Varför bosätta sig i Isan?

Som sagt vi är alla annorlunda, jag kanske inte ute efter en stor social umgängeskrets här nere, jag behöver inget offra om jag vill gå ut går jag ut inget som hindrar mig.
Du måste förstå att alla är inte som dig, du verkar ha svårt att förstå att människor är annorlunda jag har inget behov eller sug att gå ut varje helg jag har gjort det sen jag var 15 år redan börjar bli lite tråkigt.
Jag har levt livet ung och du skall leva livet när du blir gammal.
Jag är trött på den delen av livet och sitta och tjöta med folk över en kopp kaffe det intresserar mig bara med mina nära vänner.
Jag är ingen människa som springer och är social med främlingar.

55555, din bild av mig får mig att le igen, rätt tokig men du kan få behålla den.
Om alla hade varit som mig så hade jag ju inte haft nån att tjafsa med. Tänk om ex jag å Phonta slutat skriva här, då hade ni bara haft väder och dagens måltid att tjöta om, du har ju tom slutat med dina roliga fylle inlägg [emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji6]

Kan säga Jonas att själv är jag gärna social med främlingar om dom har en stil som tilltalar mig.
Tycker att det är lite kul att göra nya bekantskaper men dom allra flesta sållas sen bort, men hur ska man få nya vänner om man inte är social med främlingar? Då lär man ju få leva rätt ensam i Thailand..
Vet inte hur det va med dig men själv hade jag iaf inga vänner här när jag flyttade hit, nu har jag en go umgängeskrets där några st blivit riktigt bra vänner.

Ibland blir man överraskad och nån man hade noll förväntningar på visar sig vara kanon. Jag är alltid öppen för nya vänner men folk med dåligt ölsinne går fetbort direkt. Likaså med dem som är långsinta, långsinta människor måste vara dom mest felfria på jorden och där platsar inte jag.

Som sagt vi är alla annorlunda, jag kanske inte ute efter en stor social umgängeskrets här nere, jag behöver inget offra om jag vill gå ut går jag ut inget som hindrar mig.
Du måste förstå att alla är inte som dig, du verkar ha svårt att förstå att människor är annorlunda jag har inget behov eller sug att gå ut varje helg jag har gjort det sen jag var 15 år redan börjar bli lite tråkigt.
Jag har levt livet ung och du skall leva livet när du blir gammal.
Jag är trött på den delen av livet och sitta och tjöta med folk över en kopp kaffe det intresserar mig bara med mina nära vänner.
Jag är ingen människa som springer och är social med främlingar.

hmm..., trodde för ett ögonblick att det var mitt inlägg och undrade när skrev jag det:), kan vi va så lika du och jag, ja kanske på den punkten i alla fall.:thumbsup::thumbsup:

Kanske man skulle starta en tråd om varför man inte skulle bosätta sej i Isan, eller var man definitivt, inte skulle vilja bosätta sej i Thailand! Jag vet mitt svar!

Kanske man skulle starta en tråd om varför man inte skulle bosätta sej i Isan, eller var man definitivt, inte skulle vilja bosätta sej i Thailand! Jag vet mitt svar!

Oavsett rubrik kommer ju inte innehållet att bli annorlunda, det blir ju för eller emot i vilket fall som helst.:wai:

Jag har läst i kapp tråden nu, vilka goa människor ni är.

Acceptera att Berralund hittat sitt hem som han är nöjd med och som funkar bra för honom och hans familj.

Jag hade kanske gjort ett annat val, ni andra har gjort andra och del samma.

Jag är tacksam för Berralund skull att han hittat det som är viktigt för honom och hans familj. Berralund är en bra man och far som låter alla vara med att bestämma och offrar sig till viss del om det behövs för den kärlek hans familj ger honom.

Jag önskar att jag själv hade kommit till insikt var jag skulle vilja bosätta mig, dels i Sthlm och dels i Thailand.

Acceptera att Berralund hittat sitt hem som han är nöjd med och som funkar bra för honom och hans familj.

Jag är tacksam för Berralund skull att han hittat det som är viktigt för honom och hans familj. Berralund är en bra man och far som låter alla vara med att bestämma och offrar sig till viss del om det behövs för den kärlek hans familj ger honom.

Jag önskar att jag själv hade kommit till insikt var jag skulle vilja bosätta mig, dels i Sthlm och dels i Thailand.
Inte för att jag vill göra dig besviken men måste nog tyvvär det, att finna ett bra ställe i Sthlm får du nog se som en omöjlighet att uppnå för det finns inga ;)

Senast redigerad av en moderator:

Vill börja med att säga att jag hoppas verkligen att Berra kommer att trivas däruppe, det är från hjärtat,:wai:
Sen måste jag nog säga att jag tror denna tråd skapas pga att många vet vad Berra sagt tidgare om att bygga innan han flyttar för gott , sen vet även många att Berra har inte tillbringat så mycket tid i Isaan, så han kan med säkerhet knappast avgöra om detta kommer att funka , detta är ytterligare en parameter som en del här bla. jag har synpunkter på .. Jag tror att många inte förstår vad det innebär , jag själv inkluderad när jag flyttade upp till Isaan ,

Klockrent , detta var rätta stället för mig ... jag älskar naturen , fiske mm. men ganska snart kommer sanningar och vardagen ikapp , jag tror att jag är en ganska normal kille , med normala värderingar , jag är social ,jag behöver ha lite kontakt med folk jag kan snacka med , det kan man glömma däruppe i skogen ..
Introverta typer finns det gott om däruppe, folks som gillar att sitta ensam med en stor chang på verandan ,

Jag är glad att Berra valde att bygga nära Khon Kaen , det ger det hela bättre förutsättningar :thumbsup:

Haha
Inte för att jag vill göra dig besviken men måste nog tyvvär det, att finna ett bra ställe i Sthlm får du nog se som en omöjlighet att uppnå för det finns inga ;)
hahaha ... du har väl aldrig varit här ... men inte så lätt utan 10 millar på kontot!

Vill börja med att säga att jag hoppas verkligen att Berra kommer att trivas däruppe, det är från hjärtat,:wai:
Sen måste jag nog säga att jag tror denna tråd skapas pga att många vet vad Berra sagt tidgare om att bygga innan han flyttar för gott , sen vet även många att Berra har inte tillbringat så mycket tid i Isaan, så han kan med säkerhet knappast avgöra om detta kommer att funka , detta är ytterligare en parameter som en del här bla. jag har synpunkter på .. Jag tror att många inte förstår vad det innebär , jag själv inkluderad när jag flyttade upp till Isaan ,

Klockrent , detta var rätta stället för mig ... jag älskar naturen , fiske mm. men ganska snart kommer sanningar och vardagen ikapp , jag tror att jag är en ganska normal kille , med normala värderingar , jag är social ,jag behöver ha lite kontakt med folk jag kan snacka med , det kan man glömma däruppe i skogen ..
Introverta typer finns det gott om däruppe, folks som gillar att sitta ensam med en stor chang på verandan ,

Jag är glad att Berra valde att bygga nära Khon Kaen , det ger det hela bättre förutsättningar :thumbsup:
Jag håller med dig till vissa delar, men tror och hoppas att han kommer lyckas.

Väldigt fint skrivet, härligt att världen trots allt inte är så hopplös som man ibland uppfattar den, utan att undrens tid inte är förbi.

Jag tror nog att alla här har accepterat just den biten om boendet vad en del däremot inte kan acceptera är och detta är egentligen själva kärnan i alltihop att Berralund är själva sinnebilden för hur en man inte skall vara i ett förhållande med en Thaikvinna och detta tror jag stör en del.

Man kan inte ha jämlika eller demokratiska värderingar när man är tillsammans med en thaikvinna, det finns liksom inte i deras värld men Berralund har bevisat motsatsen!

Måste ju var en storkäftad självgod Göteborgare för att ha så fel ...
Vad finns det på baksidan av Sverige , ingen skärgård har ni , ni pratar konstigt , och så har ni konstig humor eller ingen alls .. tillika vet ni inte ett skit om Sveriges huvudstad :)

För mycket smilies kan vara vilseledande och kan faktiskt förstöra ett budskap många gånger, så en balans är bra.

Kanske att man använder det i tid och otid och ibland tror jag att man använder det av rädsla för att bli missuppfattad men vi måste tillåta varandra att få säga och tycka vår mening utan att behöva känna att vi måste sätta en smilies.

Överanvändandet kan faktiskt få motsatt effekt och att trovärdigheten hos den som skriver naggas i kanten.

Själv känner ja många gånger mig tvingad att sätta en smilie bara för att det är så:D:D:D;);););););););):thumbsup:

Det är så jag brukar tänka också, att ett inlägg som är seriöst menat och skrivet helt utan tungsinninghet förstörs om det är för mycket smilies, men jag känner liksom dig att man ska sätta ett par smilies bara för att liksom.

I slutenden är det kanske skit samma eftersom blir det antagligen blir fel oavsett hur man gör, men det är bra med konstruktiv feedback iaf tycker jag. :)

Vad finns det på baksidan av Sverige , ingen skärgård har ni , ni pratar konstigt , och så har ni konstig humor eller ingen alls .. tillika vet ni inte ett skit om Sveriges huvudstad :)
Låter mer som östkusten...

Det är så jag brukar tänka också, att ett inlägg som är seriöst menat och skrivet helt utan tungsinninghet förstörs om det är för mycket smilies, men jag känner liksom dig att man ska sätta ett par smilies bara för att liksom.

I slutenden är det kanske skit samma eftersom blir det antagligen blir fel oavsett hur man gör, men det är bra med konstruktiv feedback iaf tycker jag. :)

hahaha..., ja det blir fel hur man än gör och kanske bättre med en för mycket än en för lite. Det är ju verktyget vi har eftersom vi inte varken kan höra eller se varandra och är ju egentligen inget som stör.

Lite samma effekt när det gäller "gilla". Man kan aldrig egentligen veta vad avsikten är. Har upptäckt vid ett flertal tillfällen att en person gillar ett inlägg som har en ståndpunkt, sen gillar samma person även svaret på det inlägget fast ståndpunkten är rakt motsatt och då undrar man, vad händer här nu då?

Men det kan ju vara så att man gillar bägge två för dess ståndpunkter, för att man själv kanske inte just i den frågan vill ta ställning, ja ibland måste man stanna upp lite och tänka efter så man inte kastar sig ut i ingenmansland innan man låtit saker och ting smälta in, för allt har ju någon orsak som Buddha skulle uttrycka sig...:):)

Kunde inte skrivit det bättre själv ... ;)

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp