nån som vet vad det kostar att gifta sig med thai tjej

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hallå alla

är det nån som har en aning av hur mycket det kostar att gifta sig med en thaitjej med sermoni och fest efter
 
Hej!

Har du en thaitjej? Det bero på var och hur stor det festen.

Varifrån kommer din tjej?

Hör av er.
/phirawan
 
sök på forumet på ordet hemgift och läs
(Ogiltig länk borttagen)
Men det beror som sagt var på många olika faktorer, om familjen är troende,hon är troende,hon har syskon, hon är äldst, hon jobbar,ska dina föräldrar åka dit, etc.
Allt ifrån 800kr till 40000kr har jag varit med om utav mina kompisar som gift sig i thailand.

Liksom i Sverige så avgör ni ju själva hur mycket ni vill vräka på.
Och ska man vara lite distanserad så kostar ett giftermål ingenting då det är en investering och ingen utgift.
Pengar är inte allt.
En kostnad handlar om värderingar. Ett dåligt förhållande kostar mer på själen, nya pengar finns alltid att tjäna ihop om man är villig att jobba.

En filosofi som jag följer är:
Hellre lever jag livet och ångrar mig, än att ångra mig att jag inte levt livet.
 
Jag skulle fråga flickvännen hur hon vill att bröllopet ska se ut för att få lite begrepp om kostnaderna.
om du nu har en "thaitjej"
 
Jaha med tanke på veckans fråga så har jag frågat om detta med min flickvän idag och jovisst. Klart alla vill ha ett snyggt bröllop och tack vare att henne syster hade en vräkig sådan för ca 30000kr (i thailand) så klart vi ska ha en sådan 2009 i höst. men men jag har alltid varit speciell och vägrar göra som alla andra så min plan är: bjud in hela släkten till pattaya på middag utan att någon får veta vad jag vill :http://www.extremesportscafe.com/bungie_pattaya_thai.html

Sen så kommer jag hoppa bungyjump med hennes far och fråga om "hennes hand" uppe på tornet 70 meter upp. Om jag sen passar in i hans ögon så kommer allt ske enligt familjens önskningar då jag har full respekt för FADERNS roll i familjen. Senare så blir det middag på stor båten oriental star http://www.helgonet.ath.cx/album03/376_G
där vi sjunger karaoke och njuter av stämningen och planerar bröllopet.

Som sagt, jag ogillar starkt ett klassiskt kyrkligt bröllop då det är förkastligt med min människosyn då jag inte gillar deras tankesätt trots att jag jobbar inom vården i Sverige där vi tvingas säga: kristen humanistisk synsätt hela tiden i utbildningen.

Rent patetiskt då denna religion massmördat folk i tusentals år för oliktänkande. Ok nu kanske jag trampar på en nerv men det är sanningen. inte ens idag kan de acceptera homosexuella vilket är skamligt enligt mig.

jag har varit i kampsportvärlden i 16år och fightas mycket och lärt mig mycket om ödmjukhet och respekt vilket har förändrat mitt synsätt genom åren.

Och jo ,jag har jobbat inom kyrkan i flera år som vaktmästare och haft hand om 100 tals giftermål,dop samt begravningar och slutade där efter att jag fick insikt i buddismen.

Varför kan inte alla människor bara få vara sig själva och välja sin egen filosofi??? Är det verkligen så farligt??? Varför respekterar vi inte varandras synsätt?

Om ni tycker jag tänker fel så är det helt okej. kommentarer är välkommen då jag kanske har blivit enkelspårig eller????

Förövrigt är varje giftermål en välsignelse och jag hoppas alla som gifter sig förstår innebörden av detta och inte tar partnern för given för det slutar illa vilket kan bevisas enligt statistiken.
Man ger och man tar, då håller det länge.
mvh helgonet
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
3 K
Shaowpanyaa
S
T
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
T
Svar
2
Visningar
2 K
titanium79
T
T
Svar
7
Visningar
4 K
A
A
Svar
0
Visningar
3 K
Anonym
A
C
Svar
21
Visningar
4 K
Anonymius
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp