Uppehållstillstånd i Sverige

Fel, fel fel.
Fan lego du har inte en susnig om hur det är att jobba statligt eller kommunalt.
Det hela börjar med minskande anslag till verksamheten, chefen som för det mesta är helt oduglig försöker slimma verksamheten och effektivisera. Han omorganiserar verksamheten, som får till följd av att ingen får någon arbetsro. Verksamheter knoppas av, flyttas mellan olika myndigheter folk slutar nya dataprogram införs. Som inte funkar.
Hur fan ska folk kunna utföra ett bra jobb när dom inte kan få lugn och ro. Det går ju inte att skapa rutiner när några dårar som inte har en aning om verksamheten ska styra och ställa för att kunna sätta avtryck i organisationen och försöka spara lite pengar.
Jag har varit med så länge och sätt så många skräck exempel på hur man kör en verksamhet i botten bara för att man vi centralstyra utan att veta vilka konsekvenser det får.
Nej du slaven gör så gott den kan och skulle kunna göra mer om han fick vara ifred.
I slut ändan är det våra folkvalda som bär det yttersta ansvaret med sin fördelningspolitik. Så det så.

Jättegrattis ledarn!! :thumbsup: Vi skall lämna in våra ansökningar på torsdag, jag har precis fyllt i alla papper och familjebeviset har kommit från Skatteverket. Så nu är det bara att köra (fast UT inte går ut förrän i slutet av månaden).

"ledarn " sa:
Tackar, tackar.....

Jo det är sant, känns skönt även fast man inte var orolig.
Grattis Champagne och hummer är det minsta
t178.gif
z070.gif

I dag ringde jag den där assistenten Ulla-Britt i västerås ..Tillbaka till ruta ett nu hade ja ingen handledare längre o hon kunde inte förstå hur de kommit mig att ja blev tilldelad den förra chefen som slutat som handledare

Moment 22

Men sen när ja kom hem hade ja fått ett paket av frugan o då försvann sorgen ja hade känt av innan :)
glimten66

"glimten66 " sa:
I dag ringde jag den där assistenten Ulla-Britt i västerås ..Tillbaka till ruta ett nu hade ja ingen handledare längre o hon kunde inte förstå hur de kommit mig att ja blev tilldelad den förra chefen som slutat som handledare

Moment 22

Men sen när ja kom hem hade ja fått ett paket av frugan o då försvann sorgen ja hade känt av innan :)
glimten66
Du är en lyckans ost som har en sådan omtänksam fru :)

Allt klart då med andra ord. GRATTIS än en gång. :)

Nu har vår process börjat, ansökningarna är inlämnade till MIG:s enhet i Malmö. Mycket folk så vi får en faktura på avgiften (3000:-). Det skall bli spännande att se hur lång tid det tar, nuvarande UT går ut 27/11. ::) ::)

skönt att det gick så fort Ledaren

Hoppas det går lika fort för er Berra

glimten66

Grattis till er som är klara

Men jag står väl och stampar på ruta 1 samma som Glimten
Och inte är det lätt att komma fram heller via telefon,efter 15 försök med samma
svar var god ring senare alla linjer är upptagna så fick jag i allafall info att ingen
handläggare hade vårt ärende nu...hmmm :(

Jag ger inte upp att ringa och jaga dem dem...men mest ser jag fram emot resan nu
snart 3 veckor kvar sedan är det bara hoppas det blir klart så fort som möjligt.
Slutar nog med att frun kommer få åka ensam upp hit till Sverige vilket hon
säger inte skall vara något problem men jag hade önskat hon kunde åka med mig !!
:wai:

"ledarn " sa:
Fort gick det efter att vi fått tid för intervju ja.....

Ansökan skickade jag ju in i Februari.
Handläggare fick vi en i April.
UT gick ut i slutet av Maj.
Intervju nu i Oktober.

Så fort gick det ju inte tycker jag....

Samt att när tjejerna skulle komma hit tog det exakt 6 månader på dagen efter intervju till att UT var klart...

Gick inte snabbt där heller inte.....

Men nu är allt klart !!!

Nej de gick inte fort då solly ;)

Yiipppiiiiiii äntligen i lördags tog det beslut att tanten fått sitt UT fick papperna sent i går när ja kom hem från jobbet ringde o väckte henne hon blev görgla ;)
ja pratade me Västerås så sent som i torsdags då hade ja inte fått nån handledare men i lördas så va de klart

Tack MIG för att ni kan jobba helg ibland :)

glimten66

"glimten66 " sa:
Yiipppiiiiiii äntligen i lördags tog det beslut att tanten fått sitt UT fick papperna sent i går när ja kom hem från jobbet ringde o väckte henne hon blev görgla ;)
ja pratade me Västerås så sent som i torsdags då hade ja inte fått nån handledare men i lördas så va de klart

glimten66

Jättegrattis, lyckan är fullkomlig! Det blir en karma på vägen naturligtvis!

Tack Berra ja nu e ja lycklig :) äntligen känns som en oändlighet men tittar man tillbaka så e de ju inte de :) 10 Juli lämnade vi in ansökan & den 10 aug. va vi på ambasaden

glimten66

"legolas " sa:
Så vad händer nu då??? Skall ni bosätta Er i Sverige efter allt det jobbet med huse`??? men men det lär väl finnas kvar om ni kommer tillbaka förstås... Grattis till detta..... och lycka till med jobb för tanten i Sverige!!!

Nej nej Legolas hon ska få gå i skolan här o sen vill hon jobba ett tag me men blir ju minst 2 resor varje år nu dom närmaste åren måste ju få in henne i systemet här hemma ju :)

"glimten66 " sa:

glimten66

Jättestort grattis Micke :D :thumbsup: Det var skitkul att höra

Mats

// Redigerat, orsak felaktig Quote :)

"glimten66 " sa:

glimten66

Grattis till er glimten66

Jag fick också brev idag med frugans UT beviljat så nu verkar de jobbat på för
jag ringde ju också och frågade nyligen och inget var klart samt ingen handläggare
och nu är beslut tagit och det känns underbart... :)

Kommer visa upp beslutet via webbcam för frun redan ikväll,hon blev så glad och
ville prata med mig runt midnatt 24:00 i Thailand...suck vår vintertid gör det jobbigt
att kommunicera på normala tider,mest för hennes skull då !

Liknande trådar

Tillbaka
Topp