Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

PanPan

Forumveteran
Jag äter mycket mindre hemma i Thailand än i Europa.
Hemma ca. 2 måltider om dagen frukost och en lunch/middag.
När jag kommer ombord blir jag direkt vrålhungrig som om jag måste äta upp mig dom första dagarna.
Men jag är inte hungrigare hemma och känner ingen energibrist, den infaller direkt ombord?
Någon annan som har minskad mat konsumtion här nere?

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
När jag kommer ombord blir jag direkt vrålhungrig som om jag måste äta upp mig dom första dagarna.
Men jag är inte hungrigare hemma och känner ingen energibrist, den infaller direkt ombord?
Nej men ju mer du äter ombord desto mer tjänar du ju. ;) :D

Nam Falang

Forumveteran
Ja jag brukar sällan äta några stora portioner i Thailand. Blir mätt snabbt och äter oftast bara två gånger om dagen. Däremot blir det bira nästan varje dag. Hur som helst går jag sällan upp i vikt i thailand. När jag kommer hem så brukar bira "missbruket" hänga i sig en stund och då sväller jag som en ballong och äter som en häst :mad:

Jag tror att det är värmen som gör det. Man får inte samma aptit. Har ju stannat 2 månaders som längst är bäst att tillägga.

magunnar

Forumveteran
Till lunch åt jag nudlar för 50tb.
Det tog inte lång tid innan jag blev hungrig igen jag blir inte mätt av Thaimat.
Så till dinner som är snart blir det Burger King.:eek:
Har inte mumsat på en pizza ännu i nästan en hel vecka måste vara värmen ute :p
Kommer att titta på golf inatt med och kommer säkert att beställa room service då:cool:

Samet

Aktiv medlem
Till lunch åt jag nudlar för 50tb.
Det tog inte lång tid innan jag blev hungrig igen jag blir inte mätt av Thaimat.
Så till dinner som är snart blir det Burger King.:eek:
Har inte mumsat på en pizza ännu i nästan en hel vecka måste vara värmen ute :p
Kommer att titta på golf inatt med och kommer säkert att beställa room service då:cool:
Får beställa en nattmacka...

20190315_194657.jpg

Liknande trådar

Topp