Tråd för medlemmarnas MC samt ev tilltänkta köp och råd

 
A

Anonym

Gäst
Tycker det är lite torka igen på forumet , risken finns ju för att det blir mer av detta nu under lågsäsong . Själv flyger jag till Sverige i morgon bitti 09,00 Finnair. Har kollat av vad jag skall söka efter i slutet av oktober när jag åter tar mig till värmen ...
Denna Suzuki jag sitter på skall säljas då jag vill ha en långfärdshoj , inget illa om bushojar men de passar inte mig för långtur då det blir svårt att packa det jag behöver , annars en bra cykel ,

Suzuki 800 intruder med Shaft drivning , fordonsbok samt allt annat i ordning i vad jag tycker ett riktigt bra skick idag efter en del timmars jobb samt ett antal tusen Thbt
Nykromade ventikåpor , gaffelkronor , styre ,samt en del annat smått , ny vattenpump , nylackade sidåkåpor samt tank , harleys korta hårda stötdämpare bak ,mm.

Även min honda Forza blir till salu den dag jag finner en passande shadow.
300 cc 2300 svenska mil ,mer än fullservad under dessa mil ,ny belt vid 20000 som sig bör .
i närmast nyckick , pris ca 85000thbt





Vad jag sen skall söka efter är en Honda Shadow 750 alt 1100 .. med Shaft (nedre bilden )

IMG_20160412_105351.jpg


Honda 750 2004-05.jpeg


IMG_20141001_104408.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Hur resonerar ni kring däckstryck? Själv brukar jag föredra ett något högre tryck men i Thailand blir det ju ganska varmt. Temperatur skillnaden är troligtvis större i Sverige.

Vad är ett "bra" värde på en vanlig thai moppe med standard däck?
 
Tänkte sälja min 10 år gamla Honda Phanthom den är i bra skick, hur mycket kan den vara värd?
 
Hur resonerar ni kring däckstryck? Själv brukar jag föredra ett något högre tryck men i Thailand blir det ju ganska varmt. Temperatur skillnaden är troligtvis större i Sverige.

Vad är ett "bra" värde på en vanlig thai moppe med standard däck?


På min Moppe kör jag med 3kg.

Min stora hoj väger 290kg. kör med det rek. trycket. 2.3 bak med 1 person 2 personer, 2.5 kg fram 2.3 kg
OBS !! Kalla däck. Skaffa egen mätare, dom som finns på mackarna visar oftast mycket fel.
Med för lite luft sliter dina däck snabbt. övertryck ger dåligt fäste.
Kolla lufttrycket ofta,ibland sjunker det konstigt nog snabbt,vet ej varför.
 
Vilken del av 10 år är det du inte förstår?
50.000 är knappast värd, kan tänka mig hälften eller mindre.

Det finns en del som är fina trots sin ålder,10 år är ingen fara på en Phanthom, om den är välskött och inte rostig.
Lägg den på Bathsold.co.th för 49000 så har du den såld med lite prutmån.
 
Var inne på Bath&Sold och kikade på Honda Phantom , tror nog med vägledning där att för en 10 år gammal 200cc så ligger priset på mellan 40,000 och 45,000 om den är fin , 150 cc om det finns (vet ej ) lär vara betydligt mindre värd kanske 35,000
Gå in själv , samt lägg ut den på denna sida jag anger i början på detta inlägg gratis .....
 
Gör det själv, jag befattar mig inte med den. Vad skulle vitsen med att sälja den vidare, har annat att sysselsätta mig med, som ger mig mer stimulans.
 
Jag älskar att åka tvåhjuligt. När jag var 15 bast så sa jag "Det blir hoj kort för mig, bil kort är jag inte intresserad av". Tiden gick och jag blev arton, tog B-körkort så fort det gick. Har sedan dess åkt moppe utomlands, gasat lite enduro mm. Drömmen lever kvar. När jag träffade frugan så blev det självklart att skaffa MC-kort i Thailand.

Jag bryr mig inte så mycket om det är en 110 kubiks Honda Wave eller något med mycket större motor. Jag är ute efter känslan som två hjul ger. I Thailand glider jag runt på min Honda Click och njuter av stunden. Allt blir så mycket enklare med två hjul. Parkering, stanna till o.s.v. Man ser dessutom mer, missar nästan inget.

Nu till "problemet". Jag stannar endast max en månad i Thailand vid varje besök. Jag vill ju åka moppe lite oftare än så. Har varit sugen på att köpa typ en Honda Click i Sverige. MEN dom kostar strax under 30 rökare här!!! Lägg därtill ett körkort. Mitt körkort i Thailand gick på under 1000 baht inklusive "Residence bla bla". Clicken köpte jag spretans ny för ca 11 000 spänn inklusive extra allt. En viss skillnad om en säger så.

Nä nu kunde jag inte hålla mig längre. Nu blir det hoj kort även i Svedala. Men skall man övningsköra så måste man ju ha en hoj :) Hösten är ju perfekt att köpa hoj saker i Sverige, massor med rabatter. Jag hittade en Yamaha FZ8-S av 2016 årsmodell, nedsatt 10 rökare. Behövde inte fundera länge, bara att handla. Nu står hon i garaget och inväntar våren. Jag har köpt böcker och tänker plugga under vintern. Shit det var ju nästan 30 år sedan jag tog lappen. Mycket har hänt sedan dess.

Här är skönheten :)

IMG_0060.JPG

En till

IMG_0062.JPG
 
 

Liknande trådar

T
Svar
12
Visningar
1 K
trollet
T
A
Svar
23
Visningar
2 K
Sir One
S
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
A
Svar
16
Visningar
8 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp