Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Inte ute efter bråk men när pojken inte sett snö och inte åkt skidor
kanske bättre med en liten backe, pulkabacke och prova skidor på
längden. Jag bor i snön och jobbat i en skidlift när mina barn var små så liten erfarenhet har jag
Jag har åkte slalom, monoski, snowboard olika år när jag började med sen jag var 6 år gammal.
Åker rätt bra skidor och även lärt upp sådana som aldrig stått på innan så har rätt bra erfarenhet själv nedför.
Inget problem att gå in på skidskola oerfaren, öm i rumpan kanske.
Äldste är van med skateboard och vågsurfing på konstgjorda vågor så blir bara kul, hjälm på.
Inga problem för mig att åka baklänges nedför en backe och hålla sonen så han följer.

Var inte så farligt utanför sportlov och helg.
5000kr för 3 nätter sen kommer ju lite omkringkostnader men jag har ju sparat lite för det här, är ju deras första resa till Sverige och en semestertripp till att börja med.
Hyr man en stuga kan man nog komma ner i pris men vill ha nåt vid backen.
Liftkort brukar vara saftigt pris på har jag hört. Har ju inte åkt slalom sedan 80-talet så ta det för vad det är.

Ene polaren uppväxt jehovas vittne fick inte göra nåt under uppväxten och bröt sig ur, uppväxt i snö men aldrig fått lekt i.
Lärde han i Hemsedal när 30 år.
Höll han i armarna, jag åkte baklänges han plogandes framlänges.
Han var skiträdd i början men efter en dag klarade han gröna backen från toppen.

Ene polaren uppväxt jehovas vittne fick inte göra nåt under uppväxten och bröt sig ur, uppväxt i snö men aldrig fått lekt i.
Lärde han i Hemsedal när 30 år.
Höll han i armarna, jag åkte baklänges han plogandes framlänges.
Han var skiträdd i början men efter en dag klarade han gröna backen från toppen.
Brukar man inte hålla barnen mellan benen när man lär dom, liften är inte
hellre lätt, bror ju vilken lift det är en bygel lift var det många som ramla
första ggr, tanter fick man ta handen under rumpan och lyfta upp, dom
trodde man kunde sitta på bygeln. Varenda sportlov tog jag sem och jobbade
i skidbacken ett sätt att vara med barnen och få lite pengar också

första ggr, tanter fick ta handen under rumpan och lyfta upp, dom trodde man kunde sitta på bygeln. Varenda sportlov tog jag sem och jobbade
Det beror på hur bra man åker själv, jag åker lika bra baklänges så då kan jag hålla dom, instruktioner och ögonkontakt och prata om känner sig osäkra.

Ok men har aldrig sett nån göra så med mina 30 år i skidbacken, sele och
rep har jag sett och det funkar också
Jag gör så, som sagt jag tar i händerna, plogar i ett V bakåt, dom i ett V frammåt.
Jag styr dom, har gjort och fungerat skitbra.
Får dom fart står jag framför, fångar upp och lyfter.

ok du gör som du vill men jag har aldrig sett nåt sånt. Har man dom
mellan benen lär dom sej att svänga som du gör och även ploga om
man vill
Gör man som jag gör följer dom och jag har ögonkontakt och instruerar..
Då lär dom sig styra själva och jag kan fånga upp.
Har gått väldigt bra när jag gjort det för då står vi ansikte mot ansikte och kan förklara samtidigt.

Ja även idag blev det kväll & hela dagen lång har vi varit på skidorna, blev en tidig revelj 05,30 för idag skulle jag ta dom till ett av mina favoritställen..
Vi började redan kl 08 i mörkret & ganska tidigt stötte vi en tupp men den hittade vi ej igen.
Sen stötte vi tterligare 2 st där varav en fick åka i ryggsäcken resten av dagen, det var också en riktigt rejäl tupp 4,95 kg & var samma kompis som fick fälla den med.
Totalt såg vi 5 tuppar.

IMG-20250128-WA0010.jpg

Absolut samt även en tur till Liseberg med trevligt sällskap i maj om andan faller på.
Japp men funderat på den, tänkte inte riktigt innan.
När dom kommer i Mars är farfar och farmor i Spanien, dom kommer hem när jag åker på sjön i April.
Sen när jag kommer i Maj får vi bara 2 helger familj med farfar och farmor så osäker på om kan undvara en av dom.
Vi får se när närmar sig, farfar och farmor kanske vill hänga på.

Var inte så farligt utanför sportlov och helg.
5000kr för 3 nätter sen kommer ju lite omkringkostnader men jag har ju sparat lite för det här, är ju deras första resa till Sverige och en semestertripp till att börja med.
Hyr man en stuga kan man nog komma ner i pris men vill ha nåt vid backen.
Jag har hört priser för "Ståkkholmarna" på runt 40,000.- en vecka! Men vi har nog råd! ;)

Gör man som jag gör följer dom och jag har ögonkontakt och instruerar..
Då lär dom sig styra själva och jag kan fånga upp.
Har gått väldigt bra när jag gjort det för då står vi ansikte mot ansikte och kan förklara samtidigt.
Kan ju även hålla dom under armhålan, runt kroppen, ser ingen fördel i att åka frammåt med ett barn mellan benen, helst inte vuxen.
Men krävs ju då att den som lär ut är trygg i att åka baklänges nedför backarna och det är jag.
Jag kan om behövs lyfta upp sonen och ta mig nedför backen baklänges, vilket är lättare än att lyfta han och hålla framför nedför.

första ggr, tanter fick man ta handen under rumpan och lyfta upp, dom
trodde man kunde sitta på bygeln. Varenda sportlov tog jag sem och jobbade

Barn mellan bena fungerar ju, men nu var det en som var över 30år han skrev om.

Barn mellan bena fungerar ju, men nu var det en som var över 30år han skrev om.
Kommer iofs inte ske i detta fall då dom får gå på skidskola dom dagarna.
Men om så hade det blivit äldste, hade väl blivit tidningsrubriker, gubbe hade minderårig thai mellan benen nedför backe.
Vi kör på olika sett, testa mitt, tyckte lärde sig snabbare.
Jag kommer iaf inte åka med nån mellan benen.
Tappar dom det på mitt sätt så fångar jag upp snabbt.
Men alla är inte bekväma med att åka baklänges.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K