VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

Vilket ölmärke väljer du om du kan välja när du är i Thailand?

• ANNAT MÄRKE

Röster: 3 13.6%
  • HEINEKEN

Röster: 0 0.0%
  • SINGHA

Röster: 4 18.2%
  • LEO

Röster: 5 22.7%
  • CHANG

Röster: 10 45.5%

• Totala väljare
    22
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Gazton " sa:
Jag har kollat runt lite, och visst fan är changen en Carlsbergs! changen skapades i början av 90talet genom ett sammarbete mellan Carlsberg och Thailand

Kolla in burkarna Kolla särskilt in bokstaven "R" på burkarna..En slump? knappast ;)
Dar ser man!! Likheten ar ju Uppenbar, Gazton!?! :o

Jaha! da fick man pa skallen igen, bara krypa i hornet och dra slangen mellan benen :laugh:
Da ar det Singhan som har funnits sen 30tal i thailand...

"legolas " sa:
Nu är vi inne på något som jag försökt att "tala" om för Er hetsporrar hela tiden. Er ölsmak baserar sig garanterat mer på romantik och ögongodis än på riktiga smaklökar. Ni blandar helt enkelt ihop en go resa ned till Thailand med ölen....

Precis samma sak som när jag är på fest och drar i mig en baccardi-cola, den smakar jävligt mycket bättre på festen än hemma ensammen i soffan.... eller hur??

;D ;D ;D
:wai:
Legolas! Fy! skams >:(

Allt prat om spiritus sanctus som innehaller mer an 7V%, ar har med forbjudet!! ;D

Heller hur? ???

BerraMuk :beer:

"legolas " sa:
Nu är vi inne på något som jag försökt att "tala" om för Er hetsporrar hela tiden. Er ölsmak baserar sig garanterat mer på romantik och ögongodis än på riktiga smaklökar. Ni blandar helt enkelt ihop en go resa ned till Thailand med ölen....

Precis samma sak som när jag är på fest och drar i mig en baccardi-cola, den smakar jävligt mycket bättre på festen än hemma ensammen i soffan.... eller hur??

;D ;D ;D

Det sista håller jag absolut med om och även att Bacardi-cola smakar utmärkt. MEN, mitt tycke för Chang grundar sig som sagt enbart på smakupplevelsen, inte pocenten Helge. ;)

"muktwee " sa:
Dar ser man!! Likheten ar ju Uppenbar, Gazton!?! :o

Jaha! da fick man pa skallen igen, bara krypa i hornet och dra slangen mellan benen :laugh:
Da ar det Singhan som har funnits sen 30tal i thailand...
Ja det var ju öppet mål så att säga. :D

Enligt många så är Changen en variant på carlsbergs Elefantöl.. Lite kul med tanke på att Elefanten även har ett stort symbolvärde i LOS... :D

Dock saknar elefantölen det mesta som Changen har i smak, tack och lov :wai:

När vi ändå pratar Carlsberg,

En trevlig historia om de konkurerande bryggerierna Tuborg och Carlsberg under andra världskriget:

Tuborg bryggeriet blev Bombade/saboterade av tyskarna under början på 40talet.
Och för att Tuborgs konsumenter inte skulle bli lidande, så lät Carlsberg Tuborg brygga sin öl i sitt bryggeri under resten av Ockupationen :)

en fraga??

Nar Carlsberg fick foten fran Thailand... Var for tog de inte med sig Changen, om de nu borjade brygga den?
Hitta ett bra svar pa den ;D:

Första resan drack jag bara Singha sen var det Carlsberg för hela slanten tills den försvann (licensbråk mellan Chang bryggerierna och Carlsberg) Nu är det bara Chang med Leo som god tvåa som gäller.

Som kurionsa så testade jag en Singha för något år sen och kunde banne mig inte få i mig den, smakar ju ling!

Nä nu får vi nog ställa allt tillrätta!

Chang är ett eget Thai-märke som startade 1995 av Thai Beverage Plc, ett av de största bryggerierna i sydostasien. Carlsberg startade ett samarbete år 2000 genom 50/50. Däremot så är typografin tagen från Carlsberg Beer, det är riktigt.

2005 drog sig Carlsberg ur samarbetet och var tvungna till att betala 120 miljoner dollar för den sortin.
Thai Beverage Plc gör också Mekhong och Sang Som rom.

Kolla in denna häftiga sida, med recept gjorda på Chang Beer. http://www.changbeer.com/

Mvh Peter

Ja det låter rätt och riktigt Insayt :)

Då man började resa i Thailand var det mest Kloster och Cheers som gällde..Även en och annan Tiger har slunkit ner.

"Gazton " sa:
Ja det låter rätt och riktigt Insayt :)

Då man började resa i Thailand var det mest Kloster och Cheers som gällde..Även en och annan Tiger har slunkit ner.

Kloster ja, den hade jag nästan glömt bort. Den smakade inte så illa vill jag minnas. Är det någon som vet vad som hände med den, lades tillverkningen bara ner eller? Det var mest den eller Singha som gällde när jag var i LOS första gången -94.

"insayt " sa:
Nä nu får vi nog ställa allt tillrätta!

Chang är ett eget Thai-märke som startade 1995 av Thai Beverage Plc, ett av de största bryggerierna i sydostasien. Carlsberg startade ett samarbete år 2000 genom 50/50. Däremot så är typografin tagen från Carlsberg Beer, det är riktigt.

2005 drog sig Carlsberg ur samarbetet och var tvungna till att betala 120 miljoner dollar för den sortin.
Thai Beverage Plc gör också Mekhong och Sang Som rom.

Kolla in denna häftiga sida, med recept gjorda på Chang Beer. http://www.changbeer.com/

Mvh Peter
Hmmm kom direkt efter mitt inlägg, skrev väl samma sak men i mycket kortare ordalag och mindre fakta. :-\

Ok! Wwax såg inte ditt inlägg där, var inte menat att vara duktig ;), men det roliga med forum är just att man lär sig så mycket, man läser om saker som man inte tänkt på innan och så blir man nyfiken och tack vare detta ämne lärde jag mig en massa om Chang och öl i Thailand, dessutom jag som gammal kock fick jag ju en massa recept gjorda på Chang från deras hemsida!!

Kloster ja var ni ju inne på, svårt att hitta något, men som jag uppfattar det finns den inte längre eller? Ingen förlust i så fall, tyckte inte att den var något vidare.

Läste att de hade distributionsproblem och därför slutade de med den, som sagt var svårt att hitta något vettigt om dess historia.

Mvh Peter

Jag dricker Tiger 5,0

Är glad för Chang 6,4 men blir för full, för fort!

pigge01

"Berralund " sa:
Tiger Beer finns inte där vi håller till i Isaan, men den är helt OK. Chang rules
:beer:

I stort finnes Tiger i alla stormarknader i Thailand men i vissa småorter saknas den.

Finnes 7-11 så kan man få Tiger. Leo går också bra.

pigge01

Jaså, den finns på 7-11! Vi handlar sällan där, men då skall jag köpa Tiger någon gång. Det finns ingen stormarknad i byn, då får man åka 8 mil till Udon Thani.

"pigge01 " sa:
Jag dricker Tiger 5,0

Är glad för Chang 6,4 men blir för full, för fort!

pigge01

Pigge01!!

Har du prövat Archabeer 5.4v%, lillasyster till Changen.
Då kanske du inte blir pissefull så fort. ;D :D ;D

M.v.h. BerraMuk
Kuriosa: såg Cheers ölen i våran 7-ELVA butik, senast jag titta in där...

"muktwee " sa:

Pigge01!!

Har du prövat Archabeer 5.4v%, lillasyster till Changen.
Då kanske du inte blir pissefull så fort. ;D :D ;D

M.v.h. BerraMuk
Kuriosa: såg Cheers ölen i våran 7-ELVA butik, senast jag titta in där...

Nej!

Men det får jag gjöra på nästa resa i Nov/Dec.

pigge01

Klart bäst är en kall CHEERS.Svår att få tag på men finns numera på en del 7 eleven och på Tesco

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp