Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Företaget bjöd på lunch och det blev över en hel del Pasta sallad, så det var bara att fylla matlådan och ta med dig hem.
Perfekt kvällsmat när man är ensam med katterna en fredagskväll.

9F1D4F26-9721-4E9F-BE09-FD30A4BB99A2.jpeg
 
Har dom börjat jobba med köket efter toaletten eftersom du är tvungen att sitta ute utan riktig spis?
Har ni ingen pizzeria i närheten du kunde gått till?

555555 Jo jag lagade lunchen i det fullt fungerande köket men behövde en promenad och gillar skogen så jag gjorde två flugor på smällen, nej två flugor i en smäll menar jag :)

Angående pizzeria så har jag två mil enkel till den närmaste ;)
 
Khao man Gai är skitgott!! Och här ombord har vi nu en kock som inte är rädd för att krydda på rejält, det rinner om näsan nästan varje måltid. Till middag idag svängde han till en gryta med nötkött och thaicurry som var riktigt bra bortsett från att jag misstog ingefära för bambuskott. JAG HATAR INGEFÄRA!!! :eek:
 
Khao man Gai är skitgott!! Och här ombord har vi nu en kock som inte är rädd för att krydda på rejält, det rinner om näsan nästan varje måltid. Till middag idag svängde han till en gryta med nötkött och thaicurry som var riktigt bra bortsett från att jag misstog ingefära för bambuskott. JAG HATAR INGEFÄRA!!! :eek:

Då hade du fått panik hemma hos mig... i dagens inköp så ingick även ca 1kg med ingefära. Gumman kokar te på det...
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp