Är väl inte antalet invånare som räknas, Berralund är ingen ungkarl som skall gå och ragga på damer eller nybliven pensionär som skall flukta runt, eller försöka få dagarna att gå efter ett långt arbetsliv etc. etc.
Han är småbarns far, han skall inte pensionera sig när han flyttar ner utan kommer fortsatt jobba, frågor som är viktiga för han är vad som är bäst för familjen att bo, var finns det bäst skolor, finns det bra läkarvård, han kommer jobba fortsatt på sjön så han behöver kort restid mellan Bangkok och sitt hem då han skall pendla.
Han kommer vara borta långa vändor när han är på sjön då kan det vara bra för hans fru att ha närheten till familjen, han pratar ju om 8-10 veckors turer.
Han skiter nog i antalet invånare och tror inte han är så intresserad av antalet barer eller kanske andra av era intressen heller utan han är intresserad vad som är bäst för han, hans fru och barn, tror ni har olika intressen ni som säger att han kommer aldrig trivas i Isaan.
Han har ju inget krav på att behöva sitta med Svenskar hela dagarna, vi finns som inte bryr oss om det, jag umgås mycket sällan med faranger, jag har inget behov av det heller, inte alla som har det. Dom sitter ju bara och skvallrar och pratar skit om Thailand hela dagarna ger mig bara svamp i öronen att lyssna på dom.