Snurrig (Vad krävs för att bosätta mig i Thailand för gott?)

Ja det var ju som vi alla visste och att han lyckats förnya uppehållstillståndet i 5 år utan att rapportera tror jag inte alls på. Förstår inte heller vitsen med att skita i att rapportera och sätta sig i en så här riskfylld situation, kan ju bli böter och problem utav detta med konsekvenser som inte alls är värt för att slippa att rapportera.
Jag hade varit lätt nojig nu i hans ställe..
Tror inte det räcker med böter för att medvetet skita i Thailändsk lag , tror det minst blir utvisning och banning , frågan är hur många år , ev att man för detta falskspel under f.lera år kan få krypa in , han befinner sig ju defakto olagligt , jag tror han gjort sina 90dagars på migrationen via internet , och vill på detta sätt göra sig rolig , ok att han inte varit där , men en internetanmälan har de fått var så säkra på det , annars kan han inte förnya sitt ettåriga UT

Ska vi snurra ett varv till?

Antag att någon har ett O visa baserat på äktenskap, multiple entre, gäller 1 år, ut ur Thailand var 90 dag,
utfärdat av Thailands Ambassad Stockholm, då behöver man tydligen inte visa upp några pengar....

Som många skriver, med detta visum så måste 400" B visas upp.
Stämmer bra det , för att få ett ettårigt Non immigrant O spouse behöver du inte visa inkomst , du måste däremot ut ur landet var 90e dag , helt korrekt .
För ett retirement OA ettår marrige behöver du vis upp 400 k /år i pension alt bankkonto på samma belopp . Även då gäller rapport till via internet eller hos Migrationen var 90e dag ;)

Stämmer bra det , för att få ett ettårigt Non immigrant O spouse behöver du inte visa inkomst , du måste däremot ut ur landet var 90e dag , helt korrekt .
För ett retirement OA ettår marrige behöver du vis upp 400 k /år i pension alt bankkonto på samma belopp . Även då gäller rapport till via internet eller hos Migrationen var 90e dag ;)

Vad blir egentligen skillnaden?

Visa upp 400"B och rapportera till MIg, eller inte visa pengar och lämna landet var 90 dag, Kan vara trevligt med en utflykt, frugans bror vid gränsen till Cambodia, så passar bra att hälsa på där och ta en övernattning.

IMG_0262.JPG

Nu är jag ute på lite hal is så ni får rätta mig om jag har fel.

Talar ni inte om två saker med marriage. O eller OA är väl ett VISA som inte har några krav på pengar, det som kräver att du har pengar är väl om du sedan vill stanna i landet i ett år, d v s uppehållstillståndet.

Talar ni inte om två saker med marriage. O eller OA är väl ett VISA som inte har några krav på pengar, det som kräver att du har pengar är väl om du sedan vill stanna i landet i ett år, d v s uppehållstillståndet.
Finns väl inget OA baserat på marriage, marriage är bara Non O och antingen visar man 400k och kommer undan med 90 rapporter eller inga pengar och visa runs.

Klart att pengakravet finns för båda typerna.
Får man ett O-A eller ett o så är båda ettårigt uppehållstillstånd.

Antar att detta gäller inte Zlatan om han skulle få för sig att spela för Buriram eller kanske för Hua Hin boys om det nu finns ett sådant klubb.
:nod::wai::rolleyes:
Övertygad att han behöver visa och arbetstillstånd, men han står inte för det administrativa , det gör nog klubben.

Jo men man måste dock ut på visa runs ...
På VISA O måste du lämna landet ja var 90 dag samma för retired och gift, pengaskillnaden där bara.
Och inget VISA run i den bemärkelsen att du måste ut och besöka någon ambassad för att söka visum för att få nya dagar.

Senast redigerad av en moderator:
Va bra, nu har ni/vi gett "klasedvin" så mycket kött på benen så han nästan är överviktig, men koma och säga att vi inte vet vad vi pratar om blir nog tufft i alla fall.

Lycka till Klasedvin

Måste man flyga ut var tredje månad ? A

Hangnam,

- För VISA Non Immigrant "O" så måste du ut ur landet var 90;e dag.
- För VISA Non Immigrant "O-A", så skall du rapportera var 90;e dag din adress till din lokala immigration där du är
skriven ,
- Och detsamma gäller om du har uppehålls-tillstånd (extension of stay).. rapportera till din lokala immigration

Hangnam,

- För VISA Non Immigrant "O" så måste du ut ur landet var 90;e dag.
- För VISA Non Immigrant "O-A", så skall du rapportera var 90;e dag din adress till din lokala immigration där du är
skriven ,
- Och detsamma gäller om du har uppehålls-tillstånd (extension of stay).. rapportera till din lokala immigration
Frågan var ju om jag behövde flyga ut på non immigrant o för att förnya var 90 e dag. Du är lika dålig på att läsa hela frågan som en annan gubbe som jag känner .:nod:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp