Kan man leva på en sjukersättning och bosätta sig i Thailand permanent?

Nej för tusan, jag har bara varit i Bangkok,Pattaya,Sisaket och Huahin 1gång då.
Mest i Bangkok och Pattaya + Sisaket 4 ggr.
Så jag kan minimalt om Th på det sättet.
Inget jag behöver skämmas för tror jag.
Försöker ju lära mig här lite mer givetvis.
Men tar en del som skrivs här med en nypa salt.

Gör som Thai, kryddar man så skall man nog sockra lite också.

Om man har rest runt i Thailand några månader, hur gör man sen om man vill stanna kvar för gott

Om man nu rest runt i Thailand hur gör man då för att bosätta sig permanent, där?

Tjena jag har själv sjukersättning. Sjukersättningen ska räcka att leva i sverige för. OM du nu tänker att det är ungefär 1/3 av priset att leva och bo här så..... Jag bor i Pattaya. Mycket bra stad att leva i som utlänning. Du behöver inte supa, hyra tanter och leva rövaren. Du kan hyra en billig lägenhet typ för runt 5000 thb äta god mat.
Skaffa massa nya hobbys som inte innebär supa. Spriten förstör en jäkla massa människor här. Visst är det kul att supa skallen i småbitar ibland. Men gör det med måtta.
Pattaya har fördel att det finns allt du kanske saknar från sverige i matväg, folk pratar ok engelska, det finns svenska ställen och du kan enkelt träffa svenskar. Visst man kanske tänker nä jag ska bo i genuina Thailand äta thaimat, bara umgås med Thaiare osv. Visst men det är en ganska stor omställning. Kan vara skönt ibland att kanske åka och käka stuvade makaroner med köttbullar. Eller åka och handla lite Felix lingonsylt, Kalles kaviar eller nått annat. Räkna också med att DU MÅSTE ha en sjukförsäkring. Antingen en förlängd reseförsäkring eller en Thaiförsäkring. Det kostar dig runt 11000svenska kronor per år. Prioritera aldrig bort detta!!
Här är en länk som jämför lite. I det här exemplet jämför jag Pattaya med Sollentuna (förort till Stockholm)
Och ett gott råd till Kom ned till Thailand du får ett bättre liv och bättre ekonomi här än i Sverige. Ge tusan att tänka att tjejen du köper på baren älskar dig och hon är inte som dom andra. Försök träffa en tjej som inte jobbar på bar eller massage. Pengar är allt i Asien men om hon älskar dig och inte plånboken är det kanske lite mindre riskt att du blir tokblåst.
//G
https://www.numbeo.com/cost-of-livi...ountry2=Sweden&city1=Pattaya&city2=Sollentuna

Senast ändrad:
Behövs inget tillstånd eller något
Du behöver VISA i ditt fall är det Retirement visa. 800 000 thb per år i inkomst eller sparpengar eller kombination av dessa två. Du behöver inte göra så mycket mera. Skaffa en thailändsk bank t ex Kasikorn så kan du flytta pengar från ditt svenska bankkonto till det thailändska. Behöver inte tala om för någon i sverige att du bor här nere.

jag kommer att beviljas permanent sjukersättning (sjukpension) och funderar på attbosätta mig i Thailand. Kan man leva på en sjukersättning och kan man bosätta sig där permanent, när man inte kommer att arbeta? Hur gör man med bostad om man inte vill köpa direkt och vart vänder man sig för att sätta sin dröm i verket?

jag kommer att beviljas permanent sjukersättning (sjukpension) och funderar på attbosätta mig i Thailand. Kan man leva på en sjukersättning och kan man bosätta sig där permanent, när man inte kommer att arbeta? Hur gör man med bostad om man inte vill köpa direkt och vart vänder man sig för att sätta sin dröm i verket?
Trat. Genuina teak-hus, fina monsunskogar och närhet till K
jag kommer att beviljas permanent sjukersättning (sjukpension) och funderar på attbosätta mig i Thailand. Kan man leva på en sjukersättning och kan man bosätta sig där permanent, när man inte kommer att arbeta? Hur gör man med bostad om man inte vill köpa direkt och vart vänder man sig för att sätta sin dröm i
Trat. Genuina teak-hus (Siam-känsla), fina monsunskogar och närhet till Kambodjas skärgård som slår Thailands.

Siam-känsla, Trat. Närheten till Kambodja som har finare övärld än Thailand.

Ja nu blev det bra vet själv. Ibland ser man inte att man befinner sig inne i en annans kommentar och när man väl klickat på Svara blir det helt konstigt men det löste ju sig.:)

Jo det är fint där bort igenom har själv varit i området. Siam-känsla avser det då mer gammaldags genuint Thai eller? Finare övärld, får jag kolla upp.

Har själv tänkt många gånger på Kambodja, kommer nog att besöka någon gång, intressant!

Vill man ha ett kvinnligt förhållande som vi nästan alla farlanger har .
Då skulle jag rekomendera Chang Mai Thailands näst största stad .
även UdonThani båda städerna långt från turistorterna .dom ligger i norra Thailand .
Massor med kvinnor som vill ha dig .
Dom Svenskar jag träffat har byggt hus med sina kvinnor så även jag .
Det går att försörja 6 Thailänska familjer på din lön .
Därför har du råd bygga hus .
Ser att det sitter flera snåla Svenskar och skriver här .
Dom tycker mera om pengar än kvinnor .
Vi är alla gamla och vi får inte ta med oss något när vi dör .
Vi kan nu på slutet hjälpa en fattig Thailänsk kvinna få ett bra liv .
Hon tar hand om dig likt ett barn .
Men tänk på åldern är hon för gammal vill hon inte ha sex

även UdonThani båda städerna långt från turistorterna .dom ligger i norra Thailand .
TJA
VARFÖR SKA EN SVENSK MAN FÖRSÖRJA 6 FAMILJER I THAILAND?
ÄR MAN SNÅL ENLIGT DEJ OM MAN INTE VILL GE BORT SINA PENGAR TILL EN KVINNA?
DET FINNS FAKTISKT SVENSKA MÄN SOM HAR HAFT ETT LIV INNAN DOM KOM TILL THAILAND, DET ÄR FAKTISKT EN HEL DEL SOM HAR BARN HÄR I SVERIGE (JAG ÄR ETT SÅNT BARN) MIN FAR GER INTE BORT SIN INKOMST TILL 6 FAMILJER I THAILAND, MIN FAR OCH STYVMOR HAR DET BRA TILLSAMMANS. DU VERKAR VARA NÅGON SOM BLEV AV MED OSKULDEN PÅ GAMLA DAR OCH TROR ATT DU MÅSTE BETALA FÖR DET SKJUTET LIVET UT.
ÄLDRE KVINNOR ÄR NOG PIGGARE I SÄNGEN ÄN VAD DU ÄR DIN SNUSKGUBBE SOM TROR ATT ALLT SOM RÖR SEJ ÄR TILL SALU

Kan du svara på hur dom gör som överlever sin ekonomi?????

Tror du att dom kan sitta kvar i "sitt" hus som frugan äger, då pengarna är slut.

TJA
VARFÖR SKA EN SVENSK MAN FÖRSÖRJA 6 FAMILJER I THAILAND?
ÄR MAN SNÅL ENLIGT DEJ OM MAN INTE VILL GE BORT SINA PENGAR TILL EN KVINNA?
DET FINNS FAKTISKT SVENSKA MÄN SOM HAR HAFT ETT LIV INNAN DOM KOM TILL THAILAND, DET ÄR FAKTISKT EN HEL DEL SOM HAR BARN HÄR I SVERIGE (JAG ÄR ETT SÅNT BARN) MIN FAR GER INTE BORT SIN INKOMST TILL 6 FAMILJER I THAILAND, MIN FAR OCH STYVMOR HAR DET BRA TILLSAMMANS. DU VERKAR VARA NÅGON SOM BLEV AV MED OSKULDEN PÅ GAMLA DAR OCH TROR ATT DU MÅSTE BETALA FÖR DET SKJUTET LIVET UT.
ÄLDRE KVINNOR ÄR NOG PIGGARE I SÄNGEN ÄN VAD DU ÄR DIN SNUSKGUBBE SOM TROR ATT ALLT SOM RÖR SEJ ÄR TILL SALU

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3
Visningar