Har åkt hoj nästan varje dag denna vecka, lite praktiska saker som satte käppar i hjulen
Dagen efter jag tagit körkort följde jag med en polare som ville kolla på en KTM. Jag har varit i den shoppen några gånger och kikat på en KTM 1290 Superduke GT. Alla verkar supernöjda med den och endast småsaker som tas upp som något negativt.
Jag och min Polare skulle mötas upp hos handlaren. Jag kom fram lite före så jag gick raka vägen in och dreglade lite över Duken. Strax kom polaren och vi tittade på KTM's nya Adventure hojar och snackade lite med en säljare. När vi var klara med Adventure så gled vi in på GT'n som stod alldeles intill. Nu blev jag inte mindre sugen men hade bestämt mig för att köra vidare med min Yamaha åtminstone första säsongen.
Precis när vi är på väg att lämna så säger min polare "Skaru inte provköra Duken???". Jag har inte fått mitt nya körkort ännu svarar jag. Säljaren säger att det räcker med godkännandet från transportstyrelsen. Sagt och gjort, provköra kan man ju alltid, skall ändå inte köpa ny hoj i år
Sagt och gjort. Lånade säljarens dator och visade honom godkännandet. Han rullade ut Duken och vi gick igenom hojen lite snabbt. När han tröck på knappen och den 1300 kubik stora vtwinnen hoppade igång så åkte smilbanden upp till öronen för att stanna där. Upp på hojen och tog en tur. Det regnade ute så jag tog det lugnt. Vilken hoj, vilken motor. Kom tillbaka till handlaren med ett, om möjligt, ännu bredare leende.
Kunde inte sova på hela natten, kunde bara inte sluta tänka på Duken. Nästa natt blev det nästan ingen sömn heller. Efter två sömnlösa nätter ringer jag säljaren och gör upp om pris för Yamahan och Duken samt lite lull lull. Yamahan måste göras 100 mila service på först och jag har en bokad tid nu på tisdag. Sedan blir det raka vägen till KTM handlaren och hämtar ut Duken tjoho!!!
Här kommer några bilder som inte är på min hoj men det är så här den ser ut. Kanske inte världens vackraste men en grym maskin är det.