Pattaya

Vilken Mc donalds som jag skrev en Big Mac är dyrare i tex Pattaya än tex Mc Donalds på Harbor i Laem Chabang, närmaste för mig och samma pris i Mahasarkham som Laem Chabang.
Gissar på är Bangkok eller Pattaya pris du visar?
Olika pris i landet och dyrast i Phuket och Krabi.
Samma som Sverige alla McD restauranger sätter sina egna priser.

Samma som Sverige alla McD restauranger sätter sina egna priser.
Du har ju knappt vart utanför Pattaya.
Jag har köpt både i Pattaya, Laem Chabang, Isaan.
Inte land priser utan regions priser.
Köper oftast i Laem Chabang då jag har 5 min dit men ibland på tukcom och central, det är prisskillnad.

Du har ju knappt vart utanför Pattaya.
Jag har köpt både i Pattaya, Laem Chabang, Isaan.
Inte land priser utan regions priser.
Köper oftast i Laem Chabang då jag har 5 min dit men ibland på tukcom och central, det är prisskillnad.
Ja man har sett allt av Thailandet om man varit på några McDonalds.......

Nu var min kommentar att det är fri prissättning på McDonalds i Sverige. Det skiljer i pris även där.

Ja man har sett allt av Thailandet om man varit på några McDonalds.......

Nu var min kommentar att det är fri prissättning på McDonalds i Sverige. Det skiljer i pris även där.
Nope aldrig sagt att jag sett allt men har bott några år i by norr över och har bilat i majoriteten av provinserna.

Och vad står det? Thailand -32,5, jag är en väl besökare på Mc donalds där nere.
På Central Pattaya 40 baht dyrare än i Laem Chabang och Isaan, Krabi 20 baht dyrare än Pattaya.

Det står att en Big Mac i Sverige är 8,5% dyrare än i USA och en Big Mac i Thailand är 32,1% billigare i Thailand jämfört med USA

Varför inte jämföra på riktigt i verkligheten när du ändå är här. Istället för att bara googla.

Åk in till McDonald och jämför på riktigt vet ja.

Du får pynta ca 160 baht för en Big Mac dvs ca 50 spänn. Det är ungefär vad den kostar i Stockholm också.
Jag köper iaf en gång i veckan och håller inte med.
Men jag köper big mac company, och dyrare i Pattaya än Laem.

Jag köper iaf en gång i veckan och håller inte med.
Men jag köper big mac company, och dyrare i Pattaya än Laem.
En Big Mac kostar 160 och company 255. Same same Sverige.

Vi får väl se snart när @Tallviking drar igång sin emiriska Big Mac studie istället för att googla. Han kommer alla gånger att åka runt för att kunna göra en djuplodande analys.

Screenshot_2023-01-13-16-16-55-918_com.global.foodpanda.android.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp