Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Jag skrev inte att SAS var sämst, dom är säkert bäst på många saker, jag skrev att flygen på den rutten var omoderna och att dom är snåla gällande dryck och tilltugg på kortdistans.
Dom har säkert mycket annat dom kan vara bättre på som man inte ser. Men det känner jag inget till om.
Hej

Tröttnade också på SAS, tömde mitt bonuskort och klippte det redan för ca 10 årsedan.

Mvh isan lover

Ordningen återställd. Gött mos!!!!

49ED4CDE-B6EE-4406-8C92-5C027B7F352A.jpeg

OK. Cargo är svaret. Min värsta resa gjorde jag ifjol, som jag skrev tidigare nånstans. Med Finnair. Allt gick bra till vi landade i Helsingfors och efter lite försening fick rusa till ett flygplan som var proppfullt. Propeller tror jag. Vi satt som djävla sillar trångt,varav flera utan mask. Sedan när vi landade på Arlanda gick jag och gick kändes det som 10 mil. Incheckning- security var olika och planet till Luleå låg 1 mil därifrån om jag överdriver lite. Långt. Så Aldrig Finnair. Helst direkt med Tha Air. Eller Quatar Air. Bra service, lite vandring, när man byter plan, och sen landar man i Stockholm.
Under högsäsong flyger Finnair Sthlm-Bangkok ett par ggr i veckan direkt utan mellanlandning.

SAS tar betalt för alkohol i ekonomi på alla rutter. Och vatten. Mig veterligen tar bara Norwegian betalat för mat på Long Haul. Fast long haul är nedlagd sen några år.

Min fråga var till @kurant om vad alla de andra bolagen betalt för som gör dem snålare än SAS. Jag tänker mest på KLM och AF.
KLM tar betalt för dryck i ekonomi, bara handbagage ingår.
Så en incheckad väska blir tillägg.
Mat ingår på long haul.
AF är samma bolag men kan ha annat upplägg.

Var är grannkärringen?
Hon är hemma men har inte vågat visa sig :laugh2: Hennes hundar har i alla fall inte skällt på mig sedan jag hälsade på dom så någon nytta kanske det gjorde. Äh hon ville ju inte ha någon stänkare sist. Antingen kanske hon inte dricker eller så ”vågade” hon inte :)
Ärligt talat, de flesta kvinnor jag känner i Thailand dricker inte alkohol.
Är det vanligt eller?

Mat ingår på long haul.
Hej

Jag åkte ekonomi med KLM när vi var i England i november, då var både öl, vin och smörgåsar gratis, så man hann ju med några stycken på våran relativt korta tur.

Mvh isan lover

Under högsäsong flyger Finnair Sthlm-Bangkok ett par ggr i veckan direkt utan mellanlandning.
Flög (futurum)

Finnair storsatsade på Arlanda. Tog väldigt många av de slotar och rutter som Norwegian lämnade, både till Asien och USA.

Men stjärngossarna i Bangkok ändrade T&G och allt underlag försvann, så alla Arlandaplan ställdes in och alla dess passagerare är ombokade via Helsingfors.

Jag hann med att åka BKK-ARN i början av januari näst sista planet, samt fått två resor ombokade till Helsingfors istället.

Deras satsning på Arlanda är långsiktig, så de kommer successivt öka flighterna igen när det finns underlag.

Bangkok, Phuket och Krabi flög de till under högsäsongen som var.

• Like
Reactions: jp
Flög (futurum)

Finnair storsatsade på Arlanda. Tog väldigt många av de slotar och rutter som Norwegian lämnade, både till Asien och USA.

Men stjärngossarna i Bangkok ändrade T&G och allt underlag försvann, så alla Arlandaplan ställdes in och alla dess passagerare är ombokade via Helsingfors.

Jag hann med att åka BKK-ARN i början av januari näst sista planet, samt fått två resor ombokade till Helsingfors istället.

Deras satsning på Arlanda är långsiktig, så de kommer successivt öka flighterna igen när det finns underlag.

Bangkok, Phuket och Krabi flög de till under högsäsongen som var.
Sorry, var lite otydlig. Borde skrivit nåt i stil med "Nästkommande högsäsong kommer Finnair att flyga direkt till Thailand, i alla fall mellan 31 okt 2022-12 jan 2023 ". Är inte högsäsongen över för denna gång ?

Finnair flyger direkt från Stockholm till Bangkok 31 Okt 202212 Jan 2023.
Dölj tidtabeller
31 Okt 2022—15 Jan 2023:
Måndag, Torsdag

• Like
Reactions: jp
Mat ingår på long haul.
Sist jag flög med KLM var det fri dryck i ekonomi både på Short och Long haul och vad jag vet så gäller det fortfarande. Man fick även mat på kom Short haul.

SAS tar betalt för väska, mat och dryck i olika omfattning, så att KLM skulle vara sämre än SAS håller jag inte med om.

Men branschen generellt blir "snålare" och anda sidan är ett aldrig varit så billigt som nu att åka till Thailand så jag klagar inte. Man får välja "rätt" bolag bara.

Sist jag flög med KLM var det fri dryck i ekonomi både på Short och Long haul och vad jag vet så gäller det fortfarande. Man fick även mat på kom Short haul.

SAS tar betalt för väska, mat och dryck i olika omfattning, så att KLM skulle vara sämre än SAS håller jag inte med om.

Men branschen generellt blir "snålare" och anda sidan är ett aldrig varit så billigt som nu att åka till Thailand så jag klagar inte. Man får välja "rätt" bolag bara.

Snålare är väl en definition. Branschen anpassar sig efter omgivningen.

Fler och fler vill resa så billigt det bara går och accepterar då den totala avsaknaden av service. Alla bolag inför nya biljettkategorier med ännu lägre service för att kunna erbjuda lägre pris.

Många bolag går det numera att köpa BARA flygstol, ingen väska, inget handbagage endast "personal item", inget man, ingen dryck osv. men priset är lågt.

En kompis åkte med KLM i juni från Hong Kong och mat ingick men ölen fick han betala för.
Samma för en väska.
Han hade missat att det finns olika typer av bokningsklasser i ekonomi och valde den billigaste,
den väskan blev dyr vid incheckning.
3-5 olika varianter i ekonomi är vanligt.

En kompis åkte med KLM i juni från Hong Kong och mat ingick men ölen fick han betala för.
Samma för en väska.
Han hade missat att det finns olika typer av bokningsklasser i ekonomi och valde den billigaste,
den väskan blev dyr vid incheckning.
3-5 olika varianter i ekonomi är vanligt.
Same same SAS light då. Fast med SAS får man betala även för drickat till maten.

Same same SAS light då. Fast med SAS får man betala även för drickat till maten.
Hellre lågt pris för flygningen så länge åtminstone baggage ingår. Sen är valfrihet inte fel, dock borde en flaska vatten ingå, kan ligga i stolen när man kommer ombord. Det är faktiskt mest personalen som drabbas när man skall genomföra en massa betalningar från ibland griniga och gnälliga snåljåpar.

Hellre lågt pris för flygningen så länge åtminstone baggage ingår. Sen är valfrihet inte fel, dock borde en flaska vatten ingå, kan ligga i stolen när man kommer ombord. Det är faktiskt mest personalen som drabbas när man skall genomföra en massa betalningar från ibland griniga och gnälliga snåljåpar.
Du beskrev väl dig precis som en som föredrog lågt pris.
Själv föredrar jag få mat och dryck på flyget även om det kostar några kr extra.

På KLM får du en flaska vatten i stolen innan avgång. Oavsett om du köper den billigaste biljetten där bagage inte "ingår". SAS tar betalt för vattnet.

Sen vet i fan om jag kan tycka att personalen drabbas när det gör sitt jobb? Servera och ta betalat, det gör man normalt när man jobbar i servisen.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar