Thailands valuta

Intressant och se hur riksbanken reagerar på att inflationen har stannat upp. De har möte snart. Alltså börjar de inte höja räntan när skall de göra det. Idag blåser man på brinnande brasa, vad gör de när veden tar slut/nedkonjunktur?
Så sek kan ta stryk om RB tar yttrligare i med åtgärder. Mötet är snart.

Intressant och se hur riksbanken reagerar på att inflationen har stannat upp. De har möte snart. Alltså börjar de inte höja räntan när skall de göra det. Idag blåser man på brinnande brasa, vad gör de när veden tar slut/nedkonjunktur?
Så sek kan ta stryk om RB tar yttrligare i med åtgärder. Mötet är snart.
Dom borde kanske ändra namnet från Riksbanken till Riskbanken?? :rolleyes:

Då kom Ingves med gamla vanliga visan och valutautvecklingen stannade av precis som räntan.
Det kommer att bli spännande tid när det är dags att höja räntan, för då kanske nedkonjungturen också är där.
Hoppas Ingves åker ut vid årskiftet, det skulle vara nationell katastrof om han stannar kvar.
Nytt inflationsmål är ju inget nytt mål, bara dribblande med ord.
Dessutom avslöjades det redan för länge sedan.

Då kom Ingves med gamla vanliga visan och valutautvecklingen stannade av precis som räntan.
Det kommer att bli spännande tid när det är dags att höja räntan, för då kanske nedkonjungturen också är där.
Hoppas Ingves åker ut vid årskiftet, det skulle vara nationell katastrof om han stannar kvar.
Nytt inflationsmål är ju inget nytt mål, bara dribblande med ord.
Dessutom avslöjades det redan för länge sedan.
Eliasson är väl snart "ledig"..??
Kan väl vara ett lämpligt jobb för honom om svetsar´n vinner valet..??

Beror väl på hur sugna Alliansen är på att regera ,, de är den svagaste och mjäkigaste oppositionen genom tiderna , tror inte de vill ta tag i skiten de tillsammans med Sossarna skapat , Reinfeldt startade, sen har Lövfen fortsatt att rasera landet ,, Blir det C samt S , då säljer jag lägenheten och vi drar igen , för gott ,, Rödtoppen vill ju öppna gränserna :eek:
Dagens utspel från M är ju rent rasistiskt 555:) Rena SD politiken
Oj , nu hamnar detta i den mörka avdelningen av forumet ,, lol:):):)

Beror väl på hur sugna Alliansen är på att regera ,, de är den svagaste och mjäkigaste oppositionen genom tiderna , tror inte de vill ta tag i skiten de tillsammans med Sossarna skapat , Reinfeldt startade, sen har Lövfen fortsatt att rasera landet ,, Blir det C samt S , då säljer jag lägenheten och vi drar igen , för gott ,, Rödtoppen vill ju öppna gränserna :eek:
Dagens utspel från M är ju rent rasistiskt 555:) Rena SD politiken
Oj , nu hamnar detta i den mörka avdelningen av forumet ,, lol:):):)
Du utmanar ödet... ;) Bara vi nu återgår till ämnet och inte fortsätter på den inslagna vägen. :police:

Penningpolitiken är intressant, dom med stora lån gillar säkert Ingves, mannen med det smittande leendet. :)

Många skäller på Ingves men det är inte han som styr penningpolitiken i Sverige.
Korkade politiker gör Ingves jobb mycket svårt, det är inte bara till att höja räntan så löser sig allt.
För att riksbanken ska få utrymme att driva en penningpolitik så krävs en rad tuffa politiska beslut först som ex avskaffa räntebidragen.

Många skäller på Ingves men det är inte han som styr penningpolitiken i Sverige.
Korkade politiker gör Ingves jobb mycket svårt, det är inte bara till att höja räntan så löser sig allt.
För att riksbanken ska få utrymme att driva en penningpolitik så krävs en rad tuffa politiska beslut först som ex avskaffa räntebidragen.
Har ju även det diskuterats av sittande regering , tycker för egen del att det är helt ok , varför skall jag skatta mindre för att jag drar på mig skulder ,, enligt min tanke FEL !!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp