Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Aaaah!!
Inhandlade Lithells frysta Leverfärs 500g för ett tag sen och nu får väl alla leverhatare spelet.

Screenshot_20230825-123345~2.png

Men inte jag, kunde alltid gå och hämta påfyllning av mattanten i skolmatsalen, Leverbiff(måste tacka fammo, för det)var en favorit att stoppa in i mathålan under näsan.
Och naturligtvis så är det ett måste att ha Rårörda lingon, men i mitt bantningfall blir det bara, Önos lågkalori.
Screenshot_20230825-123639~2.png

Men på tallriken så ligger det också stekta potatisklyftor(ska egentligen vara potatismos eller rotmos, men hade inga av dessa hemma)och kan med gott hjärta säga att måltiden var både god och smakfull, framför allt i bantnings storlek, 200g Leverbiffar, 200g potatis & 0,5dl lingon...

IMG_20230825_121721.jpg

Jälar anåda! Det väckte upp barnasinnet i mig, hade glömt bort hur gott en maträtt kan smaka...

Bon Apetit! 124,2kg(131,5kg)

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Aaaah!!
Inhandlade Lithells frysta Leverfärs 500g för ett tag sen och nu får väl alla leverhatare spelet.

Screenshot_20230825-123345~2.png

Men inte jag, kunde alltid gå och hämta påfyllning av mattanten i skolmatsalen, Leverbiff(måste tacka fammo, för det)var en favorit att stoppa in i mathålan under näsan.
Och naturligtvis så är det ett måste att ha Rårörda lingon, men i mitt bantningfall blir det bara, Önos lågkalori.
Screenshot_20230825-123639~2.png

Men på tallriken så ligger det också stekta potatisklyftor(ska egentligen vara potatismos eller rotmos, men hade inga av dessa hemma)och kan med gott hjärta säga att måltiden var både god och smakfull, framför allt i bantnings storlek, 200g Leverbiffar, 200g potatis & 0,5dl lingon...

IMG_20230825_121721.jpg

Jälar anåda! Det väckte upp barnasinnet i mig, hade glömt bort hur gott en maträtt kan smaka...

Bon Apetit! 124,2kg(131,5kg)

@JBK.Ltd.
Ja lever är gott håller jag med om men den där tallriken såg ju inte ut som bantarmat i mina ögon men så är jag inte dietist heller. Bra viktnedgång, snart 10 pannor. Hur lång tid har det tagit?

Ja lever är gott håller jag med om men den där tallriken såg ju inte ut som bantarmat i mina ögon men så är jag inte dietist heller. Bra viktnedgång, snart 10 pannor. Hur lång tid har det tagit?

I dietist ögon inte tillräckligt snabbt enligt deras böcker och kunskap, enl. dem så var kravet 15kg på fyra veckor, @Nam Falang
I mina ögon för långsamt för operationen skulle blivit utförd redan igår, men tillräckligt snabbt för att det ska funka för mig och min kroppsbyggnad i rätt hastighet, äter just nu 900-1100kacl per dag, sakta men säkert och det går inte med ljusets hastighet...

@JBK.Ltd.

I dietist ögon inte tillräckligt snabbt enligt deras böcker och kunskap, enl. dem så var kravet 15kg på fyra veckor, @Nam Falang
I mina ögon för långsamt för operationen skulle blivit utförd redan igår, men tillräckligt snabbt för att det ska funka för mig och min kroppsbyggnad i rätt hastighet, äter just nu 900-1100kacl per dag, sakta men säkert och det går inte med ljusets hastighet...

@JBK.Ltd.
Ja 15kg på fyra veckor. Jösses hur kan man ens sätta det som mål :rolleyes:
Sedan denna kalori hysteri, när skall dom, dietisterna och många andra föresten, lära sig.

Ja 15kg på fyra veckor. Jösses hur kan man ens sätta det som mål :rolleyes:
Sedan denna kalori hysteri, när skall dom, dietisterna och många andra föresten, lära sig.

@Nam Falang
Finns bara ett och inget annat sätt än att! SLUTA ÄT!

En sak till, en hög presterande Idrottman/Kvinna eller en "Hen" kan möjligtvis komma upp i de önskade kraven från dietisten.
Ehh! Jag, tillhör inte dessa och jag överlåter det till dessa som gillar den sport de utövar och hejjar på när det behövs...

@JBK.Ltd. :laugh2:

Senast ändrad:
@Nam Falang
Finns bara ett och inget annat sätt än att! SLUTA ÄT!

En sak till, en hög presterande Idrottman/Kvinna eller en "Hen" kan möjligtvis komma upp i de önskade kraven från dietisten.
Ehh! Jag, tillhör inte dessa och jag överlåter dem som gillar den sport de utövar och hejjar på när det behövs...

@JBK.Ltd. :laugh2:
Använder man Modifast och dylika vedervärdiga brygder så kan det kanske fungera. Men man måste för tusan leva också. Annars tröttnar man och allt riskerar att haverera.

Idag blev det curry nam nam med havreris igen..ser väl inte så aptitligt ut men det smakar verkligen nam nam.:thumbsup:
1693153194540.jpeg

1693153324376.jpeg

1693153358841.jpeg

Nu har höstäpplena börjat mogna så jag fixade så det blev äppelkaka med vaniljsås till efterrätt.:nod:
Läste en gång en snubbe som beställde i äppelkaka hos ett svenskställe i Pattaya men då var tydligen vaniljsåsen slut så kocken öste på beasås eller något annat med liknande färg :laugh2:

Idag blir det en typ Ungersk maträtt Kolbaz (300g färsk korv) med lök och vitkål.

IMG_20230828_121423.webp

Ska egentligen vara kielbasa korv men hittade inte den sorten, så tog det näst bästa.

Ska bli kul och spännande att pröva en ny korvsort, har inte ätit denna.
Men annars så innehåller kastrullen :
Kolbaz, färsk korv 300g
1 Stor lök och ett halvt Vitkålshuvud 550g.
Smaksatt med salt, svart/vitpeppar & stänk av Aromat...

Bon Apetit!

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar