Advokatbyrå vid köp/försäljning av bostad i Thailand

Nu är det oftast markpriserna som är dyra.
Jag har ju kollat en del på village.
Ett exempel. Village utanför the Regent school, husen ligger på 6-15 miljoner.
Du vill ha ett 2 plans hus för 6 miljoner, men vill du ha samma byggt på 2 tomter 11,5 miljoner.
Detta var under uppbyggnad, alltså 500.000 bahts skillnad om du köpt 2 hus eller 1 hus byggt på 2 tomter.

Serviceavgift på 70k/år låter väldigt högt, hur motiveras den?

/ SatanG

Nja motiveras. Folk betalar och verkar inte veta vad ett skäligt pris är. Är nog inte svårare än så. Såg sedan på säljsidan jag länkade till att avgiften, för det huset, låg på närmare 80k baht eller exakt 77k baht.

Gick ju regeringen ut med för 2 år sen att det är inte alls tillåtet med 30+30+30, gjordes väl flera tillslag till och med för mig runt HH området.
Men 30+30 har jag för mig var lovligt? var ju massa skriverier om det i media, finns tråd i ämnet här på forumet och länkar.
Det är bara lagligt att leasa/hyra ut i max 30 år. Det finns också en lag som säger att alla försök att avtala bort en lag är olagligt.
Tror att det säger allt.

Tror våran ligger på 11.000 om året här vi köpt, orkar inte springa upp och kolla i papprena.
Då har vi folk som sopar gatorna, vattnar gräsmattor, klipper häckar dagligen.
Dom går här från 08-16 hela dagen och sköter området och daglig sophämtning men vi har ingen pool.

samma avgift som vi har i Bang Saray men vi har pool, sophämtning 2g/v och 24/7 vakter. I övrigt städar anställda i området, sköter om det gemensamma grönområdet, gatubelysning. För oss som endast stannar ca 2 månader/år var gemensam pool och en låg avgift viktigt då vi köpte huset. Avgiften är olika från hus till hus. Vi har fyra olika hustyper där det största ger en högre avgift. Storleken på tomten avgör också, större tomt högre avgift. Vi har näst största husmodellen (ca 110kvm boyta i ett plan) och tomten är på 98 sqwa alltså nästan 400kvm.

Liknande trådar

G
Svar
6
Visningar
2 K
marias
M
A
Svar
0
Visningar