Kan man leva på en sjukersättning och bosätta sig i Thailand permanent?

Om du läser innantill så ser du att jag tar upp ett ex hur mycket mera vi farlanger har i lön i jämnförelse med Thaifolket .dom tjänar drygt 2000 kr ( en vanlig arbetare ) det var det jag skrev om .
Inte att han skulle försörja 6 Thailänska familjer .
Hoppas poletten ramla ner .
Du verkar ha mycket att lära

Datoen är ju bra att använda det står allt i den om flytt till Thailand .
Alla visa ... i stockholm har en sida om hur du söker 1 års visum och vilka papper du behöver .
Lycka till

Datoen är ju bra att använda det står allt i den om flytt till Thailand .
Alla visa ... i stockholm har en sida om hur du söker 1 års visum och vilka papper du behöver .
Lycka till

Jo det finns hur mycket info som helst ute i etern givetvis.
Kan trots allt vara rätt trevligt att skriva om vissa saker på ett forum som detta, och även få lite personliga tips om mycket om TH etc etc. Eller vilket land du än söker det till.
Tycker det är lite lurt att fylla i allt på visumblanketterna personligen. Så Thaisnack är väldigt bra trots mycket munhugg och olika åsikter osv osv.
:wai:

Gör som Thai, kryddar man så skall man nog sockra lite också.

Kan skära sig med socker och salt ihop som du säkerligen har erfarenhet av @Långeman.
Allra helst ihop med syrlig grädde och citrus, och även i vissa städer eftersom kryddningen skiljer sig lite även från plats till plats eller distrikt till distrikt även i TH.
Pattaya är mycket speciell stad ur fler aspekter t.e.x.
Kan bli till att kasta bort maträtten med lite oflyt eller så får man sitta och äta ensam.

Kan skära sig med socker och salt ihop som du säkerligen har erfarenhet av @Långeman.
Allra helst ihop med syrlig grädde och citrus, och även i vissa städer eftersom kryddningen skiljer sig lite även från plats till plats eller distrikt till distrikt även i TH.
Pattaya är mycket speciell stad ur fler aspekter t.e.x.
Kan bli till att kasta bort maträtten med lite oflyt eller så får man sitta och äta ensam.

Om man vill göra som jag gjorde med att få kontakt med Thaikvinnor .
Gick med i kontaktsidan Thailovelink .
Valde ålder på dom jag ville lära känna efter 1 månad hade jag ca 50 stycken kvinnor som ville träffa mig i Thailand .
Jag hade sett dom flesta på skype och hade deras telefonnummer .
Jag hade en speciell favorit är numera gift med henne . Men jag träffade flera innan jag åkte till henne .
Alla jag träffa var från norra Thailand och Buriram .
En av dom var ute efter att bli Thailands bästa h**a .
Enligt hennes ex man

Om man vill göra som jag gjorde med att få kontakt med Thaikvinnor .
Gick med i kontaktsidan Thailovelink .
Valde ålder på dom jag ville lära känna efter 1 månad hade jag ca 50 stycken kvinnor som ville träffa mig i Thailand .
Jag hade sett dom flesta på skype och hade deras telefonnummer .
Jag hade en speciell favorit är numera gift med henne . Men jag träffade flera innan jag åkte till henne .
Alla jag träffa var från norra Thailand och Buriram .
En av dom var ute efter att bli Thailands bästa h**a .
Enligt hennes ex man

Ja livet är som arslet delat, hitta du din kvinna där och är lyckligt gift med henne så är ju allt frid och fröjd för eran del.
:thumbsup:

För den med möjlighet att bosätta sig i Thailand så ska man inte hasta fram när det gäller att skaffa en kvinna. Finns det som är sämre än att leva som singel i Thailand och tar man det varsamt hinner man med en massa kul och ökar chansen att träffa den för dig perfekta tjejen.

För den med möjlighet att bosätta sig i Thailand så ska man inte hasta fram när det gäller att skaffa en kvinna. Finns det som är sämre än att leva som singel i Thailand och tar man det varsamt hinner man med en massa kul och ökar chansen att träffa den för dig perfekta tjejen.

Behöver inte nödvändigtvis bosätta sig i Th för det.
Min vän har vart gift 9 år i Sverige med sin Th fru, 3 barn och bor permanent här.
2 av barnen är t.o.m födda i Sverige.
Träffade henne i den beryktade staden Pattaya på en semesterresa.

Behöver inte nödvändigtvis bosätta sig i Th för det.
Min vän har vart gift 9 år i Sverige med sin Th fru, 3 barn och bor permanent här.
2 av barnen är t.o.m födda i Sverige.
Träffade henne i den beryktade staden Pattaya på en semesterresa.
Låter som oss, varit tillsammans i nio och ett halvt år och båda barnen födda i Sverige ... och till råga på allt träffade jag henne när hon var 24 ... undrar vad Sölve tycker om det ... iofs var jag bara 43 ;)

Försöker svara på Micael Rombins frågor om Svensson liv i Thailand .
Han behövde ju tips om det .
Jag varnar naturligtvis dig från att andra än din kvinna belägrar ditt hem .

Familjemedlämmar ska ju naturligtvis få hjälp i nöd .
Men du och din kvinna ska styra ditt hem .
Blev stor skillnad när vi flyttade 1.5 km från övriga familjen .
En läkare sa till mig när jag klagade på min frus mor .
Du måste faiting .
Gör du inte det får du stora problem

Party är jag inte så intresserad av utan mer lära känna befolkningen på ett genuint sätt. Ett vanligt Svensson liv men i Thailand är vad jag söker
Hej. Jag heter Roger Axelsson.
Jag bor utanför en liten stad som heter Phimai (Korat Nakhon Ratchasima Beläget c:a 350 Km. Nordöst från Bangkok. Sedan 20 år tillbaka.
Här är det lugnt och skönt, finns allt man behöver. Det är det billigaste stället.
Jag har varit runt hela Thailand.
Så förslag: Ta en resa per tåg runt om i Thailand, och fråga dig för och lyssna hur innevånarna ter sig.
Vänligen Roger.
Ps. Permanent uppehåll är nästan att glömma! Ds.

Hej. Jag heter Roger Axelsson.
Jag bor utanför en liten stad som heter Phimai (Korat Nakhon Ratchasima Beläget c:a 350 Km. Nordöst från Bangkok. Sedan 20 år tillbaka.
Här är det lugnt och skönt, finns allt man behöver. Det är det billigaste stället.
Jag har varit runt hela Thailand.
Så förslag: Ta en resa per tåg runt om i Thailand, och fråga dig för och lyssna hur innevånarna ter sig.
Vänligen Roger.
Ps. Permanent uppehåll är nästan att glömma! Ds.
Håller själv till en del i Phimai där jag och min fru har lite mark,(eller min fru är väl säkrast att säga, så jag inte får drevet på mig;):D:D)
Fantastiskt trevlig stad, där jag trivs alldeles utmärkt.
Är inte fastboende där ÄN, men när tiden är inne, blir det troligtvis att vi slår oss ner där. 20 år !! Då har du hyffsad koll på området, kanske man får vara fräck och fråga om du känner till någon pålitlig och bra husbyggare?
Vi åker ner januari-februari.

Pengarna från Sverige tar slut när vi dör .
Men hade en del sparpengar när jag flyttade till Thailand .
Vi lade ner en del pengar i huset vi bodde i .
Så det mesta pengarna vi lagt ner på det nya huset är från min pension .
vi hade byggt 2.5 år innan vi flyttade in i det nya huset .
Vi har stor trädgård så det kostar att få den i ordning också .
Vi har satsat ca 1.5 milijoner baht på tomt och hus .
Inget skrytbygge men mycket bra hus som vi tycker båda två .
Om vi skiljer oss så väntar ca 5 milijoner frächa kvinnor på mig så jag känner mig trygg .
Tanken jag hade när jag flytta till Thailand var att hjälpa en mycket fattig Thailänska och själv få ett mycket bra liv

Behövs inget tillstånd eller något
Har själv ansökt om sinkskatt så jag betalar 20 % skatt .
Men då får du inte ha någon lägenhet eller annan bostad i Sverige .
Lättast är om du lär dig genom att söka på datorn .
Skriv bara in sinkskatt på google där står allt du behöver veta .
Du måste ansöka om att du flyttar till Thailand när du är utskriven ur Sverige kan du ansöka om sinkskatt .

Du får mer än bara 20 % dom drar ifrån över 2000 kronor på lön innan dom drar 20 % i skatt .
Men kolla före du söker sinkskatt om dina rättigheter gällande sjukvård i Sverige

Liknande trådar

G
Svar
19
Visningar
2 K
piloten
P
A
Svar
3
Visningar