Kanon fint hus, har du bilder på poolen också?
Bara retas lite
Men faktum är att jag själv aldrig i helsike skulle kunna bo där uppe, i Hua Hin finns precis allt som ni har där uppe plus allt annat som ni inte har, men även i HH så tycker jag att det blir tråkigt ibland så uppe hos er skulle jag få krupp efter ett par dar.
Vill man bo på landet så räcker det ju att åka 10 km utanför HH och då fortfarande ha allt som erbjuds på nära håll.
Nä enda anledningen som gör att ni hamnar där uppe är väl att ni låter tjejen bestämma vart ni ska bo
Pattaya däremot kan man inte bo i pga alla Ryssar, Kineser, Araber mfl, lite synd för annars är det nog en bra stad.
Ja det är ju olika bud på vad man gillar att bo och inte bo, i slutändan avgör hur hemma man är i sig själv. Att väldigt många väljer att bosätta sig där kvinnan i deras liv har sitt ursprung är nog sant och en naturlig följd.
För att lite dämpa detta med att man flyttar dit på grund av sin fru eller flickvän/sambo och insinuationerna av att mannen är i händerna på sin käresta kan ju vara ett psykologiskt genererat val.
Det räcker ju att
en är ny och oprövad i sitt nya land och frun är ju mer hemma i sitt område där hon är född och uppvuxen och mannen har bara varit på semester och detta kan ju skänka lite trygghet till många män, alla är ju inte lika självsäkra som en del andra här tydligen.
Jag själv är inte speciellt beroende av vart jag bor, bara det inte är svinkallt, men land, stad, landsbygd är inte avgörande, men gillar havet och horisonten.
Jag har ju min favorit och det är kring Rayong/Ban Phe och har varit i det området många gånger och långt innan jag träffade min fru och flyttar jag blir det nog dit dels för att jag gillar det men också för att min fru är där ifrån och har sin släkt där som jag ju lärt känna och trivs med och hon kan/känner till allt och alla och det ser jag som en klar fördel då det kan underlätta en hel del i det vardagliga livet, kontakter och relationer är ju viktiga.
Krabi är också ett mål, då hon bott där i 16 år med sin tidigare thaiman och som jag kommit att gilla, inte minst för maten som ju är influerad av indiska och malaysiska köket!
Varför det blir diskussion om just detta tror jag beror på vad vi vill få ut av Thailand. Väldigt många vill leva som de gjort i Sverige i Thailand och inte ha så mycket kontakt med Thailand eller folket.
De ser mer plus av utbyte med faranger och där de har möjlighet att leva som en västerlänning då utbud av det mesta finns i överflöd, inget fel i det, men kan vara en trolig förklaring till varför de inte vill bosätta sig i Isaan, där kanske möjligheten till det är mer begränsad än i mer urbana delar och valfriheten till att välja är begränsad, då risken blir att man bara träffar samma människor hela tiden och man får inte möjlighet till omväxling och utmaningar.
De som väljer Isaan, en del misslyckas för att det thailändska samhället kommer en inpå kroppen för mycket då utrymme för variationer i form av blandkulturer inte finns i lika hög grad som i typ Pattaya, Hua Hin, Bangkok, Phuket osv.
En del lyckas och trivs tvärtom med det och en dag som följer den andra och där man vet vad man har och vem man känner och inte är så beroende av västerländskt utbud i någon större grad och nöjer sig med att ta sig till storstaden någon gång då och då, samt till havet. De vill oftast inte ha en massa utmaningar utan trivs bäst med det invanda och en liten social grupp och inte så stort behov av det mångfacetterade.