Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Härliga bilder, att du hade god smak visste jag redan innan:);)
Hade man tagit rygg på dina restaurangbesök, hade man förmodligen fått söka extrajobb:p:xmas_smiley::D
Inga problem för dig. Frugan får jobba lite extra bara... :p:p:p

Faktiskt så var det inte så kostsamt med bra mat i Australien. Generellt så var priserna på de mesta lite billigare än Sverige. Men just mat var ca 30% billigare än Sverige för vanlig frukost, lunch, middag. Finkrogar var närmare 50% av Sverige.

Inga problem att på finkrog äta förrätt och huvudrätt med två viner för 300kr.

McDonalds och sådant däremot var samma pris eller dyrare än Sverige .

Inga problem för dig. Frugan får jobba lite extra bara... :p:p:p

Faktiskt så var det inte så kostsamt med bra mat i Australien. Generellt så var priserna på de mesta lite billigare än Sverige. Men just mat var ca 30% billigare än Sverige för vanlig frukost, lunch, middag. Finkrogar var närmare 50% av Sverige.

Inga problem att på finkrog äta förrätt och huvudrätt med två viner för 300kr.

McDonalds och sådant däremot var samma pris eller dyrare än Sverige .
McDonald, Burger King,Pizza Hut med mera
"Is fine dining down under" @Samet därför dyrare:p:p:cool:

Ett julbord utan "rögad ål" är inget julbord!
Har jag aldrig smakat.
Jag har jobbat som yrkesfiskare i 13 år, tog 8 år innan jag smakade på räka, kräfta har jag smakat 2 gånger, hummer smakade jag för första gången och enda på julbordet förra året, krabba har jag aldrig smakat.
Havets läckerheter har väl jag vart lite blyg för att smaka trots att det vart mitt leverbröd ;)
Fast räka gillar jag nu, tog några kvällningar och nya försök sen va det gött.
Men kräfta tex smakar bara dy.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Ett julbord utan "rögad ål" är inget julbord!
Tyvärr blir det ingen "rögad ål" i jul här om bord, det fanns inte på skeppshandlarens lista eftersom ålen är rödlistad. Men jag skall allt köpa en bit när jag kommer hem och jag vet att jag får ha den ifred. Vann en ål på Sillamarknaden i Barsebäckshamn för några år sedan, frugan vägrade befatta sig med den. :)

Tyvärr blir det ingen "rögad ål" i jul här om bord, det fanns inte på skeppshandlarens lista eftersom ålen är rödlistad. Men jag skall allt köpa en bit när jag kommer hem och jag vet att jag får ha den ifred. Vann en ål på Sillamarknaden i Barsebäckshamn för några år sedan, frugan vägrade befatta sig med den. :)
Det är ju närmast lycka, låt inte barnen heller smaka så får du kanske ha den för dej själv!

Har jag aldrig smakat.
Jag har jobbat som yrkesfiskare i 13 år, tog 8 år innan jag smakade på räka, kräfta har jag smakat 2 gånger, hummer smakade jag för första gången och enda på julbordet förra året, krabba har jag aldrig smakat.
Havets läckerheter har väl jag vart lite blyg för att smaka trots att det vart mitt leverbröd ;)
Fast räka gillar jag nu, tog några kvällningar och nya försök sen va det gött.
Men kräfta tex smakar bara dy.
Rökt ål är en delikatess som inte kan bli för dyr.........

Liknande trådar

Topp