Vad äter du for julmat i Thailand

 
Säkert bättre julmat än vad äldreboenden serverar, hade det inte räckt med skinka senap bröd och vatten.

412742407_1710351006466522_8426434110165408580_n.jpg
Ja jäklar,det var ingen dålig mat dom får...
Där hade dom gärnat kunnat skära ner på en del för mig,och sparat lite skattepengar och satsat dom någon annanstans..
 
Köper nog bara lite för att göra en liten julbrunch, jetlagged fortsatt så vaknar sent, ingen ide och ställa om skall ju snart till Spanien ändå.
Men blir bara till mig för dom andra är inte intresserade av julmat, jag äter igentligen inget direkt mer än köttbullar, kalkon och prinskorv.
Skinka gillar jag inte.
Sen tar vi julmiddag på Naklua matfestival imorgon, där finns mat som alla äter.
1703317206161.png
 
Utenfor Resturangen vi kom til i går på julaften , stod masse thai-ungdom , og sier til oss , det er fullt , du kommer ikke inn på Restaurangen , Kjerringen min sier , vi har bestilt bord . Når vi kom inn i Restauranten ser jeg att mange bord satt dei og spiste hummer .Der tenkte jeg att det skal jeg ha , har en fattig Thai råd ,har vi nordbagger råd .Men når vi hadde fått bord og skulle bestille hummer , var den utsolgt , Men dei hadde store havkräftor ,så det bestilte vi og mye annen god mat . Her i Bangsaen ligger det over 30 Resturanger som perler på ei snor nede ved havet etter verandre , Og her er det fuldt av Thailendere om helgene på Restaurangerna , Og alle sier att dei er fattig ???? Det bor mange svensker i Bangsaen , men det er sjelden du ser dei på Restaurang og spiser ,Hvem er fattigigst i Thailand , Thai eller Farang .

P1140779.JPG


P1140753.JPG


P1140754.JPG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R
 
Tillbaka
Topp