WWF: Köp inte thailändsk kyckling

Här i HH har jag sett många ggr att dom vinkar in falang men struntar i Thai. Sen händer det givetvis att dom har kontroller där alla stoppas. Låg själv precis bakom en thai som körde utan hjälm och polisen försökte slinka i mellan och stoppa mig, fn heller jag runda honom å körde vidare, tjejen skäller ut dom efter noter om dom stoppar oss men inte thai [emoji28] [emoji28]

Kan inte se att Svensk kycling får rött ljus , har du läst hela rapporten Jonas ??
Det handlar om Thailändsk kyckling i Sverige , Svensk farmad kyckling är grön ...
Hur skall jag minnas det från ett 1 år gammalt inlägg, i faktarutan står det dock att den Svenska får gult ljus.
Har ingen Svensk kyckling här nere ändå.
Mins inte ens varför jag kommentera, hade väl tråkigt för är ju rätt ointresserad så att jag skulle sätta mig och läsa en sådan rapport knappast, verkar ju knappt som jag läste artikeln efter som jag skrev fel färg.
Och jag vet inte varför jag skrev rött när det står gult på Svensk kanske jag är färgblind 5555 i faktarutan under texten.

Hur skall jag minnas det från ett 1 år gammalt inlägg, i faktarutan står det dock att den Svenska får gult ljus.
Har ingen Svensk kyckling här nere ändå.
Mins inte ens varför jag kommentera, hade väl tråkigt för är ju rätt ointresserad så att jag skulle sätta mig och läsa en sådan rapport knappast, verkar ju knappt som jag läste artikeln efter som jag skrev fel färg.
Och jag vet inte varför jag skrev rött när det står gult på Svensk kanske jag är färgblind 5555 i faktarutan under texten.
:) Tyckte det var kul att kommentera , du brukar ju vara påläst om det du skriver ,, nu stod det inte ens så i artikel , utan att Thaikyckling i Sverige innehåller ,,,,, blabla ,Den Svenska kycklingen var inte diskuterad alls , den lär vara helt OK :wai:

:) Tyckte det var kul att kommentera , du brukar ju vara påläst om det du skriver ,, nu stod det inte ens så i artikel , utan att Thaikyckling i Sverige innehåller ,,,,, blabla ,Den Svenska kycklingen var inte diskuterad alls , den lär vara helt OK :wai:
Jo i en jätte liten text under artikeln i en faktaruta man får klicka på så står det längst ner.
■ Svensk kyckling och sigillcertifierad kyckling får gult ljus (”var försiktig”) på grund av bekämpningsmedel.

:thumbsup: Nu kan man nog inte vara helt säker i sverige heller , vad gäller jordgubbar så har det spårat ur helt . ;)

Någon som kommer ihåg tvserien V, vårat sett att föda upp djuren i dagens läge inför slakt påminner mig lite om det vi äcklades av hur ödlorna förvarade människorna i kokonger inför slakt och föda.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dWE0B/svenskar-ater-allt-mer-farsk-kyckling--trots-smittorisk

Vi är verklighetens ödlor taget från den tv serien.

Ja, det är skit helt enkelt med maten idag, eller kanske det alltid har varit det egentligen. Själv blir jag förbannad var gång jag handlar över denna värdelösa kvalitet på i snart sett all mat och denna överproduktion och utbud där konkurrensen är stenhård och då skiter tillverkare i både hygien och kvalité.

I Sverige är vi ju så tama och aldrig klagar, vi borde göra som fransmännen, blockera hela motorvägar med traktorer och liknande. Det är ju f*n helt enkelt att man inte skall kunna lita på att maten är okey.

Tänkte mest på hur råa och känslokalla vi är, här går dom på löpande band till avrättningen.
Tv serien är en spegelbild av oss människor, vi är verklighetens ödlor.
Kommer bara ihåg hur äckligt folk tyckte det va i den tv serien där hängde människorna på rad inför slakt och bli föda.

Tänkte mest på hur råa och känslokalla vi är, här går dom på löpande band till avrättningen.
Tv serien är en spegelbild av oss människor, vi är verklighetens ödlor.
Kommer bara ihåg hur äckligt folk tyckte det va i den tv serien där hängde människorna på rad inför slakt och bli föda.

Jo, jag kommer mycket väl ihåg serien och blev kär i Jane Badler:). Jo de var känslokalla, pengar har tyvärr inga känslor:thumbsdown:

http://ravepad.com/page/jane-badler/images/view/2316240/Jane-Badler

Ja det var en otäck TV-serie på sin tid typ 1984, en annan var då 33 år gammal och kunde väl ta till mig en hel del av handlingen antar jag.

Jag tror det var i det sammanhanget jag lärde mig hur nyttigt det är med frukt och vin. T.ex saltgurka och brännvin...

Kan vi återgå till ämnet nu?

Liknande trådar

G
Svar
6
Visningar
2 K
marias
M
A
Svar
0