Thailands valuta

Glömmer du att Thailand är diktatur? Om det hettar till gäller knappast några garantier...

Var det inte stabilare och bättre med diktaturen? Vill minnas det var så du utryckte det förut.

Dock måste ju valutakonto i Sverige vara lösningen. Insättningsgarantin gäller, man växlar när man är nöjd med kursen och flyttar när behov finns.

Var det inte stabilare och bättre med diktaturen? Vill minnas det var så du utryckte det förut.
Ibland är diktaturen nödvändig. Som till exempel efter ett stort antal misslyckade försök med demokrati. Skall jag sätta mina pengar i ett land skall det dock vara en demokrati där man inte kan ändra på lagarna med ett snabbt och enkelt beslut.

Senast redigerad av en moderator:
Nu är det ju staten som garanterar och svenska staten behöver man nog inte vara orolig för...
Ju till 950.000sek som janne säger men har du mer går dom förlorade. Nordea och Danske Bank kan ta dina pengar som du har hos dom om det skulle gå riktigt illa för dom bara tidsfråga tills dom övriga hakar på. Detta var på ett G 20 möte som beslutet fattades. Tror det var 2015 detta kallas för "Bail In"

Senast ändrad:
Nu står nästan NOK>Baht i 4.14 anledningen är väl att jag växlade igår morse igen efter det gjorde den ett skutt.
Jag kanske kan växla upp kursen 55555 ;)
Nu blir det en sista växling den 26 när skolan skall betalas så om ni behöver växla så växla den 26:te på eftermiddagen bahten rasar nog då 55555.

Ja men nu är det bara jag som har pengarna (aktier) i Sverige:rolleyes:

Har du aktier så omfattas de väl inte av insättningsgarantin. Har du dessa på depå eller VP konto som du är ägare av kan ingen ta pengarna.

Att en svensk bank går omkull är snudd på osannolikt om inte ekonomin kraschar utomlands.

Var du med på resan då den isländska banken konkade för några år sedan?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp