jag är om NOK-SEK.

Faaaan!
Torskat 2mille THB på några år p.g.a växelkursen.

Samtidigt så sparar jag mer när kursen suger. Man blir ju livrädd för att använda pengar.
Har du torskat 2 mille TBH har du växlat 10 mille THB, ganska mycket när man inte bor i Thailand. Eller menar du motsvarande 10 mille THB när du växlat från NOK till SEK?

Har du torskat 2 mille TBH har du växlat 10 mille THB, ganska mycket när man inte bor i Thailand. Eller menar du motsvarande 10 mille THB när du växlat från NOK till SEK?

Nja, jag har rättare sagt devalverat.
Har inte växlat över summan, men skulle jag göra det idag så hade jag fått 2mille mindre än vid "normal" kurs

Senast redigerad av en moderator:
Jag måste ju leva här nere så jag har iallafall förlorat minst 2 mille thb dessa 3 år kronkursen legat så dåligt.
Börjar jag nästan gråta när jag läser det, jag skulle vart lite mer ekonomisk som @nmax eller @Ledarn känner jag ibland.
Och stor del av det är bränt på nöjen...
Kanske skulle dra ner på nöjen lite och spara bättre ;) har försökt men blir så tråkigt i 4 veckor då 55555.

Jag måste ju leva här nere så jag har iallafall förlorat minst 2 mille thb dessa 3 år kronkursen legat så dåligt.
Börjar jag nästan gråta när jag läser det, jag skulle vart lite mer ekonomisk som @nmax eller @Ledarn känner jag ibland.
Kanske skulle dra ner på nöjen lite och spara bättre ;) har försökt men blir så tråkigt i 4 veckor då 55555.
Man måste unna sig något roligt i livet också, det mår alla bra av. Du lägger en massa pengar på grabbens skolgång, det är heder- och beundransvärt.

Det är ju alltid en risk att tjäna pengar i annan valuta än som man använder, samma sak om man lånar i en annan valuta. Vet inte om man kan säga att man förlorat då. Har man en buffert så man bara växlar när man är nöjd med kursen så är det ju bra.

Det är ju alltid en risk att tjäna pengar i annan valuta än som man använder, samma sak om man lånar i en annan valuta. Vet inte om man kan säga att man förlorat då. Har man en buffert så man bara växlar när man är nöjd med kursen så är det ju bra.
Ja det va ju det 55555 skulle vart lite snålare som dom.
Har ju valuta konto för att jag skulle göra så men funkar ju föga.
Då går man och köper sig bil och condo och hittar på allt möjligt kul.
Så jag blir tvungen att växla och låsa i sparande varje månad.
Därför jag fick växla 100.000 kronor nu för par dagar sen så jag kunde låsa dom innan jag brände dom 555555.
Blev så orolig för kursen med började pratas om par år i ekonomitidningar i Norge innan kronan börjar hämta sig.
Någon gång måste man ju växla ;)

Senast redigerad av en moderator:
Sen är det svårt att ha en buffert när växelkursen har vart dålig i 3 år.
Om man vart en gammal gubbe och haft ett välavlönat jobb stor del av livet kanske det hade funkat ;)

Ja, du har ju faktiskt använt pengarna så "förlusten" är ju ett faktum.
Själv har jag bara minskat mitt värde, mätt i THB

Kollar man på en graf på 10 år så har kronan inte återhämtat sig mot thb till ursprungsnivån någon gång efter nåt av dom stora rasen efter 2008.
Screenshot_20170710-122048.png

Liknande trådar

Tillbaka
Topp