Vad gillar du med Thailand

Vädret, den vackra naturen och vägarna här i norra Thailand. Det fria livet och umgänget med människor.
Inget tjat om munskydd:oops:
Du blir inte lämnad ensam om du inte själv väljer det.
Allt utanför Bangkok och turistfällor :cool::p
Måste tillägga att jag tycker om thai sätt att inte kritisera andra så mycket som vi s k kristna gör.

Här i Nakhon Phanomdistriktet är det absolut inget tjat om munskydd, det är bara att använda där de kräver det så som på Makro, Big C, Lotus, 7/11, Global House, Mega Home, det tycker jag är bra och inget som stör mig, är bara att rätta in sig i ledet.

Tycker det mesta är bra här och trivs alldeles utmärkt även om det finns lite på miniussidan

He he, så du har inte tonåringar hemma då? Igår var det nästan blod på golvet mellan min frun och våran 14 åring som vill äta mat med mobilen på högsta volym utan tanke på att vi andra vid köksbordet inte gillar gnisslet från thaimusik,,,,,,,grrrrrr,,, som dessa tonåringar lyssnar på! Flög en tallrik minst i backen kan jag säga! :tongue_transparent:
Det där ofoget har vi stoppat, det är mobilföbud vid matbordet. Men så illa är det inte så att ilskan har gått ut över döda ting.

Det där ofoget har vi stoppat, det är mobilföbud vid matbordet. Men så illa är det inte så att ilskan har gått ut över döda ting.
Jag avreagerar mig på döda ting ibland, det är förlösande. Minst två stycken bilar har jag handgripligen destruerat med minislägga (mina egna bilar kanske bör tilläggas). En närmast orgastisk känsla att dra en slägga i framrutan för att sedan gå loss på instrumentpanelen.
En bilmek jag känner sa en gång att hans dröm var att köra en amerikansk variant av bilpress där man först kör en gripklo genom fronten på bilen för att sedan gripa tag i motorn och ruska ut den ur bilen. Sedan följer sedvanlig pressning av karossen. Jag förstår honom!

Nu är min Thailandsvana ytterst svag och har bara 2 resor dit tidigare så min åsikt kanske inte räknas...

Första var till ex flickvännen som jag träffade i tyskland och andra att hälsa på en annan jag mötte vid första besöket efter att första damen inte kunde hålla styr på benen..

Ska tilläggas att jag hittade hit pga visumfrågor från början.
Och har blivit kvar här sen dess.

Men i mitt fall så var det kvinnorna kan man väl sägafrån början.
Men maten där slår Phils med hästlänger så idag att ha fått lära sig maten så äter och lagar jag mycket Thaimat själv.

Ingen av mina två resor så har jag träffat bartjejer eller varit ute och röjt.
Ibland kan jag önska att jag haft den friheten att få åka dit som singel och bara ha kul.
Säkert en helt annan upplevelse.

Senast ändrad:
Ibland kan jag önska att jag haft den friheten att få åka dit som singel och bara ha kul.

Man kan gå ut och röja ibland även om man har en partner. Man måste inte ta med sig bartjejerna hem eller ens vidröra dom. Man kan ha sjukt kul ändå på en ”röjar”kväll ;) Talar av egen erfarenhet :)

Jag tror jag ska ta en matresa med flickvännen nångång till just Thailand.
Så hon får prova maten. Det thailändska köket är nåt som passar mig perfekt.

Enda hon sett är flygplatsen där på resan till sverige.

Haha ja vidröra nån är uteslutet om jag har damen med mig.

Massivt? Tydligen saknar jag helt kunskap inom detta, det låter lite.
Police seized 70 grammes of crystal meth, 16 ecstasy pills, a scale and drug use paraphernalia from the pair who were arraigned on charges of collusion in having the drugs in their possession for use and sale.
Former Miss Teen Thailand Has Jail Sentence Changed From 3 Months to 33 Years | Chiang Mai One

Nu handlar tråden om vad man GILLAR med Thailand;)

För min del är det klimatet, alla fina öar och kustremsor att bada i. Vänliga människor, enkelheten att få hjälp om det är något man själv inte kan eller orkar. Får inte glömma maten, alla dessa hål i väggen ställe, som man till nästan ingen kostnad får utsökt mat serverad.
Är grymt road av alla fina tempel vi besökt, finns säkert tusentals fler att utforska. Tycker även prisbilden är bekväm trots svag krona, finns mycket mer att gilla......:)

Nu är min Thailandsvana ytterst svag och har bara 2 resor dit tidigare så min åsikt kanske inte räknas...

Första var till ex flickvännen som jag träffade i tyskland och andra att hälsa på en annan jag mötte vid första besöket efter att första damen inte kunde hålla styr på benen..

Ska tilläggas att jag hittade hit pga visumfrågor från början.
Och har blivit kvar här sen dess.

Men i mitt fall så var det kvinnorna kan man väl sägafrån början.
Men maten där slår Phils med hästlänger så idag att ha fått lära sig maten så äter och lagar jag mycket Thaimat själv.

Om du är ihop med någon som man kan vara ute o röja tillsammans så blir du lycklig.
Med en ständigt svartsjuk flickvän funkar det inte i längden.

Har väl tillbringat bara drygt ett år sammanlagt i Thailand men till vintern när jag blir pensionär så skall jag känna efter i vårat hus en längre tid. Trivs jag här? Har velat sälja för och få loss pengar när den var dyr men gumman satte stopp.

När min tid kommer och jag kan spendera längre period i Thailand så blir det några månader på vintern. Sommaren i Sverige slår Thailand med hästlängder enligt mig. Vad jag tycker om Thailand? Jag jag tycker tillvaron är avslappnande och lite high chaparral vilket jag uppskattar.

Kontrasten, mellan att va hemma o där borta... :love_transparent:
SmartSelect_20230518_194753_LINE.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp