VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:wai:
Alla har olika smaklökar, jag har hittat en öl som passar mig... :o
Det som skulle göra mig glad, är om flera(än bara mig)förespråkar om att få en Archa beer på resturang el. bar, men som alla vet att pengar talar i slut änden och de som säljer mest är Leo, Chang, Tiger och Singha.
Archa beer är en öl, som är billigare än alla andra, jag köper en"case,12 flaskor"för 360Bth, en"kapong"kostar ca 23-25Bth var du nu är...
Om ni undrar så är jag inte representant för Archabeer, jag vill bara upplysa att det finns annat än de, inkörda märken i thailand.

M.v.h Berra

"Gazton " sa:
Changen tycker jag passar mig perfekt. Styrkan har i det här fallet ingen betydelse.

Leon är väl ok, men andrahands valet blir Heineken. Tycker det är synd att carlsbergen inte är så utbredd i thailand längre.

Gazton!

Du kanske inte var med när Carlsberg fick foten från Thailand, så här var det...
2004 gav thailands goverment ett ultimatum till Carlsberg efter har haft ett 5 års kontrakt med staten om att få reducerade skatter för att komma in på marknaden här i thailand, men när staten sa att 5 år har gått, nu är det dags att betala skatt som alla andra.
Då sa Carlsberg NEJ!, naturligvis blev thaigoverment förbannade och sa till Carlsberg.co att de kan lämmna landet(vilket de gjorde)...
Har hört att Carlsberg gör ett försök att komma tillbaka till Thailand, sen om det är till 100% vet jag inte...

M.v.h. Berra

"muktwee " sa:
Gazton!

Du kanske inte var med när Carlsberg fick foten från Thailand, så här var det...
2004 gav thailands goverment ett ultimatum till Carlsberg efter har haft ett 5 års kontrakt med staten om att få reducerade skatter för att komma in på marknaden här i thailand, men när staten sa att 5 år har gått, nu är det dags att betala skatt som alla andra.
Då sa Carlsberg NEJ!, naturligvis blev thaigoverment förbannade och sa till Carlsberg.co att de kan lämmna landet(vilket de gjorde)...
Har hört att Carlsberg gör ett försök att komma tillbaka till Thailand, sen om det är till 100% vet jag inte...

M.v.h. Berra

För min del kan Carlsberg gärna hålla sig borta. Dom är stora nog i så många andra länder. Låt den lokala bryggerinäringen blomstra i stället, och personligen tycker jag att thailändsk öl (Chang och Leo) är godare. 8)

Är det nått man saknar i Thailand(enligt min mening) så är det ju lite fler sorter.

Tänk om vi bara hade svenska märken på bolaget....snacka om att det varit ganska dåligt utbud. Alla e vi ju inte skapta i samma bryggeri så att säga.

"legolas " sa:
Ja den världsberömda thai Spy. Den smakar ju som hemkört rödvin ungefär. men du,, kollade du in att det finns också Guld-Spy.. den var riktigt schysst tyckte jag, och jag kan lätt dra i mig ett par sådana, men dessa Spy red och classic, fy satan....
;D ;D ;D

Har aldrig provat dessa, men heter dom SPY för att det är så man gör efter att ha druckit eländet? ;D ;D ;D ;D

Har du helt rätt i....Fan det e tur det finns människor som du får mig skratta(Rolig prick alltså).

:wai:
Va é detta!?
Jag trodde vi höll oss till ölsorter på denna länk, helt utan förvarning kommer ett annat märke in flygande"SPY Red" :o, thailands svar och uppfinning om att lära thai att dricka vattenblandat viin med Co2.
Har smakat ???, men min munhåla kom inte överrens med upplevelsen, den påminde mig om ett vin(KIR 10 el.11,5%)som fanns på Glasbanken/Sve en gång i tiden(vet inte om märket är kvar)till en kostnad av 3 för en 100Kr sedel(slutet av 70tal), det var iaf inkörsporten till billigfylla ;D.
Nu när smaklökarna har mognat(el. rent av avlidit ;D), efter idoget testande av alkoholhaltiga drycker.
Nr 1 på listan blir en god Pilsner
Nr 2 blir en smakfull singel malt
Nr 3 tillfaller SangSom som en god runnerup(blandad mé Coca-Cola så klart 8))

M.v.h. Berra :clap_tranparent:

Bra där Berra II

Öl är och förblir min favorit dryck i Thailand, Min lista

1. Öl helst Chang!!! annars öl i alla dess former.
2. Whiskey ( På senare tid har jag lärt mig tycka om Hong Thong )
3. Bacardi Breezer .

Hong Thong ja, den hade vi i överflöd på vårt brölopp där nere. Fasiken vad packade folk blev. Och visst går den att dricka blandad med Coca-cola, helt OK.

Annars är det Chang som gäller, starksprit typ whisky smakar inte i värmen, tycker jag. Man svettas bara mera då.

Visst händer det att jag dricker grogg ibland, och där är jag enig med legolas - Bacardi + Cola är oslagbart. Det har säkert runnit ner kubkvis av denna ädla blandning i min strupe genom åren.

Läskande lista där, :)

Klart vodka ska vara med på resan.
Men det blir i baren. Groggar bara i baren. :) För mycket blandande annars. 8)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp