Att göra i Pattaya.

Bra delfinshow, här kan man även få bada med delfiner.

Man börjar ju undra om bargubbarna så småningom får flytta på sig för att ge plats åt barnfamiljer och charterturister.

En jäkla trist utveckling i så fall.

Minns inte många barnfamiljer under dom åren jag bodde i Pattaya men det är väl ryssarna som har börjat att släpa dit sina barn nu.

Inte många charterturister man såg heller. Däremot kunde det dyka upp ett och annat västerländskt par i barerna ibland fast inte särskilt ofta.

BTT

Senast ändrad:
Man börjar ju undra om bargubbarna så småningom får flytta på sig för att ge plats åt barnfamiljer och charterturister.

En jäkla trist utveckling i så fall.

Minns inte många barnfamiljer under dom åren jag bodde i Pattaya men det är väl ryssarna som har börjat att släpa dit sina barn nu.

Inte många charterturister man såg heller. Däremot kunde det dyka upp ett och annat västerländskt par i barerna ibland fast inte särskilt ofta.

BTT
Ja uppehållet man sig endast på soi hok, djet och Buakaow så ser man inte mycket annat än barer :laugh2:

Ja uppehållet man sig endast på soi hok, djet och Buakaow så ser man inte mycket annat än barer :laugh2:

Nja jag uppehöll mig både i Naklua, south Pattaya bland araberna och soierna 7 och 8.

Häckade mycket på walking street under en ganska lång period.

Soi Buakaow däremot har jag aldrig tyckt om. För mycket trafik och för instängt.

Jobbade ett tag på en skola där i närheten av South Pattaya Road.

BTT

Pattaya är bara en spillra mot vad stan en gång va.

Hela barområden har ju skövlats för att ge plats åt stora varuhus.

Fanns ett helt underbart barområde mellan soi 8 och 9. Idag ligger där ett Royal Garden Plaza.

BTT
Dagens tips. Var inte så jäkla noggrann när du beskriver Pattaya, du avslöjar bara hur lite du vet. Royal Garden ligger betydligt längre ner mot Pattaya Tai till och mellan 8 och 9 finns nada. Strax nedanför 9:an finns dock stora Central festival vilket jag gissar byggdes flera år efter ditt senaste besök på orten.

Deb här funderar jag på, gruppturer med jetski ut till öarna.

Det här var kul, jag och en polare samt äldste sonen fast då inte så gammal och på den tiden den ende körde en sådan här tur på nyårsafton för några år sen.

PC310046.JPG
PC310045.JPG
PC310018.JPG
PC310025.JPG
PC310041.JPG

Dagens tips. Var inte så jäkla noggrann när du beskriver Pattaya, du avslöjar bara hur lite du vet. Royal Garden ligger betydligt längre ner mot Pattaya Tai till och mellan 8 och 9 finns nada. Strax nedanför 9:an finns dock stora Central festival vilket jag gissar byggdes flera år efter ditt senaste besök på orten.
Det kan bara lätt att glömma om det var mitten på 90.talet man var här sist.

Här finns ett barområde som ägs av kyrkan dock. Halleluja!

IMG_20230109_185919.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp