Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Om man mot förmodan får förmånen att operera sig för gastronomi då ska man hålla dieten även efter operationen med andra ord, resten av livet.
Ja det är ju det som är problemet. Folk fortsätter att äta samma mat som gjorde dom feta dom kan bara inte äta lika mycket. Jag vet två som gjort operation och tagit bort delar av magsäcken det egentligen inte var fel på. Båda två gick ned en hel del i början men är överviktiga idag. Man måste ändra på grundfelet men vi människor har svårt för det. Vi letar hela tiden genvägar.

Raggmunk med rårörda lingon. Mums!

IMG_1597.webp

En enkel joggingrunda ger ingen effekt? Det gäller att sätta det i system. 1 timma jogging varje dag ger mycket god effekt. Talar av egen erfarenhet. :thumbsup:
Jo men 1 timma om dagen brukar en överviktig aldrig komma upp i, lägger ner efter par minuter, ger upp och säger funkar inte.
Funkar bra att hålla sig i form med träning men då får man träna riktigt med, 1 timma konstant joggning på en dag är bra som jag tror få överviktiga uppnår.

Jo men 1 timma om dagen brukar en överviktig aldrig komma upp i, lägger ner efter par minuter, ger upp och säger funkar inte.
Funkar bra att hålla sig i form med träning men då får man träna riktigt med, 1 timma konstant joggning på en dag är bra som jag tror få överviktiga uppnår.
Som jag skrivit innan, motion är bra för hälsan men maten är framgång till viktnedgång. Många har övertro till vad träning gör för viktnedgång.

Efter min dagliga power walk gick jag inom och köpte min favoritpizza på hemvägen.
1686501001100.jpeg

Och på tal om motion i mat tråden så ser veckans motionsaktiviteter ut såhär.
Det får duga även om det inte är riktig träning.:)
1686501152908.jpeg
Nä en promenad är ju knappast träning men bra för blodcirkulationen och känns gött.
Jag kommer inte riktigt upp i dom distanserna ombord.
Blev 7km på däck här idag men blev inget gympass efter tuppluren.

• Like
Reactions: Nox
Nä en promenad är ju knappast träning men bra för blodcirkulationen och känns gött.
Jag kommer inte riktigt upp i dom distanserna ombord.
Blev 7km på däck här idag men blev inget gympass efter tuppluren.
Det är skillnad att promenera eller jogga på slät mark.
Vissa del av min promenad består av ganska långa och branta stigningar.. så det känns ganska ordentligt i vaderna.
Och pulsen är ganska hög vill jag lova.
Jag promenerar inte runt på stan och fönstershoppar precis ;)

Vissa del av min promenad består av ganska långa och branta stigningar.. så det känns ganska ordentligt i vaderna.
Runt stan är farligt.... 50cl 39 kr och annat kan få en att göra annat än fönster shoppa....

När du joggar upp för dom långa branta stigningarna då tränar du ;)
Nu får du bara hög puls och känns i vaderna pga du är otränad.
Känns för mig med som otränad när går upp för branta stigningar och samtidigt kan det komma någon vältränad och springa lätt förbi mig.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar