Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Kvällsmat blev mackor med ägg o räkor

IMG_1218.png
 
Blev en cordon bleu hos Lazslo ställe Lets eat, smakade bra. En Tiger draft till förrätt.
Skall man var falang och överleva i den tuffa resturangbranschen med nischen västerlänsk mat här i Khao lak .
Så verkar det som enda vinnande koncept är att ställa sig ute i byssan och jobba. Arbetstillstånd ingen aning, hur dom löser det.
Lazslo är en jäkligt trevlig Ungrare från Göteborg som gillar att sätta sig bakom trummorna på kvällen med lite andra musiker. Gulasch är naturligtvis på menyn .

20231113_191337.jpg


20231113_184953.jpg
 
Ja saikok Isaan är gott, Jag köper hem och äter med senap till kanon gott, en del sorter är syrliga och smakar isterband och kostar inte mer än 10 baht

Ja detta var den synliga sorten. Älskar den. Vi brukar alltid handla i den här butiken i Ban Phai när vi passerar området

1699917161601.png


 
Idag så var jag iväg till Ersta shj. och väl där så hörde jag ett litet kurr i magen så jag stegade in på deras nya och fräscha cafeteria och där slog jag till med/på detta.

IMG_20231114_114610.jpg


En Pale Ale och två väldans små ostmackor med min favorit krydda "Vallmofrön", kostnad 164Kr.
Det enda som gjorde mig lite konfunderaderade var intagande av Pale Ale, som var väldans god förövrigt, var att jag kände av alkoholen i burken som låg på 5,5V%, Cafeterian sålde "Stark öl" på eller i sjukhuset lokaler, har ta mig tusan aldrig varit med om tidigare...


@JBK.Ltd.
Inte undra på priset?!
 
Idag så var jag iväg till Ersta shj. och väl där så hörde jag ett litet kurr i magen så jag stegade in på deras nya och fräscha cafeteria och där slog jag till med/på detta.

IMG_20231114_114610.jpg


En Pale Ale och två väldans små ostmackor med min favorit krydda "Vallmofrön", kostnad 164Kr.
Det enda som gjorde mig lite konfunderaderade var intagande av Pale Ale, som var väldans god förövrigt, var att jag kände av alkoholen i burken som låg på 5,5V%, Cafeterian sålde "Stark öl" på eller i sjukhuset lokaler, har ta mig tusan aldrig varit med om tidigare...


@JBK.Ltd.
Inte undra på priset?!
Tyckte du skrev att du knappt drack alkohol, nu slank det ned en bira så här på tisdagen :thumbsup:
 
Idag så var jag iväg till Ersta shj. och väl där så hörde jag ett litet kurr i magen så jag stegade in på deras nya och fräscha cafeteria och där slog jag till med/på detta.

IMG_20231114_114610.jpg


En Pale Ale och två väldans små ostmackor med min favorit krydda "Vallmofrön", kostnad 164Kr.
Det enda som gjorde mig lite konfunderaderade var intagande av Pale Ale, som var väldans god förövrigt, var att jag kände av alkoholen i burken som låg på 5,5V%, Cafeterian sålde "Stark öl" på eller i sjukhuset lokaler, har ta mig tusan aldrig varit med om tidigare...


@JBK.Ltd.
Inte undra på priset?!
Du kan trösta dig med att det känns som att vara på Arlanda, med de priset!!
 
Ska försöka göra en fisksoppa till middag idag. Ska koka till buljongen av det här laxrenset och det blir nåt jag aldrig gjort förr,kanske inte går att äta :)
Strax iväg och köpa lite grönsaker jag ska slänga ner i grytan.

17001468782674641893269613697012.jpg
Kommer att bli superbra, omför lite smak kan du alltid dutta i lite fisk fond !( eller fiskbuljong tärning)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp