Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Diskussion i 'Matprat (Thailändska köket)' startad av Kycklingen, 7 maj 2011.

1. Caesar

Caesar Aktiv medlem

Ursäkta en okunnig, men vad bestod er middag av igår @Berralund var det bara grillat?

2. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Nej det var Suki, därav såsen i flaskan. Jättegott var det!

Caesar gillar detta.
  3. Jo-Be

Jo-Be Forumveteran

Med tanke på thai produkter och deras kvalitet, så med min kunskap inom tillredning och kokkonst så blev chilli con caren ytterst god och smakfull. När det kommer till Felixs chilli con carne så är den ett substitut när dagen är en sån där bakfull dag och lusten att stå framför spisen föga intressant...

Hade jag haft egna vita bönor så hade blötläggning, kokning och allt de andra kommit vid..

Last edited: 9 januari 2017
    Berralund gillar detta.
  4. Berralund

Med andra ord en nödlösning med betoning på nöd. Nu kan jag andas ut! ;) :D

5. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Blev en pad King i Bangkok:)

20170108_205821.jpg
    Fick svårt å sälja in till frugan att gå hit efteråt:p;) 20170108_200837.jpg

Berralund gillar detta.
  6. Android

Android Medlem

Så jävla värdelöst ställe, 160 bath för en liten bira och underhållningen var TV:n. Satt på Stumble Inn för ett tag sen och tittade på gamla favoritbaren Golden som nu har blivit Hooters. Nom Jai, sa jag till tjejen som satt bredvid mig. -Dtaalun! sa hon No, no, no Hooters means nom jai:D. - Ohhh, I should work there:D

Berralund gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

F
    Förmodligen värdelöst ställe, såg inte en själ, det lilla jag såg utifrån;) Bankok passar inte mig, skönt å va på väg upp till phi mai igen, där har dom öppnat en Tesco Lotus i allafall :):):D

Berralund gillar detta.
  9. Berralund

Speciellt till @Lyco . Idag blev det lunch här, Lad naa. Godkänt av proffsen.
    20170112_121721.jpg

Caesar, Kycklingen, Lyco och 1 annan gillar detta.
  10. Lyco

Lyco Forumveteran

Ja, jovisst är Thap Thim bra, finns ingen krog som slår dem! Laad Naa, gillar jag också!

Berralund gillar detta.
  11. Berralund

Helt klart thai nummer 1 i Malmö. God mat, trevlig personal dock inte särskilt billiga. Laad Naa x 4 samt 3 små Cola kostade 590 kronor.

Jag gillar speciellt att dom frågar om man äter kryddat som thai eller svensk. Fick en Grapao moo en gång som t o m var svettigare än frugans, jag beställde naturligtvis thai style.

Lyco gillar detta.
  12. Mr Newdawn

Mr Newdawn Gäst

Här säger dom thaoo nom för bröst,,,, nom jai är det stora bröstvårtor eller? Frågar bara så jag kan lära mig bättre..

13. Lyco

Lyco Forumveteran

dtao nom säger de över hela Thailand. Nom jai menar han nog stora bröst. Bröstvårtor heter hoa nom

14. Lyco

Lyco Forumveteran

Ja idag blev det en av mina favoriter pad krabpao, nmax gjorde mig sugen och precis som han vill jag ha två ägg. Samma med råbiff vill ha två äggulor annars blir det för torrt. Sen är det faktiskt viktigt att steka äggen i olja precis som Thai, så de får den där speciella konsistensen och frasigheten annars blir det inte samma sak.:)

Köttet skall hackas för hand också, ingen färdig färs blir inte samma sak.

20170211_163000.jpg

Kycklingen, pontiac-51, Berralund och 1 annan gillar detta.
  15. NilsG

NilsG Forumräv

Dåligt med mat här numera, ingen som äter? ;)
    Yam khao dao blev det till middag

20170211_171459.jpg

Berralund, Kycklingen och Lyco gillar detta.
  16. Lyco

Lyco Forumveteran

Ser riktigt läckert ut!

17. Berralund

JAG VILL HEM OCH KÄKA THAIMAT! Krabpao är en av mina favoriter och starkt skall det vara.

Här ombord fick vi lite gott och blandat till middag. Räkor i stark sås, gravad lax, ägghalvor med kaviar samt köttbullar. Detta tillagat med finess av vår utmärkte filippinske kock. :p

Lyco gillar detta.
  18. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Nu till kvällen kommer vi ära vanliga kycklingklubbor. Gott o vällagat.

Micke.T, Berralund och Lyco gillar detta.
  19. NilsG

NilsG Forumräv

Ja alltid smaskigt med thaimat

20. NilsG

NilsG Forumräv

Lät ju dock inte helt fel det där heller.

21. Lyco

Lyco Forumveteran

Låter nästan som ett halvt Julbord:D

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. Lyco
    Svar:
    20
    Visningar:
    756
  2. Lyco
    Svar:
    92
    Visningar:
    2.657
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?