Varför bosätta sig i Isan?

Det är väl lite så också i Sverige fortfarande även om man kanske inte kan jämföra helt och hållet men Stockholms Län och Örebro Län och Gävleborgs Län. Innan hade vi ju Göteborg och Bohus Län och Malmöhus Län osv.
Jag läste tydligen fel när jag gjorde hemläxan, jag menade staden med kranskommuner om ordet tillåts här. Men nog tycker jag att Khon Kaen känns större än vad statistiken säger men jag har naturligtvis fel.

Jag läste tydligen fel när jag gjorde hemläxan, jag menade staden med kranskommuner om ordet tillåts här. Men nog tycker jag att Khon Kaen känns större än vad statistiken säger men jag har naturligtvis fel.
Khonkaen är inte stort enligt min mening , har man varit där så mycket som jag så krymper det väldigt snabbt , dessutom väldigt lite att döda tiden med .. Fairy Plaza samt Central , lite smått runt Faranggatan och hotel Kosa ,sen var det slut ...

Khonkaen är inte stort enligt min mening , har man varit där så mycket som jag så krymper det väldigt snabbt , dessutom väldigt lite att döda tiden med .. Fairy Plaza samt Central , lite smått runt Faranggatan och hotel Kosa ,sen var det slut ...

Och definitivt inget hav att sitta vid , där kan jag sitta i timmar och kika på fartyg i horisonten , ibland kommer att och annat välskapat tvåbent kreatur förbi att vila ögonen på ..

Men större än Udon Thani och med fler skolor och universitet. Det fällde avgörandet.

Men större än Udon Thani och med fler skolor och universitet. Det fällde avgörandet.
Mycket mindre att göra i Khonkaen än i Udon Berra , frågan är om det du påstår är riktigt , vissa påstår Udon vara större .. Jag vet ej , men har hört det många gånger ..

Hahaha jo , de finns där med , och ingen större skillnad på utbudet heller , det är sant . men nej Tack ....

Är väl inte antalet invånare som räknas, Berralund är ingen ungkarl som skall gå och ragga på damer eller nybliven pensionär som skall flukta runt, eller försöka få dagarna att gå efter ett långt arbetsliv etc. etc.
Han är småbarns far, han skall inte pensionera sig när han flyttar ner utan kommer fortsatt jobba, frågor som är viktiga för han är vad som är bäst för familjen att bo, var finns det bäst skolor, finns det bra läkarvård, han kommer jobba fortsatt på sjön så han behöver kort restid mellan Bangkok och sitt hem då han skall pendla.
Han kommer vara borta långa vändor när han är på sjön då kan det vara bra för hans fru att ha närheten till familjen, han pratar ju om 8-10 veckors turer.
Han skiter nog i antalet invånare och tror inte han är så intresserad av antalet barer eller kanske andra av era intressen heller utan han är intresserad vad som är bäst för han, hans fru och barn, tror ni har olika intressen ni som säger att han kommer aldrig trivas i Isaan.
Han har ju inget krav på att behöva sitta med Svenskar hela dagarna, vi finns som inte bryr oss om det, jag umgås mycket sällan med faranger, jag har inget behov av det heller, inte alla som har det. Dom sitter ju bara och skvallrar och pratar skit om Thailand hela dagarna ger mig bara svamp i öronen att lyssna på dom.

Senast redigerad av en moderator:
Du har alldeles rätt @Jonas det är huvudet på spiken. Några år till kommer jag allt att jobba, det är fortfarande roligt. Och visst kan man vända sig om efter en snygg dam men jag har fullt tillräcklig ögonfägnad i min älskade hustru.

Visst kan det vara kul att snacka svenska något gång ibland, men jag har redan pratat med flera goda forumvänner bl a och det känns alldeles utmärkt.

Vi har ett par år till på oss att planera, detta känns förträffligt!

Han skiter nog i antalet invånare och tror inte han är så intresserad av antalet barer eller kanske andra av era intressen heller utan han är intresserad vad som är bäst för han, hans fru och barn, tror ni har olika intressen ni som säger att han kommer aldrig trivas i Isaan.
Han har ju inget krav på att behöva sitta med Svenskar hela dagarna, vi finns som inte bryr oss om det, jag umgås mycket sällan med faranger, jag har inget behov av det heller, inte alla som har det.
Precis, vissa av oss är inte det intresserade att umgås med andra faranger hela dagarna

Är väl inte antalet invånare som räknas, Berralund är ingen ungkarl som skall gå och ragga på damer eller nybliven pensionär som skall flukta runt, eller försöka få dagarna att gå efter ett långt arbetsliv etc. etc.
Han är småbarns far, han skall inte pensionera sig när han flyttar ner utan kommer fortsatt jobba, frågor som är viktiga för han är vad som är bäst för familjen att bo, var finns det bäst skolor, finns det bra läkarvård, han kommer jobba fortsatt på sjön så han behöver kort restid mellan Bangkok och sitt hem då han skall pendla.
Han kommer vara borta långa vändor när han är på sjön då kan det vara bra för hans fru att ha närheten till familjen, han pratar ju om 8-10 veckors turer.
Han har ju inget krav på att behöva sitta med Svenskar hela dagarna, vi finns som inte bryr oss om det, jag umgås mycket sällan med faranger, jag har inget behov av det heller, inte alla som har det. Dom sitter ju bara och skvallrar och pratar skit om Thailand hela dagarna ger mig bara svamp i öronen att lyssna på dom.
Precis, vissa av oss är inte det intresserade att umgås med andra faranger hela dagarna
Tur att det finns en massa folk här som pratar flytande Thai , jag menar , lokalbefolkningen talar ju så djäkla bra Engelska, jag lyckades inte träffa nån som talar förståelig Engelska under den tid jag bodde däruppe, men då e ni ju betydligt vassare än vad jag är på Thaispråket , kan bara klara vardagsThailändskan , inte klarar jag att ingå i nån djupare diskussion .. Det behöver jag nämligen ha möjlighet till , jag lever inte i nån rosa dimma när jag är i Thaialnd , jag ser saker för vad de är och bygger inga löjliga drömmar om livet som pensionär ,varken i Thaialnd eller i Sverige .. Om man lever ett mycket aktivt liv som jag gör så måste jag kunna kommunicera med folk , inte bara säga god morgon yxskaft . Inte ens Kineseerna i Khon kaen talar Engelska , kul att beställa reservdelar till min Big Bike hos en firma som kanske kan tio ord på Engelska .. I pattis är det nästan svårt att finna någon som ej talar Engelska hjälpligt ... Passar mig bättre , men alla är vi olika ...

Senast redigerad av en moderator:
Mycket mindre att göra i Khonkaen än i Udon Berra , frågan är om det du påstår är riktigt , vissa påstår Udon vara större .. Jag vet ej , men har hört det många gånger ..
Udon thani är större än KK 247.231 KK 147. 579 Udon T är fjärde störste här i TH nu måste ni göra era lexor bättre.

Tur att det finns en massa folk här som pratar flytande Thai , jag menar , lokalbefolkningen talar ju så djäkla bra Engelska, jag lyckades inte träffa nån som talar förståelig Engelska under den tid jag bodde däruppe, men då e ni ju betydligt vassare än vad jag är på Thaispråket , kan bara klara vardagsThailändskan , inte klarar jag att ingå i nån djupare diskussion .. Det behöver jag nämligen ha möjlighet till , jag lever inte i nån rosa dimma när jag är i Thaialnd , jag ser saker för vad de är och bygger inga löjliga drömmar om livet som pensionär ,varken i Thaialnd eller i Sverige .. Om man lever ett mycket aktivt liv som jag gör så måste jag kunna kommunicera med folk , inte bara säga god morgon yxskaft .....
Behöver inte prata flytande Thai, där uppe klarade jag kommunicera med dom jag umgicks med, du har ju träffat den ene han kan inte ett ord Engelska men vi klarade kommunicera ändå.
Frugans bror och kärring bor i Chonburi, vi var ute en kväll jag och hans polare, fungerade med kommunikationen med lite upprepningar och öl ;)
Jag umgås inte mer med Thai än farang, som sagt vi är alla olika, jag behöver inte sitta ute och umgås med folk hela dagarna, jag trivs med ungen och kärringen och vi gör det mesta ihop, behöver ingen djupare diskussion och absolut inte med folk som skall diskutera världsläget, Thailand och Thaifolket, är ju en av sakerna man flyttade från Sverige för att slippa höra på.
Alla kanske inte är intresserade av ett aktivt liv som dig dom kanske är bekväma med att sitta hemma med familjen, min aktivitet själv består mest om saker som har med oss 3 och hemmet att göra och det tar nog med tid.
Jag klarar mig långt på godmorgon yxskaft behöver inte stanna och tjöta eller gå och ta en kopp kaffe och skvallra om grannkärringen och vad den och den gör, jag skiter i deras liv och vad dom gör, jag skiter för det mesta i vad faranger gör och vad Thai gör sålänge det inte påverkar mig och jag slipper sitta höra på folk som maler och skvallrar ;)
Skall jag umgås med folk får det vara polare och det brukar komma ner några par gånger om året, löst okänt folk umgås jag sällan med. I Thailand har jag bara en barndomspolare annars är det mest bara folk man känner igen.

Vad gäller Thailändskan så blir den bättre dock och om 1 1/2 vecka så blir det tillbaks till skolbänken och denna gången har jag redan pratat med läraren skall vi börja fokusera på att läsa och skriva.

Men det är ju han som skriver att Khon kaen är store än Udon, har han seglat lite vilse?:p;)

Ja, men det spelar ingen roll , det är vi som skall ha skit just nu :) Beror på vilket humör Jonas är på ..
Ibland from som ett lamm , nästa inlägg som en ilsken Iller :):):):)

Ja, men det spelar ingen roll , det är vi som skall ha skit just nu :) Beror på vilket humör Jonas är på ..
Ibland from som ett lamm , nästa inlägg som en ilsken Iller :):):):)

Hehe... :) Det är ingen som ska ha skit här, vi tycker ju bara lite olika. ;) Ditt resonemang ger ju mening för dig och är det bästa resonemanget för dig helt enkelt. :)

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp