Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Dagens brunch blev nudlar
วันนี้เรากินก๋วยเตี๋ยว
IMG_20230709_105717.webp

Okej, då går det att bränn på grill ränder snabbt efteråt som jag förstår :)
Vet inte vad du är ute efter. Jag körde grillen på max. Skall det bli mer grillyta behöver jag mer värme. Sugen på en infra sideburner. Alternativt tjockare skivor kött. Gillar inte min entrecôte well done. Vill ha den från medium till medium rare. Har just ätit en skiva av den grillade entrecôten och den smakade underbart :)

Vet inte vad du är ute efter. Jag körde grillen på max. Skall det bli mer grillyta behöver jag mer värme. Sugen på en infra sideburner. Alternativt tjockare skivor kött. Gillar inte min entrecôte well done. Vill ha den från medium till medium rare. Har just ätit en skiva av den grillade entrecôten och den smakade underbart :)
Jo, jag förstår dig :) . Tror du man kan bränn på ytan o textur max en minut innan placering i broiler kungen...?

Nu har jag köpt nytt kol till kolgrillen. Märkte direkt skillnad mot det förra kolet (Kamado Joe big block). Det nya kolet brinner snabbare/varmare. Skall testa att köra entrecôten där nästa gång :)

IMG_7282.jpeg

IMG_7281.jpeg

IMG_7255.jpeg
Hmmm...jo kolträt sätt smak :thumbsup: Men vars jag förstår så lägger du in hel karee oskuren likt ett långkok...o sedan skivar upp till servering :).

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar