Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

 
Det är väl frugan som skall laga mat till dig på den stora dagen när du fyller gubbe.
För det första uppmärksammas väl knappt födelsedagar hos thai, vare sig i denna eller andra i familjen iaf.
Ingen som ringer med det minsta grattis ens till barnbarnen eller någon annan heller för den delen på deras födelsedag.
Har vart i byn när någon fyller år och ingen reflekterar över det ens.
Frugan hade ju när vi träffades noll koll på sina föraldrars ålder, nu har hon en ca.
För det andra hon kommer inte nära den Entrecoten!
 
För det första uppmärksammas väl knappt födelsedagar hos thai, vare sig i denna eller andra i familjen iaf.
Ingen som ringer med det minsta grattis ens till barnbarnen eller någon annan heller för den delen på deras födelsedag.
Har vart i byn när någon fyller år och ingen reflekterar över det ens.
Frugan hade ju när vi träffades noll koll på sina föraldrars ålder, nu har hon en ca.
För det andra hon kommer inte nära den Entrecoten!
Antiklimax kallar jag det! Men jag märkte samma sak i början men barnen tvingar henne att tänka om. Själv vill jag sluta fylla år men det funkar inte.
 
För det första uppmärksammas väl knappt födelsedagar hos thai, vare sig i denna eller andra i familjen iaf.
Ingen som ringer med det minsta grattis ens till barnbarnen eller någon annan heller för den delen på deras födelsedag.
Har vart i byn när någon fyller år och ingen reflekterar över det ens.
Frugan hade ju när vi träffades noll koll på sina föraldrars ålder, nu har hon en ca.
För det andra hon kommer inte nära den Entrecoten!
I Jönköpingtrakterna ringdes det dock på messenger från när vi var på Big-C, där satt dom i glasögon med siffran 50 på och sjung ja må han leva, dracks champagne mitt åldrande firas mer på annat håll än av mig själv 55555.
Men jag är väl nästan som en thai när det gäller fira födelsedag..
Jag funderade när ombord, antingen Singapore eller börja bygga om hemma.
Blev börja bygga om hemma, en helg där hade gått på mer än det jag gör nu och nåt jag vill ha gjort, viktigare för mig.
 
Antiklimax kallar jag det! Men jag märkte samma sak i början men barnen tvingar henne att tänka om. Själv vill jag sluta fylla år men det funkar inte.
Det gjorde jag för många år sen, har faktist varit ett tag här nere då jag fått räkna för visste inte om jag var 38 eller 40, 555.
Lite som ombord vet inte om Månd eller Torsd, bara Lördagen som är viktig ;)
 
Tja en Aussi biff, lite krogen runt hörnet känsla låd vin i glasen, Bea osv.
Efter som det är ett thai forum .
Så vad passar bättre än All fools day av Saints från Australien på högtalaren.

20240420_193607.jpg
Augus ...?
 
Biffen som vart över i lördags fick åka ned i sås på grönmögelost och lite pasta. Lite man dagar vad man haver och kylskåpsrensning. Får avslutas med en dopp i poolen. Moppen tidigt imorgon ut till ön koh kho khao , betala för en del röjning dom gjort.

20240422_194026.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp