Vad kostar det att skicka ett brev till Nakhon Nowhere?

Ja alla idioter verkar har ha det bästa svaret på det fast det inte funkar.

Jag kan tycka att en crowdfunding av en 100 baht eller 500 baht sedel verkar smartast. Den medlem som har en sådan hemma kan skicka sedeln till BTT med ett förbetalt kuvert adresserat till dig. Allt BTT har att göra är att signera sedeln och lägga den på postlådan.

Fan jag skulle döda för att ha en sedel signerad av BTT!
Idiot kan du va själv bror duktig

Ja alla idioter verkar har ha det bästa svaret på det fast det inte funkar.

Jag kan tycka att en crowdfunding av en 100 baht eller 500 baht sedel verkar smartast. Den medlem som har en sådan hemma kan skicka sedeln till BTT med ett förbetalt kuvert adresserat till dig. Allt BTT har att göra är att signera sedeln och lägga den på postlådan.

Fan jag skulle döda för att ha en sedel signerad av BTT!
Ja de verkar inte förstås att sedeln ska vara signerad annars kan det va :), sen är ju vad ett vad men 500 Baht kan jag både ha och mista.
Jag satte vadet 10 000 först men det gick inte BTT med på.

Lova inte något du inte kan hålla. Billigare och smartare att fråga på forumet om någon har 500 baht att sälja till dig, då kostar det bara ett frimärke inom Sverige + frimärke för 33kr.
Det blir bra mycket billigare än 16 mil i bensin.
Jag bor i samma samhälle som BTT, vi har ca 2 km mellan oss.
Jag har en 500 baht-sedel hemma som han kan få köpa.
Vi har växlat några PM med varandra, jag har föreslagit honom att vi skulle träffas för att prata lite. Kanske över en pizza på den lokala pizzerian, jag lovade att bjuda.
Jag fick inget svar, detta var för lite mer än 2 år sedan.

Vi har växlat några PM med varandra, jag har föreslagit honom att vi skulle träffas för att prata lite. Kanske över en pizza på den lokala pizzerian, jag lovade att bjuda.
He he ,, För många år sen på ett annat forum erbjud jag honom en biljett till Thailand... o träffas på ett möte som han ville påstå skulle bli av

Vilken fegis han är, jag tycker det är kul att träffa människor jag tjafsat med på forum.

Ja BTT, du föreslog en kopp kaffe, jag lovade en pizza med en öl till. Erbjudandet kvarstår. Jag tror det skulle vara trevligt att träffas.
Du fick mitt telefonnummer på PM. Hör av dig på tel. eller PM.

Tycker det är kul att träffa nya människor.
På ett annat forum blev jag bannlyst från att skriva och se bilder i några trådar. Sen anmälde sig en av dem som bannlyst mig till samma träff i Surin som jag anmält mig till men han kom aldrig.

Jag hade tryckt upp en T-shirt bara för denna träff.
20230219_113046.jpg

Jag har tillbringat ungefär lika mycket tid utanför barområdena i Thailand.

Bodde ett år i Nonthaburi vid soi Peebol Songkram. Plus att jag bott på Soi Potisarn vid Naklua Road i Pattaya under ett par år då jag inte ofta besökte några bargator.

Tiden bland bargatorna sträcker sig från 1994 och fram till 1997.

Skulle tro att det finns medlemmar på forumet som tillbringat betydligt mer tid än vad jag gjort på bargatorna.

BTT
Troligt, men dessa medlemmar har förmodligen vistats (fysiskt) i Thailand ett flertal gånger (årligen?) sedan mitten på 90-talet.

Mobbingvarning! Var och en avgör själv om man vill träffas eller inte. BTT vill inte, jag vill om tillfälle finns!

Kommer du att dra av 26 kronor i fraktkostnad?

Eftersom risken är stor att Stefan inte får pengarna och min signatur på sedeln om jag skickar den via brev så får vi lösa saken på ett annat sätt.

Tydligen är det viktigast att det står BTT på sedeln.

Nu är det ju lite svårt att som kycklingen föreslår ge sedeln till nån resenär som ska åka till Thailand. Stefan bor ju inte direkt i turistområdena om man säger så.

Och själv har jag varken lust eller motivation att leta mig upp till Sakhon nowhere bland risfälten.

Så det blir väl att helt enkelt skicka sedeln och sen hålla tummarna att den når fram till byn i norra Thailand.

Jag skickar den i morgon så har han den väl ev om någon vecka.

Fraktkostanden på 33 sv kronor bjuder jag på.

BTT

Mobbing är väl ett starkt ord för han skapar situationerna som blir helt själv när han skriver sådant han inte har en aning om och är ren nonsen.
Jag har ofta försvarat BTT men har tröttnat att göra det sen en tid tillbaka.

Nonsens får stå för dig.

Jag säger som jag alltid gjort ändå sen maipenrai tiden att allt jag berättat om min tid i Thailand är sanning.

Det är möjligt att vissa saker jag berättat om verkar som rena fiktion men så är faktiskt inte fallet.

Mycket av min tid bland barerna var kantat av snurriga och märkliga händelser.

Mycket givetvis på grund av sprit och tokerier från allehanda damer men ljugit har jag aldrig gjort på forumen.

BTT

Mobbing är väl ett starkt ord för han skapar situationerna som blir helt själv när han skriver sådant han inte har en aning om och är ren nonsen.
Jag har ofta försvarat BTT men har tröttnat att göra det sen en tid tillbaka.

Jag har aldrig förstått varför man ska försvara någon som kontinuerligt ställer till det för sig själv på både det ena och det andra sättet.
Bästa sättet att hjälpa är att be dessa sluta göra bort sig.

Träda in som någon vit riddare och ”rädda” och försvara vuxet folk…nej, jag förstår helt enkelt inte.
Att ignorera dessa är inte heller snällt då utfrysning är lika illa som mobbning.

Eftersom risken är stor att Stefan inte får pengarna och min signatur på sedeln om jag skickar den via brev så får vi lösa saken på ett annat sätt.

Tydligen är det viktigast att det står BTT på sedeln.

Nu är det ju lite svårt att som kycklingen föreslår ge sedeln till nån resenär som ska åka till Thailand. Stefan bor ju inte direkt i turistområdena om man säger så.

Och själv har jag varken lust eller motivation att leta mig upp till Sakhon nowhere bland risfälten.

Så det blir väl att helt enkelt skicka sedeln och sen hålla tummarna att den når fram till byn i norra Thailand.

Jag skickar den i morgon så har han den väl ev om någon vecka.

Fraktkostanden på 33 sv kronor bjuder jag på.

BTT
Skickar du sedeln till Sakhon Nowhere så lär den inte komma fram, har letat febrilt på thailandkartor om det ställen men det finns inte.

Glöm inte fotografera brevet innan du skickar det.öööö

Ja lite märkligt är det, han skulle till Forex i veckan som kommer men han hade tydligen en femhundring hemma.

Nej det har han inte.

Har en 100 bahtare men eftersom vadet rörde sig om 500 baht så får jag väl köra dom där 16 milen tur och retur och växla in 500 baht.

Så det kostar mig väl 3-400 hundra kronor extra för att skicka 150 kronor till dig.

Men enligt vad du påstår är det signaturen på sedeln som är viktigast så det enklaste vore ju att skriva BTT på sedeln jag har hemma och lägga den i ett brev och skicka den.

Men adressen måste ju stämma annars lär du inte få nån sedel.

BTT

Liknande trådar

N
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
3