Varför bosätta sig i Isan?

Jag måste säga att jag tycker det är märkligt vad vissa måste vara negativa hela tiden. Jag låter kanske återigen som en papegoja men det är jag inte ensam om. Isaan ÄR inte dåligt, har man en positiv inställning från start så blir allt så mycket lättare (om det nu någonsin har varit svårt).
Tror inte att det är du som låter som en papegoja

bra skrivet att jag trivs här uppe kan ju bero på att ja kommer från en liten by i Västerbotten. Sen har jag jobbat runt om i värden i mer än 10 år, men stora städer med trängsel har aldrig blivit min grej. Men förstår dom som trivs med det. Tur för Isan att vi finns

Det är väl bara bra att folk (faranger) bygger hus och bosätter sig i Isaan. Det betyder ju att priserna kommer att stiga där.
Övervägande Isaan tjejer som flyttade därifrån till pattaya,huahin och Phuket mm pga att det inte fanns enligt dom något sätt att tjäna pengar för att försörja familjen på har det tankesättet ändrat sig nu? Eftersom det går att flytta tillbaka och bosätta sig där nu?
För mig personligen är det bara bra att ni åker till Isaan då får jag ha stränderna i khaolak ifred från gapiga fulla svenskar :)
(Ironi ifall ni inte förstod)

Jag måste säga att jag formligen älskar livet här. Man kan för sjutton inte ha det bättre. Det känns rätt ända in i ryggmärgen när vi var vid bygget idag. Visst har medaljen en baksida men det har den i Sverige och alla andra länder också.

Isaan är toppen (min åsikt)!

Det är konstigt att det finns folk som fortfarande tvivlar på dig trots att alla de viktigaste parametrarna för att du ska trivas ju är på plats. Det borde för länge sedan ha ansetts styrkt bortom rimligt tvivel att du kommer att trivas, tycker jag. :)

Det är väl bara bra att folk (faranger) bygger hus och bosätter sig i Isaan. Det betyder ju att priserna kommer att stiga där.
Övervägande Isaan tjejer som flyttade därifrån till pattaya,huahin och Phuket mm pga att det inte fanns enligt dom något sätt att tjäna pengar för att försörja familjen på har det tankesättet ändrat sig nu? Eftersom det går att flytta tillbaka och bosätta sig där nu?
För mig personligen är det bara bra att ni åker till Isaan då får jag ha stränderna i khaolak ifred från gapiga fulla svenskar :)
(Ironi ifall ni inte förstod)
Nog inget som ändrat sig där mer än att dom har en försörjare med sig hem till byn, nog fortsatt dålig arbetsmarknad där annars ;)

Att påstå Isaan vara billigare att leva i är ju en ren lögn , om man jämför med Hua Hin ,ja så är det möjligen ,kan inte säga då jag varit där för lite , Men Pattaya är nog samma kostnadsläge som Isaan om inte till och med billigare samt ett utbud som du måste till BKK för att finna större av .. Hotell/Guesthouse i Khonkaen samt Korat är definitivt dyrare än Pattaya.

Att påstå Isaan vara billigare att leva i är ju en ren lögn , om man jämför med Hua Hin ,ja så är det möjligen ,kan inte säga då jag varit där för lite , Men Pattaya är nog samma kostnadsläge som Isaan om inte till och med billigare samt ett utbud som du måste till BKK för att finna större av .. Hotell/Guesthouse i Khonkaen samt Korat är definitivt dyrare än Pattaya.

Ja, jag är ju ingen Pattayaexpert, men har varit där några gånger och känslan man får är att det är billigt och det har jag hört allmänt i Thailand att Pattaya är billigt.

147,579 i dagsläget, men hela provinsen 1,7 miljoner ungefär om statistiken är riktig.
Precis som jag tänkte , men då vet man kanske inte så mycket om Thailand om man tror att ett Changwat är detsamma som Muang , själv bor jag i en stad som heter Östergötland , söder om oss ligger staden Småland
MAO så är inte Khon Kaen större än Norrköping som är en liten skitstad det med . Näää, Isaan är och förblir för mig en tråkig bonnhåla

Ja, jag är ju ingen Pattayaexpert, men har varit där några gånger och känslan man får är att det är billigt och det har jag hört allmänt i Thailand att Pattaya är billigt.
Definitivt det billigaste turiststället i Thailand , alltför många som säger detta för att det skall vara felaktigt ...

Kan nog vara lite förvirrande för många att provinsen och provinshuvudstaden heter samma i Thailand. Så säger man inte Khonkaenprovinsen eller Khonkaenstaden så vet man inte vilket som menas.

Ett exempel där det är väldigt förvirrande är gamla vägskyltar som skriver samma namn, men ibland avser provinsen och ibland av ser staden. Så man kan se Khonkaen 10 km, och sedan kör man 30 km till så står det Khonkaen 80 km. Första skylten var då avståndet till provinsen och andra skylten avståndet till staden. :)

Kan nog vara lite förvirrande för många att provinsen och provinshuvudstaden heter samma i Thailand. Så säger man inte Khonkaenprovinsen eller Khonkaenstaden så vet man inte vilket som menas.

Ett exempel där det är väldigt förvirrande är gamla vägskyltar som skriver samma namn, men ibland avser provinsen och ibland av ser staden. Så man kan se Khonkaen 10 km, och sedan kör man 30 km till så står det Khonkaen 80 km. Första skylten var då avståndet till provinsen och andra skylten avståndet till staden. :)

Det är väl lite så också i Sverige fortfarande även om man kanske inte kan jämföra helt och hållet men Stockholms Län och Örebro Län och Gävleborgs Län. Innan hade vi ju Göteborg och Bohus Län och Malmöhus Län osv.

Kanon fint hus, har du bilder på poolen också?

Bara retas lite ;)

Men faktum är att jag själv aldrig i helsike skulle kunna bo där uppe, i Hua Hin finns precis allt som ni har där uppe plus allt annat som ni inte har, men även i HH så tycker jag att det blir tråkigt ibland så uppe hos er skulle jag få krupp efter ett par dar.
Vill man bo på landet så räcker det ju att åka 10 km utanför HH och då fortfarande ha allt som erbjuds på nära håll.
Nä enda anledningen som gör att ni hamnar där uppe är väl att ni låter tjejen bestämma vart ni ska bo ;)

Pattaya däremot kan man inte bo i pga alla Ryssar, Kineser, Araber mfl, lite synd för annars är det nog en bra stad.
Ryssar är det ju inte så manga kvar nu

Det är väl lite så också i Sverige fortfarande även om man kanske inte kan jämföra helt och hållet men Stockholms Län och Örebro Län och Gävleborgs Län. Innan hade vi ju Göteborg och Bohus Län och Malmöhus Län osv.

Ja, det är lite likt på sätt och vis. :) Kalmar Län med residensstad Kalmar t. ex, men länsnamnen skiljer sig i oftast i större eller mindre grad från namnet från residensstadsnamnet tycker jag. Alltså inte så konsekvent som i Thailand, men kul att du reflekterar över det iaf. :)

Ja, det är lite likt på sätt och vis. :) Kalmar Län med residensstad Kalmar t. ex, men länsnamnen skiljer sig i oftast i större eller mindre grad från namnet från residensstadsnamnet tycker jag. Alltså inte så konsekvent som i Thailand, men kul att du reflekterar över det iaf. :)

Ja och Jönköpings Län och Uppsala Län, nä inte så konsekvent. Konstigt egentligen att det är så i Sverige inkonsekvent alltså, men det speglar väl våra politiker antar jag bara för att röra till det ännu mer:D

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp