Thailands valuta

SEK verkar ha låst sig står fortfarande 4.0493.
NOK gjorde något hopp sent igår kväll 4.1108

Alla pengar som du sänder till Th, går vidare, till annan bank, via Bkk Bank
Har man inte Bkk Bank, så tillkommer det, en extra avgift, för nästa överföring till din egen bank.
Detta finns massor skrivet om detta på forumet.
Enda skälet att skicka Tbh. Är att du för över den summan du vill ha i Tbh, samt att då vet du växelkursen. Avgifterna är dom samma, men för det mesta, så får man bättre kurs att växla i Th.
Men då får man den kursen, som är på mottagningsdagen, oftast 2 dagar senare.

Senast ändrad:
Har man inte Bkk Bank, så tillkommer det, en extra avgift, för nästa överföring till din egen bank.
Enda skälet att skicka Tbh. Är att du för över den summan du vill ha i Tbh, samt att då vet du växelkursen. Avgifterna är dom samma, men för det mesta, så får man bättre kurs att växla i Th.
Vid den koll jag gjorde på växlingskurser i Thailand ock Sverige för något år sedan gav i stort sett alla svenska banker bättre växlingskurs med 0,5% påslag mot 1% för Thailändska banker.

Nu har du rört ihop det, tvärtom är det. Bättre kurs att skicka thb.

Varför använder ni inte Bkk Banks växelkurs, det är ju deras växlingskurs som används vid överföring till Th.
SeKr 4.02 . Nkr 4.06 just nu
Jag har mitt valuta konto på Bangkokbank så självklart växlar jag dom där jag överför ju inte ;)
När det inlägget postades för en vecka sen så var det aktuella XE kurser och idag fick jag 4.065 när jag växlade imorse.
Men jag orkar ju inte gå på nätet och kolla deras kurs hela tiden, jag kollar på min XE app så ser jag om det är påväg upp eller ner.

Jag har mitt valuta konto på Bangkokbank så självklart växlar jag dom där jag överför ju inte ;)
När det inlägget postades för en vecka sen så var det aktuella XE kurser och idag fick jag 4.065 när jag växlade imorse.
Men jag orkar ju inte gå på nätet och kolla deras kurs hela tiden, jag kollar på min XE app så ser jag om det är påväg upp eller ner.
Att växla från valutakontot på Bangkok Bank är bättre än de andra Thai bankerna men inte lika bra som de svenska

Att växla från valutakontot på Bangkok Bank är bättre än de andra Thai bankerna men inte lika bra som de svenska
Jaja jag har inget alternativ för mitt lönekonto är på Bangkokbank jag slipper avgiften att skicka iallafall.
Innan tog jag lönen på bahtkonto kanske hade fått bättre kurs då men det vet jag inte för jag har ingen koll på vad dom på lönekontoret skickar ifrån.
Nu kan jag ha lite koll på kursen själv istället för att lönen växlas på lönedagen.
Brukar skilja ca. 0.4 från XE kursen när jag växlar.

Senast redigerad av en moderator:
Jaja jag har inget alternativ för mitt lönekonto är på Bangkokbank jag slipper avgiften att skicka iallafall.
Innan tog jag lönen på bahtkonto kanske hade fått bättre kurs då men det vet jag inte för jag har ingen koll på vad dom på lönekontoret skickar ifrån.
Nu kan jag ha lite koll på kursen själv istället för att lönen växlas på lönedagen.
Brukar skilja ca. 0.4 från XE kursen när jag växlar.

Jag hade ju ett några år men det är väldigt liten skillnad, växelkursen tas ut av avgifterna.

Du har rätt Mackes, om det är bra kurs är det alltid bäst att välja bath som valuta i svenska banken. Däremot om kursen skulle stiga så kan du få bättre i t ex bkk bank för de håller inne dina pengar två tre dagar för att tjäna pengar på pengar så att säga.
Är det bra kurs välj bath när du växlar.

Jag tycker ju det är bättre att ha ett THB valutakonto i Sverige. Blir väl inte billigare, men man växlar när man vill och har pengarna fortfarande i Sverige.

Så vad säger ni? Vi skickar från SEB i Sverige till Siam Commercial Bank i Thailand. Vi brukar alltid skicka i sek men är det bättre att skicka i baht? Frugan tycker det är smidigare att skicka i baht det är jag som envisas med att hon skall använda sek :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp