Varför bosätta sig i Isan?

:):thumbsup: Bra med lite smiles ,då visar man sitt sinnelag ...

:thumbsup: Tack för feedback! :wai: Jag inser att jag mest troligt är ganska dålig på det, och jag har antagligen tabbat bort mig på den punkten ganska många gånger i mina inlägg.

Jag ska försöka tänka mer på det, men om något ser surt ut så är det troligtvis bara det att jag har missat ett par smilies som borde ha varit där. Jag är nog lite som ett får i ulvakläder, kanske man kan säga. :D:D:D

:thumbsup: Tack för feedback! :wai: Jag inser att jag mest troligt är ganska dålig på det, och jag har antagligen tabbat bort mig på den punkten ganska många gånger i mina inlägg.

Jag ska försöka tänka mer på det, men om något ser surt ut så är det troligtvis bara det att jag har missat ett par smilies som borde ha varit där. Jag är nog lite som ett får i ulvakläder, kanske man kan säga. :D:D:D

För mycket smilies kan vara vilseledande och kan faktiskt förstöra ett budskap många gånger, så en balans är bra.

Kanske att man använder det i tid och otid och ibland tror jag att man använder det av rädsla för att bli missuppfattad men vi måste tillåta varandra att få säga och tycka vår mening utan att behöva känna att vi måste sätta en smilies.

Överanvändandet kan faktiskt få motsatt effekt och att trovärdigheten hos den som skriver naggas i kanten.

Själv känner ja många gånger mig tvingad att sätta en smilie bara för att det är så:D:D:D;);););););););):thumbsup:

Vad gäller storleken så har den ingen som helst betydelse det är kvaliteten som räknas, det vet väl alla vid det här laget. ;) Vad gäller storleken på städerna så hävdar min familj med bestämdhet att Khon Kaen är större, åtminstone till ytan. Och vad kvaliteten anbelangar så är den bättre i Khon Kaen med tanke på möjligheter till utbildning.

Hmmm , du vet väl att tron kan försätta berg , så dt blir nog bra Berra , för Dig, och det är ju det som gäller ...

Ja
Vad gäller storleken så har den ingen som helst betydelse det är kvaliteten som räknas, det vet väl alla vid det här laget. ;) Vad gäller storleken på städerna så hävdar min familj med bestämdhet att Khon Kaen är större, åtminstone till ytan. Och vad kvaliteten anbelangar så är den bättre i Khon Kaen med tanke på möjligheter till utbildning.
Håller med dig fullständigt. Man ser till sitt bästa. Visst kan det bli långtråkigt ibland, men det blir det var i världen man sig vänder, jag trivs också i Pattaya, men stanken från avloppen va hemsk, hoppas dom fixar detta snarast.
Har följt denna tråd, intressant hur olika vi är, och tur är väl det. Om nu någon har det lite tråkigt, kan man ju alltid gå in på Thaisnack, Här finns det mesta.;)

Ja

Håller med dig fullständigt. Man ser till sitt bästa. Visst kan det bli långtråkigt ibland, men det blir det var i världen man sig vänder, jag trivs också i Pattaya, men stanken från avloppen va hemsk, hoppas dom fixar detta snarast.
Har följt denna tråd, intressant hur olika vi är, och tur är väl det. Om nu någon har det lite tråkigt, kan man ju alltid gå in på Thaisnack, Här finns det mesta.;)
Absolut Krille , avloppen I THAILAND är skitdåliga , inte bara i Pattis, utan över hela landet , har sett vidriga ö versvämningar i Khonkaen , I korat , i Buriram mm alltid så fluschar det upp avloppsvatten som en fontän , inget som jag kör MC i skall ni veta , direkt hälsovådligt .. Men det fattar i Thaisen

Khonkaen är inte stort enligt min mening , har man varit där så mycket som jag så krymper det väldigt snabbt , dessutom väldigt lite att döda tiden med .. Fairy Plaza samt Central , lite smått runt Faranggatan och hotel Kosa ,sen var det slut ...
Precis min uppfattning, kan kännas stor till ytan i början men finns ju inget.

Vill du ha korrekt fakta om nåt Berra så fråga inte Thai...

Klara sig med goddag yxskaft och lite öl säger Jonas, låter som ett riktigt givande och roligt socialt umgänge.

Har man ungar så kanske universitet mm har hög prio men det innebär att man måste offra sig själv lite för familjen vilket ju givetvis är en faderlig plikt. Men jag har ju redan gjort den grejen och har nu bara mig själv och tjejen att se till och kan vara hur ego jag vill i mitt val av bostads ort och då kommer havs utsikt och svensk humor högt på listan.

Ställen som Udon kan jag åka till när/om jag får lust.. [emoji6] [emoji1] [emoji1]

Klara sig med goddag yxskaft och lite öl säger Jonas, låter som ett riktigt givande och roligt socialt umgänge.

Har man ungar så kanske universitet mm har hög prio men det innebär att man måste offra sig själv lite för familjen vilket ju givetvis är en faderlig plikt. Men jag har ju redan gjort den grejen och har nu bara mig själv och tjejen att se till och kan vara hur ego jag vill i mitt val av bostads ort och då kommer havs utsikt och svensk humor högt på listan.

Ställen som Udon kan jag åka till när/om jag får lust.. [emoji6] [emoji1] [emoji1]
Face the Fact - Vi är jäkligt olika. Jag har inte varit på krogen i Sverige på närmare 4 år. Både jag och min tiirak älskar lugnet inom hemmets fyra väggar, och så kommer det att förbli.

Stenbord, nej tack!

Som sagt vi är alla annorlunda, jag kanske inte ute efter en stor social umgängeskrets här nere, jag behöver inget offra om jag vill gå ut går jag ut inget som hindrar mig.
Du måste förstå att alla är inte som dig, du verkar ha svårt att förstå att människor är annorlunda jag har inget behov eller sug att gå ut varje helg jag har gjort det sen jag var 15 år redan börjar bli lite tråkigt.
Jag har levt livet ung och du skall leva livet när du blir gammal.
Jag är trött på den delen av livet och sitta och tjöta med folk över en kopp kaffe det intresserar mig bara med mina nära vänner.
Jag är ingen människa som springer och är social med främlingar.

Face the Fact - Vi är jäkligt olika. Jag har inte varit på krogen i Sverige på närmare 4 år. Både jag och min tiirak älskar lugnet inom hemmets fyra väggar, och så kommer det att förbli.

Stenbord, nej tack!
Att vi e olika har jag inte förnekat, det är ganska uppenbart att vi är väldigt olika och i olika fas i livet. Är väl inget kul att diskutera med nån som bara håller med lr? Jo finns ju vissa som bara vill omge sig med ja sägare men dom har egna forum.

Fast Udon är mycket roligare sägs det av dem som vet.
betydligt mer uteliv , men det kan man ju inte skriva för du blir jag ju per automatik 6 turist:) .. Nu gillar jag att tillex sitta på Central och titta på folk som passerar , kan jag göra ett par timmar mens gumman går runt och drar i alla kläder , sen kan vi gå ut och sätta oss vid beachen där sitter vi och kollar på båtar , folk som badar mmm
finns massor att döda tiden med i Pattaya , men tyvärr inte i Isaan

Har testat massor med gånger , för fn krupp efter två veckor däruppe

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp