Var åker ni som bor i Thailand på semester?

 

PanPan

Forumveteran
Ni som bor i Thailand var åker ni på semester?
Sonen har ju sommarlov när jag kommer hem.
Sitter själv och kollar resmål, vill ju hitta någonstans där det är lätt att ta sig runt med barnvagn.

Funderar på kryssning i Asien.

Hongkong och gå på Disneyland.

Singapore, Marina bay sands sparar jag till senare. Men fanns ju andra mer prisvärda hotell Grand Park city hall såg fint ut.


Bila runt Chiang Mai - Chiang Rai och någon vecka i byn i Isaan, men det vart inte frugan och sonen så pigg på dom vill åka utomlands ;)
 
Ni som bor i Thailand var åker ni på semester?
Sonen har ju sommarlov när jag kommer hem.
Sitter själv och kollar resmål, vill ju hitta någonstans där det är lätt att ta sig runt med barnvagn.

Funderar på kryssning i Asien.

Hongkong och gå på Disneyland.

Singapore, Marina bay sands sparar jag till senare. Men fanns ju andra mer prisvärda hotell Grand Park city hall såg fint ut.


Bila runt Chiang Mai - Chiang Rai och någon vecka i byn i Isaan, men det vart inte frugan och sonen så pigg på dom vill åka utomlands ;)


Jo jag tackar ja, det var just rätt person att ställa frågan, som själv bor på semesterorten 2 veckor per månad, och dom 2 andra veckorna är han på kryssning och kallar det för att jobba...;)
 
Jo jag tackar ja, det var just rätt person att ställa frågan, som själv bor på semesterorten 2 veckor per månad, och dom 2 andra veckorna är han på kryssning och kallar det för att jobba...;)
2 veckor?
Jag är hemma 4 veckor och jobbar 4 veckor.

Men nu börjar äldste sonens sommarlov när jag kommer hem och då kan vi passa på och resa någonstans, sista året har jag jobbat under loven och varit hemma under skolgång.

Pratade precis med frugan och sonen ville åka på semester i Japan.
Han har ju Japanska vänner som åker hem till Japan under sommarlovet, får kolla på det alternativet med, men är lite längre flygsträcka än jag tänkt.
 
Är ju typ alltid vänner som kommer hit på besök som man vill umgås med så har bara blivit inom Thailand för mig.
Samma i år, en god vän kommer ner med familjen lagom till midsommar. Om vädret inte är helt kasst så blir det nog nåt ö besök med dom och några andra vänner, ev Koh Chang.
Men i övrigt så är det USA som toppar listan över nästa utlands resmål men blir nog inte i år.
En tur till Chiang Mai är inte omöjligt men hur är det med luften där i Juli, har dom slutat att elda då?
 
Är ju typ alltid vänner som kommer hit på besök som man vill umgås med så har bara blivit inom Thailand för mig.
Samma i år, en god vän kommer ner med familjen lagom till midsommar. Om vädret inte är helt kasst så blir det nog nåt ö besök med dom och några andra vänner, ev Koh Chang.
Men i övrigt så är det USA som toppar listan över nästa utlands resmål men blir nog inte i år.
En tur till Chiang Mai är inte omöjligt men hur är det med luften där i Juli, har dom slutat att elda då?
Eldas ju bara under torrsäsong, jag har vart 3 gånger i Chiang-Mai, April, Juni och November var inget fel på luften då.

Kho Chang är den tråkigaste Ö jag vart på i Thailand, skall nog dock ge den en chans till nu när jag blivit tråkigare men den gången åkte vi hem besvikna och det var ändå under högsäsong, då hade vi inga barn med och hade räknat med lite hålligång.
Vi hade väl för höga tankar, jämförde med Kho Samet som är mycket bättre.
 
Eldas ju bara under torrsäsong, jag har vart 3 gånger i Chiang-Mai, April, Juni och November var inget fel på luften då.

Kho Chang är den tråkigaste Ö jag vart på i Thailand, skall nog dock ge den en chans till nu när jag blivit tråkigare men den gången åkte vi hem besvikna och det var ändå under högsäsong, då hade vi inga barn med och hade räknat med lite hålligång.
Vi hade väl för höga tankar, jämförde med Kho Samet som är mycket bättre.
Aldrig varit på Koh Chang så lite därför men kanske blir Samui istället, närmare och allt finns.
 
Det finns hur många hotell som helst i Singapore inte bara MBS...
Grand Park C H är fint, liten lobby och LITEN breakfast room.:mad:
Okej för familj inte så långt till många ställen.
Singapore och Hong Kong nästan samma flygtid lite längre till HK.
Halva priset på flyg till SIN än HK
Båda DYRA:eek:.
Men det drabbar ingen fattig
Men Disney i HK väldigt fint
 
Det finns hur många hotell som helst i Singapore inte bara MBS...
Grand Park C H är fint, liten lobby och LITEN breakfast room.:mad:
Okej för familj inte så långt till många ställen.
Singapore och Hong Kong nästan samma flygtid lite längre till HK.
Halva priset på flyg till SIN än HK
Båda DYRA:eek:.
Men det drabbar ingen fattig
Men Disney i HK väldigt fint
Hur är Universal studios i Singapore då?
En ombord rekomendera Universal studios Singapore före Disneyland för en som strax skall fylla 10.
Han sa att Disneyland var mer för yngre barn, universal studios för äldre?
Kostnadsläget som i Norge säger dom så det skall jag nog överleva, ja familjevänligt hotell skall det vara.
Lutar mer och mer åt Singapore.
 
Hur är Universal studios i Singapore då?
En ombord rekomendera Universal studios Singapore före Disneyland för en som strax skall fylla 10.
Han sa att Disneyland var mer för yngre barn, universal studios för äldre?
Kostnadsläget som i Norge säger dom så det skall jag nog överleva, ja familjevänligt hotell skall det vara.
Lutar mer och mer åt Singapore.
Åk till Liseberg istället så blir ungarna glada och så käkar ni räkmacka på Panorama så blir frun glad :D
 
Åk till Liseberg istället så blir ungarna glada och så käkar ni räkmacka på Panorama så blir frun glad :D
Nä skall inte till Sverige i år för lång flygresa och jag har fortsatt ingen lust, jag ser inte det fina med den Svenska sommaren, ogillar Sverige mer och mer varje gång jag är där, solen lyser fel där och ger ett annat ljus ;)

Kanske till vinter har jag sagt, en tur till fjällen, men blir nog förskjutet på några år ;)
 
Nä skall inte till Sverige i år för lång flygresa och jag har fortsatt ingen lust, jag ser inte det fina med den Svenska sommaren, ogillar Sverige mer och mer varje gång jag är där, solen lyser fel där och ger ett annat ljus ;)

Kanske till vinter har jag sagt, en tur till fjällen, men blir nog förskjutet på några år ;)
Känner typ samma, blir bara irriterad när jag är i Sverige.
 
Hur är Universal studios i Singapore då?
En ombord rekomendera Universal studios Singapore före Disneyland för en som strax skall fylla 10.
Han sa att Disneyland var mer för yngre barn, universal studios för äldre?
Kostnadsläget som i Norge säger dom så det skall jag nog överleva, ja familjevänligt hotell skall det vara.
Lutar mer och mer åt Singapore.
Jag är för gammal nu för att ränna runt på sådana platser.
Men jag är hundra % säker på att din äldre son kommer att gilla och ni också.
Jag letar bara upp nya restauranger till att fylla magen:p:p
 
Vart och grillat 2:dre styrman, han har nyligen vart och turistat i Singapore och Hongkong.
Låter som Singapore passar bäst med barn, skall kolla efter familjevänligt hotell.
Enda var att han tyckte Singapore var mycket dyrare än Hong Kong.
 
Vart och grillat 2:dre styrman, han har nyligen vart och turistat i Singapore och Hongkong.
Låter som Singapore passar bäst med barn, skall kolla efter familjevänligt hotell.
Enda var att han tyckte Singapore var mycket dyrare än Hong Kong.
Drabbar ingen fattig! ;) Jag gillade inte Hong Kong pga att folk var ganska ovänliga och inte tillmötesgående överhuvudtaget. Då är Singapore mycket trevligare så passar säkert bäst. Så det är min rekommendation. :)
 
Vart och grillat 2:dre styrman, han har nyligen vart och turistat i Singapore och Hongkong.
Låter som Singapore passar bäst med barn, skall kolla efter familjevänligt hotell.
Enda var att han tyckte Singapore var mycket dyrare än Hong Kong.
Det beror vad du köper
Köper du en condo i SIN är den MYCKET billigare än i HK.:cool::cool:
 
 

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
A
Svar
3
Visningar
4 K
Galten75
G
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp