Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Vad jag längtat!

20260530_165655.webp
Delikatess, den som väntar på något gott... Själv nöjer mig med ett par kabanosser efter gårdagens utsvävningar men det blir rester av smörgåstårtan ikväll.
 
Blev att grilla flapsteak
Amerikans var den och det var nog det bästa köttet jag ätit på jävligt länge.

Köpte en billig flap på Willys.
Enorm skillnad. Finns inte en möjlighet att jag skulle köpa från Willys om jag hade tänkt mig en finare middag.
Nu var det typ 3ggr dyrare på DUÅ i Umeå, men milsvid skillnad. Jag hade hoppats på att inte skillnaden var så stor
 
Kompisarna tog mig till fiskrestaurangen i Lomma hamn där jag glufsade i mig delikatessen stekt sill med mos och eftersom jag inte körde blev det en stor, stark Eriksberg därtill. Hemma igen blev det en stänkare också för dom som inte körde. En riktigt trevlig dag!
 
Jag har 2 alternativ mat till middag imorgon. Fläskpannkaka eller korv och makaroner. Kan ni gourmander hjälpa mig?
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
5 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp