Thailands valuta

Har du aktier så omfattas de väl inte av insättningsgarantin. Har du dessa på depå eller VP konto som du är ägare av kan ingen ta pengarna.

Att en svensk bank går omkull är snudd på osannolikt om inte ekonomin kraschar utomlands.

Var du med på resan då den isländska banken konkade för några år sedan?
Depå. Jag var med på den resan på island och där rök en stor besparning så det sitter i benmärgten på mig att jag litar inte på banker. Och det var flera banker som blev statliga det var rena skiten men man får vara tacksam att man inte hade hus eller fötretag där. Många av mina vänner där, gick det väldig illa för och så illa att min bästa vän tog livet av sig.

Senast redigerad av en moderator:
Depå. Jag var med på den resan på island och där rök en stor besparning så det sitter i benmärgten på mig att jag litar inte på banker. Och det var flera banker som blev statliga det var rena skiten men man får vara tacksam att man inte hade hus eller fötretag där. Många av mina vänner där, gick det väldig illa för och så illa att min bästa vän tog livet av sig.
Nej fy tusan. Man skall aldrig ta någonting för givet. :'(

Då förstår jag

Skulle tro att man spräcker 4.08 innan dagen är slut. Jag är ju ingen supertippare för trodde vi skulle vara uppe över 4.20 innan juli var slut
Fast det går åt rätt håll och skulle säga att det mera normala är över 4.50.
Men o andra sidan det finns inte mycket som är normalt idag. Som regeringen i Sverige slösar pengar får vi vara tacksamma för att få våra pensioner varje månad.

4.17 är XE kursen på NOK idag, synd man inte är synsk då hade jag väntat med att växla.

Fick räkningen på visakortet idag som jag använde vid biljettköpet av thaibiljetten fick 3,91 var den 3e, xe slutkurs samma dag var då 4,00

Kursen är påväg åt rätt håll, kursen på widget uppe i högra hörnet.
Och den ofödda sonen kommer nog heta Liam ;)
Håller på och lägger in Widgets på nya telefon så man slipper öppna varenda app för att uppdatera sig ;)
Screenshot_20170719-133003.png

Snacka om onödigt och dumt inlägg, du fattar ju nada av vad detta gällde.
Skål Birger.

Det är konstigt att Du alltid tycks tro att andra inte fattar, att dom inte är pålästa och att dom är dumma och ändå är Du själv totalt ur stånd att förklara något som helst, man får hela tiden känslan av att "det dunkelt sagda, är det dunkelt tänkta"..... Märkligt.

Det är konstigt att Du alltid tycks tro att andra inte fattar, att dom inte är pålästa och att dom är dumma och ändå är Du själv totalt ur stånd att förklara något som helst, man får hela tiden känslan av att "det dunkelt sagda, är det dunkelt tänkta"..... Märkligt.
Så vad handlade det du kommenterade om då?

Det var dåligt för dagens siffra är 4.05 hade varit högre men riksbanken gick in den 18de med en varning för att kronan rusar för snabbt.
Marknaden reagerade omedelbart annars hade vi haft närapå samma kurs idag som Jonas för NOK. Som vanligt alltaå, stofiler styr.
Norges riksbank för väl exakt samma pengapolitik som Sverige, dom har ju med sänkt sin ränta inte - men den ligger på 0.5% och kan komma att sänkas mer.
Läser man Norska finanstidningar så låter det precis som Sverige.

Han är märkvärdig utav helvete en Besserwisser

Norges riksbank för väl exakt samma pengapolitik som Sverige, dom har ju med sänkt sin ränta inte - men den ligger på 0.5% och kan komma att sänkas mer.
Läser man Norska finanstidningar så låter det precis som Sverige.

Och skulle Norges riksbank sänka till minusränta så kommer du få sämre kurs än vad sek har just nu. Det är stor skillnad på 0.5 och -0.5% i alla fall rent psykologiskt.

Och skulle Norges riksbank sänka till minusränta så kommer du få sämre kurs än vad sek har just nu. Det är stor skillnad på 0.5 och -0.5% i alla fall rent psykologiskt.
Dom verkar ha stoppat på 0.5% nu har dom varken höjt eller sänkt på ett tag, dom verkar följa Sverige men lägger sig snäppet över ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp