Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Junior ville ha nachostallrik, jag sa ” Nemas problemas”Visa bilaga 92350Visa bilaga 92351Visa bilaga 92352
Hur gammal är er Junior? Vår är 7 nu och det är näst intill omöjligt att få honom att äta sallad och andra grönsaker. På sin höjd kan någon skiva gurka eller lite morot slinka ner. Han påstår att han äter i skolan men det tror jag inte en sekund på. Även salladsbladet i en hamburgare samt tomaten petas bort direkt. Man får hoppas att det kommer med åldern.

Saxon

Medlem
Hur gammal är er Junior? Vår är 7 nu och det är näst intill omöjligt att få honom att äta sallad och andra grönsaker. På sin höjd kan någon skiva gurka eller lite morot slinka ner. Han påstår att han äter i skolan men det tror jag inte en sekund på. Även salladsbladet i en hamburgare samt tomaten petas bort direkt. Man får hoppas att det kommer med åldern.
Han fyller snart 11, han äter allt och har alltid gjort så. Tror det är mammas gener, skulle han mot förmodan inte äta så får han vara hungrig.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Han ska väl inte lämna rederiet, hahaha!
Jo tyvärr börjar han också närma sig den aktningsvärda pensionsåldern precis som jag. Men jag kan glädja mig åt att han fortfarande är kvar när jag kommer tillbaka efter ledigheten och hans ersättare som kommer i augusti är bra han också.

Mr.Jo

Forumveteran
Det blev basmat idag. Fixade sidfläsk i Air Fryer och sedan löksås med kokt potatis. Örter från gården samt avokado, kokt ägg.
Jäklar vad mätt man blir på potatis, jag som äter mest thaimat. På veckorna är jag är själv så kan det bli hopp över skaklarna.
Gott så in i bomben men jag är ju allätare.
DSC_0013.JPG

Topp