Pensionär i Thailand. Varför har du valt att bosätta dig där du bor nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gör det, från 1 feb. i år så kostar det 1 år i monky house,eller 40.000Tbh i böter om man flyger drönare.

Stämmer nog bra, läste ett lagförslag, att registrering skulle ske, att det var begränsat till en viss höjd osv.osv
straxt efter detta så kom det ett nytt påbud, att det skulle vara ett totalförbud, vet inte om detta har gått igenom, en anledning till detta skulle vara att minska transporter över fängelse murarna, telefoner, simkort, pengar, droger, även över landgränser.

Det går alltid att be om tillstånd.

Annars kan man ju vara lite smart, att ta några bilder från ovan, drönaren får gå upp på natten, så är det ingen som ser, känns som jag missat något här, kan just nu inte sätta fingret på vad det är....

Detta är gällande drönare(Dron) utrustad med kamera , dock ej ännu godtagen lag , men den kommer att antas ,däremot ännu ej straffbart ,, sorry Långeman , kollat upp detta pga att jag hade välkomnat detta

20150208_140217.jpg
20150208_162429.jpg
20150208_162401.jpg
20150208_171553.jpg
20150208_140217.jpg
20150208_162429.jpg
20150208_162401.jpg
20150208_171553.jpg
Nu får vi skilja på drönare i Thailand, det finns dom som flyger, och dom som inte orkar lyfta på röven...
Just nu tillhör jag kategori rövtung, jobbat som attan i trädgården idag, lagt nytt gräs å sågat ner palmer å planterat, kommer fn inte ur soffan nu så hoppas inte en blir pinknödig på ett tag.

Senast redigerad av en moderator:
Jaha trodde du va i bra form, som går o släpar runt me golfbag hela dagarna, men du kanske fuskar...?
Släpa golfbag? Rolig kille du Krister, kör golfbil och har caddie och lyfter på sin höjd bollen ur hålet efter en bra putt.

Men formen e ok, när jag grejar i trädgården e det tempo så det blir nåt gjort, men e en lat rackare också så när det blir bakvikt i soffan e en som klistrad :D

Inte alls kompis med bildhanteringen här.
Ville haft fotona under texten men det funka bara om man väljer tumnagel, fullsize så hamnar dom över och nu dessutom dubbelt. Har försökt ändra 17 ggr nu typ å lägger ner.
Tycker att Tapatalk funkar mycket bättre på alla sätt.

Släpa golfbag? Rolig kille du Krister, kör golfbil och har caddie och lyfter på sin höjd bollen ur hålet efter en bra putt.

Men formen e ok, när jag grejar i trädgården e det tempo så det blir nåt gjort, men e en lat rackare också så när det blir bakvikt i soffan e en som klistrad :D
ok, gott mos... nu ska ja ta en löprunda i sanden, det blir en varannan dag. Man får jobba hårdare när man blir äldre känns det som, förfallet kommer snabbt

ok, gott mos... nu ska ja ta en löprunda i sanden, det blir en varannan dag. Man får jobba hårdare när man blir äldre känns det som, förfallet kommer snabbt
Hmmm... :confused:

Bara förnamnet, sliter som ett djur i gymmet för å hålla thai pöjkera på plats.
Men brukar lämna kvar vikterna på bänkpressen så dom får plocka bort lite :cool:

Ja hade jag haft kvar huset I Nong Khai, och hållit på med det jag kör så hade jag haft öppen spis Eller kamin och element I alla sovrum. 13- 15 grader I isaan då har man dubbla byxor o täckjacka, inget skämt. Men det jobbigaste tycker jag e att alla thaigjorda bilar kommer med AC och ingen värme.
Hellre AC än värmepaket i den thailändsk bil om jag måste välja.

Funderar på om inte Hua Hin ändå är det bästa stället att slå ner sina bopålar på. Där blir väl inte så kallt heller?

Hellre AC än värmepaket i den thailändsk bil om jag måste välja.

Funderar på om inte Hua Hin ändå är det bästa stället att slå ner sina bopålar på. Där blir väl inte så kallt heller?
Aldrig under 22 gr här på kvällarna på vintern och aldrig över 38 på sommaren.
Finns en Godmorgon tråd på Mpr där några gubbar skriver vädret varje dag och tendensen är att det alltid är 2gr varmare i Pattaya än i Hua Hin. 2gr gör jäkligt mycket när det är 30 och uppåt.

Finns en Godmorgon tråd på Mpr där några gubbar skriver v:rolleyes::)

Några gubbar var det ,stenbordsgubbar som bara snackar skit ;) Du vet precis som alla fastboende att det inte finns nåt väder i Thailand som man kan skriva ordet "alltid"om , allt svänger och förändras, inte ens den viktigaste i detta land kan ändra på vädret i Hua Hin , regnar tillex mer än Pattaya om man skall tro statistiken , men jag tror inte på sånt , jag tror man kan säga att Hua Hin och Pattis har ett ganska likvärdigt klimat , vi ser ju för fn över till Er "Byhåla" från beachen på natten , kan inte skilja så mycket ................:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp