Å starte en ny tilverelse i Thailand + -

Ja hur mycket det kostade på den tiden går ju knappast jämföras med idag.
40k går det nog bara i matkostnader då vi är 4 plus svärmor.
Vi spenderar inte i onödan, har ingen budget, men ligger gissningsvis på 100k/mån. sen tillkommer resor etc.
Thailand är inte särskilt billigt längre men det beror ju mest på att vi har två barn, det är där vi spenderar mest skulle jag tro.

/ SatanG
100k :rolleyes: Vi lever gott två personer på 30 k , 15k för mat rest 15 k för nöjen bensin el samt internet , inga problem och behöver inte snåla

Prater du til en Thai på gata og viser respekt , så får du respekt igjen , Her det sitter flere damer i en bil , som jeg prater med , Jeg forstår bare ca 20 % av de dei sier , Og nå mange år etter ,treffer jeg dei i staden så smiler dei og vinker , Slik blir ikke en invandrer motatt i norden som jeg i Thailand

P4120144.webp

P4120145.webp
Och nu så visar de dig inte två fingrar.
Nu blir det bara ett:
Långfingret.

100k :rolleyes: Vi lever gott två personer på 30 k , 15k för mat rest 15 k för nöjen bensin el samt internet , inga problem och behöver inte snåla

Ja det är nog mest ungarna som kostar men det går mer än man tror, för oss iaf.
10k bara på bensin/tollway för frugans bil, min kanske dryga hälften. Sen försäkringar, maid, resor, sportaktiviteter och allting som kommer till.
40k är nog som sagt bara käk, skola 30k, ja det går nog högre än 100k/mån.
Det är inte meningen att skryta utan jag tror faktiskt vi är relativt ekonomiska och spelar säkerligen i den lägre nivån utgifter för barnfamiljer.
Hade det bara varit jag o frugan hade vi hamnat långt lägre.

/ SatanG

Skönt att se att du är normal i någonting i alla fall.

BTT
Familjen somna direkt när kom till huset och sneglade här och såg dessa inlägg så undrar hur står till där uppe och kände för att göra inhopp.
Vet inte vad man skall säga, ojar över @SatanG 100k.
Jämför ekonomi, en som bor med fru i Isaan 30k 2st gamlingar och en på sina misserabla år för 30 år sen bland luder och barer.
@SatanG bor i Bangkok 4 personer, 2 barn, 2 vuxna, skolkostnader, kläder, försäkringar, fasta utgifter, mat för 4 (5 med svärmor) har maid, undomsaktivitet typ fotboll, inomhusbandy etc.
jag tror inte han ens kommer undan med 100k i månaden barnen skall ha anständig skola och barnaktivitet inräknat.
Vet att vi gör inte det idag iaf och heller inget skryt, ligger långt över och gör inga stora utsvävningar.
Ok kan leva minimum men är det målet?
Flytta till Thailand och leva på så lite som möjligt?

Senast ändrad:
Skolavgifterna på våra barn inte i Pattaya utan 1 mil ifrån blir om delar upp 20k i månaden, sen tillkommer skolböcker och uniform säg runt 2k i månaden.
Sen 4 pers som äter inte 2 så dubbla.
ungdomsaktiviteter, olika sport.
Sen hus, bil, och om som i @SatanG fall har försäkring för alla 4.
Går snabbt upp i 100k med medelmåttig skola.
Jag kan med som singel leva ok på 300-500 baht om dagen om så skulle vara.
Men inte det de handlade om.

Skolavgifterna på våra barn inte i Pattaya utan 1 mil ifrån blir om delar upp 20k i månaden, sen tillkommer skolböcker och uniform säg runt 2k i månaden.
När ni reser så betalar ni för 1 rum, kolla priserna på familjerum.

Du har gratis svensk internett skule , med det er vel ikke noe ,????

Liknande trådar

Tillbaka
Topp