Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Lagade köttsoppa igår, fick vila på balkongen tills idag. Både jag och grabben vill ha klimp i soppan också.
IMG_4352.jpeg

IMG_4353.jpeg
 
Besök på ett gammalt hak i Phuket town, tror första gången jag åt där var 89. Kör deras combo av all tre. Inte svårt att hitta parkering där längre. Shopping mallen Ocean är ju ned lagd sedan många år och Robisons la ned i somras. Lite av en död stadsdel numera. Men I phuket old town är det en jävla tryck nu. Där Gotlands pick doktor och vän hade sin klinik.

20231109_124713.jpg


20231109_123426.jpg


20231109_124055.jpg


20231109_123257.jpg
 
Besök på ett gammalt hak i Phuket town, tror första gången jag åt där var 89. Kör deras combo av all tre. Inte svårt att hitta parkering där längre. Shopping mallen Ocean är ju ned lagd sedan många år och Robisons la ned i somras. Lite av en död stadsdel numera. Men I phuket old town är det en jävla tryck nu. Där Gotlands pick doktor och vän hade sin klinik.

20231109_124713.jpg


20231109_123426.jpg


20231109_124055.jpg


20231109_123257.jpg
För mycket Kinaprydnader för ens skulle satt min fot.
 
För mycket Kinaprydnader för ens skulle satt min fot.
Tja Phuket är ju nästan uppbyggd av kinser sedan hundratals år och utvinning av tenn. Så Kina prydnader är det 13 på dussinet på dom flesta affärsinrättningar i stan. Men kinesiska turister lyser nog med sin frånvaro på den här resturangen. Sedan har nog det kinesiska blodet blivit utblandat både med det ena och det andra under all dessa år.
 
Tja Phuket är ju nästan uppbyggd av kinser sedan hundratals år och utvinning av tenn. Så Kina prydnader är det 13 på dussinet på dom flesta affärsinrättningar i stan. Men kinesiska turister lyser nog med sin frånvaro på den här resturangen. Sedan har nog det kinesiska blodet blivit utblandat både med det ena och det andra under all dessa år.
Ja utblandat, frugan envetnas med gå på kinesikt tempel under högtid, jag vägrar och varför, du är Thailändare inte en jävla Kines.
Äldste sonen har bottenbetyg i Kinesiska på skolan och gör mig nästan stolt.
 
Ja utblandat, frugan envetnas med gå på kinesikt tempel under högtid, jag vägrar och varför, du är Thailändare inte en jävla Kines.
Äldste sonen har bottenbetyg i Kinesiska på skolan och gör mig nästan stolt.
Japp kinesiska tempel är viktigare än andra under högtider.
När det gäller framtida framgångar, lycka, rikedom, giftermål, spådom mm är det dom kinesiska som gäller.
 
Ja utblandat, frugan envetnas med gå på kinesikt tempel under högtid, jag vägrar och varför, du är Thailändare inte en jävla Kines.
Äldste sonen har bottenbetyg i Kinesiska på skolan och gör mig nästan stolt.

Är väl inget å gny över?!
Hon har sin kul-tur & du har din, @PanPan
Sitter själv i samma situation, med min käring och hon har påbrå från båda mamma thai och pappa kines, så hon hamnar i kategorin 50/50.
Så det där springande olika tempel thai eller kinesiska tar jag med nypa salt, blir lite full i skratt bakom min ansiktsfasad när man stiger in och får lite extra ompysslade direktiv hur saker ska gå till...

@JBK.Ltd.
 
Lunch, med länkkorv och rotfrukter.

Nytt från coop.

Screenshot_20231110-105614~2.png


I pannan med lite smör.

IMG_20231110_103539.jpg


Slutsteget på tallriken.

IMG_20231110_104043.jpg


Serverad tillsammans med min favorit, Kavli Gurkmajonäs, som jag annars brukar göra själv med Bostongurka & Majonnäs, enda minus var storleken på vissa rotfruktsbitar, de var även lite för stora för mitt inkast till "matkrossen", så till nästa gång får man kanske tina dem lite och skala ner dem till passande munstorlek.
Men för övrigt så var de goda i stekt form, varma med lite s.a.s. "krunsch" i mitten...

Bon Apetit!

@JBK.Ltd.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp