Pensionär i Thailand. Varför har du valt att bosätta dig där du bor nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns en Godmorgon tråd på Mpr där några gubbar skriver v:rolleyes::)

Några gubbar var det ,stenbordsgubbar som bara snackar skit ;) Du vet precis som alla fastboende att det inte finns nåt väder i Thailand som man kan skriva ordet "alltid"om , allt svänger och förändras, inte ens den viktigaste i detta land kan ändra på vädret i Hua Hin , regnar tillex mer än Pattaya om man skall tro statistiken , men jag tror inte på sånt , jag tror man kan säga att Hua Hin och Pattis har ett ganska likvärdigt klimat , vi ser ju för fn över till Er "Byhåla" från beachen på natten , kan inte skilja så mycket ................:)
vader.jpg

Snääla PB , detta är ju stenbordssanningar med en helv. stor modifikation , hur fn kan man påstå att Thaimeterologerna kan förutsäga väder samt temperaturer, de kan ev (kanske ) visa vad det NORMALT skall vara för väder , inget stämmer ju av detta , inte ett skit , januari har varit extremt varm samt ovanligt för månaden mycket regn , idag i Pattis kom det stora mängder under en timmes tid , finns detta med ... nä Pb , statistik på väder är stenbordsbevis ...:):):):) Fö inte en siffra rätt idag ;)

Bara retar dig Phonta men i dec januari har det varit 28gr varenda dag här och i mitten på februari gick det upp till 29gr och inte kommit en droppe regn sen början på dec. Lika dant förra året. Nu har det ökat till prick 30 gr på dagarna, vädret är extremt stabilt här.

Tycker vädret i Pattaya såg bättre ut, va skönt med lite moln i bland!

Är detta vad man kallar för stenbordsdiskussion?

Ja Du Jonas, kanske det är så att det är liktydligt med en diskussion runt stenbordet, tror nog detta är bättre än vad Du står för.

Diktatur, enpartistat, hugg huvudet av dina meningsmotståndare, läser vad skriver, Fred – Bröd – Jord – all makt till sovjeterna

är det ok om jag kallar dig för ////? om man jämför er med ////, på vilket sätt skiljer Ni er från detta?

Du menar på fullt allvar, att Ni Vänsterpartiet vill överlämna Sveriges nationalitet, suveränitet till en diktaturstat, ////.

// Inlägget har efter anmälan redigerats av forumvärd. Orsak: Personangrepp.
Håll er till ämnet för tråden. OT-inlägg kommer att tas bort. Ytterligare personangrepp kommer att rendera varningar.

Senast redigerad av en moderator:
För min del så blir det utanför Korat där har frugan sin släkt och där har vi köpt mark med så inom några år så bor jag där över vintern i allafall

Nu skall vi inte generalisera, det är helt upp till en själv. Hur gammal är din fru, Gurra?

är väll som behändigast att bosätta sig där frugan har mark å släkt. VIll man ner till barliv och så kan man hyra nott hotellrum vid en badstrand nånstans och gå till barer å så men man behöver inte bo just där :)

Jag skulle gärna vilja ha ett hus 10 min från Udon Thani.
Efter att ha bott rung Udon och Nongkahi, i 12 år, Bangkok 2 år och Pattaya 6 månader så vill jag helst bo precis utanför Udon... Frugane från Chanthaburi, i det området regnar det nästan jämt så det går fetbort. Jag har inget problem med värmen i Isaan (om man inte tvingas jobba i den), däremot har jag problem med kylan som kommer några veckor per år, därför vill jag ha en "sommarstuga" vid havet kanske Pattaya. Jag är ingen strandmänniska, jag går nästan bara dit när solen gått ner för att springa...

/K

Jag började bo i Whichan Buri. I 1 månaders perioder. Jag fick lappsjuka trots att jag är född i Norrbotten. Bilden är mig som risbonde. Aldrig jag skulle kunna slå mig ned och bo på vischan. Jag ansåg att jag skulle dö där. Nu är jag gift.. Men i, Chiang Mai, 6 månader har vi blå himmel. Lite kyligt på vintrarna men det blir 30 grader på dagen. Tyvärr kyligt för bad då nattemperaturen ser till att poolen förblir kall. Regnat 4 dagar under den perioden okt-mars. I går brakade dock helvetet lös. Jissus vad regn som kom.

Jag satte målet. Max 30 minuter från en stor flygplats. 20 minuter till city. Måste vara en stor stad. Jag klarar inte av landsbygden. I två år bodde vi (tre personer) i en "trea" på 32 kvadratmeter här i centrala Chiang Mai . Det kändes bättre. 2 minuter till lasarett. Nära till träningsanläggningar. Nära till Immigration. Nära till buss- och tågstation. Men ändå nära till naturen, vattenfallen, nationalparkerna. Tillbringar ca 1 månad vid havet. NattBuss till Rayong 800 bth och framme 9.00. Så lever jag nu. Jag tycker att det är ett bra klimat i Thailand. Nu, lite för varmt men man kan inte "tjura" ned sig över det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

H
Svar
14
Visningar
2 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp