Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Då det är runt tio år sedan SAS slutade flyga på Bangkok har planen uppgraderas flera gånger med nya system för underhållning.
Avgången från Köpenhamn sent på kvällen var helt perfekt tidsmässigt.
Gick utmärkt att jobba hela dagen fram till 15.00 och ta ett flyg från Umeå till Köpenhamn via Arlanda.
Har ingen minnesbild att SAS skiljde sig mot sina konkurrenter inom Star Alliance på den tiden vad gäller utbud av drycker, service och filmer mm.

Man kan iofs förstå PanPan om man drar ytterligare några år bak i tiden.
Thai var ju riktigt bra fram till….20-hundranågonting.
Då var det svårt att konkurrera med Thai i form av service.
Idag är branschen lite annan. Har tråkigt nog inte flugit SAS på longhaul sedan linjen till BKK dog, men bland folk som flyger mycket så står SAS ganska högt i kurs.

Senast ändrad:
Ja men flög du 80-100 gånger per år med SAS till Bangkok från Köpenhamn, jag skriver inte om något annat flyg än den sträckan med SAS?
Det var det flyget jag flög med oftast dom sista åren innan det la ner, säg runt 6 gånger per år med dom någon av vägarna...
Somnar ifrån???
Jag flög minst 12 gånger långdistans per år när jag jobbade, oftast fler pga många kurser.
Jag skrev hur det var på SAS Köpenhamn-BKK sista åren innan dom la ner med dom flygen jag flög med, inte någon annan distans...
Eftersom det var en rutt påväg att läggas ner så satte dom kanske inte in det nyaste där?

Du pratar alltså om grejer som är 10-15år sedan. Det kan idag på sin höjd ses som en anekdot. Det som var då är helt irrelevant idag. Det enda som eventuellt finns kvar sedan den tiden är väl personalen. Allt annat är nytt och förändrat.

Flyg och resebranschen är nog den bransch efter IT som förändras oftast, snabbast och mest.

SAS står idag ganska högt i kurs jämfört med sina konkurrenter, de levererar av bra produkt. De är absolut inte billigast men heller inte dyrast.

Du pratar alltså om grejer som är 10-15år sedan. Det kan idag på sin höjd ses som en anekdot. Det som var då är helt irrelevant idag. Det enda som eventuellt finns kvar sedan den tiden är väl personalen. Allt annat är nytt och förändrat.

Flyg och resebranschen är nog den bransch efter IT som förändras oftast, snabbast och mest.

SAS står idag ganska högt i kurs jämfört med sina konkurrenter, de levererar av bra produkt. De är absolut inte billigast men heller inte dyrast.
Klart det är irrelevant idag, läs mitt inlägg, jag kommentera ett inlägg från jp om SAS att dom inte klara att flyga hit ner längre.
Jag skrev lika bra dom la ner för så omodernt, standarden var sämre än dom andra stora, har inte skrivit om någon annan rutt än SAS Cphn-BKK och eftersom den inte flyger idag så är det självklart dåtid.
Många som skriver om dåtid här på forumet.....
Kortdistans dock nutid, för det blev ofta en mellanlandning i Europa och vidare till Norge med SAS och där är SAS snålast.

OK. Cargo är svaret. Min värsta resa gjorde jag ifjol, som jag skrev tidigare nånstans. Med Finnair. Allt gick bra till vi landade i Helsingfors och efter lite försening fick rusa till ett flygplan som var proppfullt. Propeller tror jag. Vi satt som djävla sillar trångt,varav flera utan mask. Sedan när vi landade på Arlanda gick jag och gick kändes det som 10 mil. Incheckning- security var olika och planet till Luleå låg 1 mil därifrån om jag överdriver lite. Långt. Så Aldrig Finnair. Helst direkt med Tha Air. Eller Quatar Air. Bra service, lite vandring, när man byter plan, och sen landar man i Stockholm.

Klart det är irrelevant idag, läs mitt inlägg, jag kommentera ett inlägg från jp om SAS att dom inte klara att flyga hit ner längre.
Jag skrev lika bra dom la ner för så omodernt, standarden var sämre än dom andra stora, har inte skrivit om någon annan rutt än SAS Cphn-BKK och eftersom den inte flyger idag så är det självklart dåtid.
Många som skriver om dåtid här på forumet.....
Kortdistans dock nutid, för det blev ofta en mellanlandning i Europa och vidare till Norge med SAS och där är SAS snålast.
Finns snålare bolag i nutid som BA, AF, KLM, Norwegian.
Sen du var i Europa sist har dotterbolag till Lufthansa gått i graven som Eurowings, även AirBerlin som var klasser sämre.
Flygresor är en helt ny produkt idag efter två år av omställning.

Sen du var i Europa sist har dotterbolag till Lufthansa gått i graven som Eurowings, även AirBerlin som var klasser sämre.
Bra att du berättar för mig hur det är att flyga nu under pandemin, för du har ju verkligen vart ute och flygit.
Och jag har inte heller flygit nåt större under pandemin men flygit med 13 olika flyg internationellt och vart på 12 flygplatser, vissa på fler gånger under pandemin.
Att det är omställningar det var ungefär lika upplysande som att det kommer uppdateringar.

Senast ändrad:
Bra att du berättar för mig hur det är att flyga nu under pandemin, för du har ju verkligen vart ute och flygit.
Och jag har inte heller flygit nåt större under pandemin men flygit med 13 olika flyg internationellt och vart på 12 flygplatser, vissa på fler gånger under pandemin.
Att det är omställningar det var ungefär lika upplysande som att det kommer uppdateringar.
Huvudsaken du får berätta att SAS är sämst.

Resten har ingen betydelse.

Huvudsaken du får berätta att SAS är sämst.

Resten har ingen betydelse.
Jag skrev inte att SAS var sämst, dom är säkert bäst på många saker, jag skrev att flygen på den rutten var omoderna och att dom är snåla gällande dryck och tilltugg på kortdistans.
Dom har säkert mycket annat dom kan vara bättre på som man inte ser. Men det känner jag inget till om.

Air Berlin gick väl i konkurs för nästan fem år sen? När försvann Eurowings?

Vilka av bolagen som du nämner som är snålare än SAS tar betalt för gofika ombord till Thailand?

BA?
AF?
KLM?
Norwegian?

Det borde vara alla dessa då alla dessa är snålare än SAS enligt dig?

Air Berlin gick väl i konkurs för nästan fem år sen? När försvann Eurowings?

Vilka av bolagen som du nämner som är snålare än SAS tar betalt för gofika ombord till Thailand?

BA?
AF?
KLM?
Norwegian?

Det borde vara alla dessa då alla dessa är snålare än SAS enligt dig?
Jag skrev inte att SAS tog betalt för mat/dryck till Thailand, det gällde kortdistans inom Europa.
Dom andra bolagen brukar fortsatt bju på nåt inom Europa förutom Norwegian då men det är ju flyg som man betalar för det man vill ha och kan komma undan väldigt billigt.

Ja Air Berlin kursa för längesen, Etihad var väl stora ägare i Air Berlin, ett tag blev det mycket via Abu Dhabi vid på och avmönstring, då blev det ibland först Air Berlin och sen Etihad när man flög hem och tvärtom när man skulle ombord.
Men Air Berlin va budget, Etihad höll bra standard.

Jag skrev inte att SAS tog betalt för mat/dryck till Thailand, det gällde kortdistans inom Europa.
Dom andra bolagen brukar fortsatt bju på nåt inom Europa förutom Norwegian då men det är ju flyg som man betalar för det man vill ha och kan komma undan väldigt billigt.

Ja Air Berlin kursa för längesen, Etihad var väl stora ägare i Air Berlin, ett tag blev det mycket via Abu Dhabi vid på och avmönstring, då blev det ibland först Air Berlin och sen Etihad när man flög hem och tvärtom när man skulle ombord.
Men Air Berlin va budget, Etihad höll bra standard.
SAS tar betalt för alkohol i ekonomi på alla rutter. Och vatten. Mig veterligen tar bara Norwegian betalat för mat på Long Haul. Fast long haul är nedlagd sen några år.

Min fråga var till @kurant om vad alla de andra bolagen betalt för som gör dem snålare än SAS. Jag tänker mest på KLM och AF.

SAS tar betalt för alkohol i ekonomi på alla rutter. Och vatten. Mig veterligen tar bara Norwegian betalat för mat på Long Haul. Fast long haul är nedlagd sen några år.

Min fråga var till @kurant om vad alla de andra bolagen betalt för som gör dem snålare än SAS. Jag tänker mest på KLM och AF.
Ok, tar dom betalt på långdistans också nu på SAS?
Det gör dom ju inte på nåt av dom andra bolagen.
Norwegian kunde man betala pris som för andra bolag, då fick man mat och dryck, sån biljett jag fick när jag flög med Norwegian i arbetet.
Blir det som vanlig flygbiljett och allt ingår.
SAS och Finnair som tar betalt för alkohol då?

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar