Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Blev så in i skogen sugen på "Blodpudding" med strimlad vitkål och blåbärssylt.
Sorry, över att jag var så hungrig och glömde bort att ta bilder.
Jag, är fascinerad över hur gott och billig ett paket blodpudding(Halva pkt. gick åt.) kan vara, 11,00kr, sen till det 100-150g vitkål strimlad.
Allt som allt, en kostnad på eller under tjugo kronor...
Blev så in i skogen sugen på "Blodpudding" med strimlad vitkål och blåbärssylt.
Sorry, över att jag var så hungrig och glömde bort att ta bilder.
Jag, är fascinerad över hur gott och billig ett paket blodpudding(Halva pkt. gick åt.) kan vara, 11,00kr, sen till det 100-150g vitkål strimlad.
Allt som allt, en kostnad på eller under tjugo kronor...
Alla syltsorter fungerar, blå, jord, drott eller annan sötningsmedel, utom KETCHUP!?! @Nam Falang.
Hade en klasskompis som i skolmatsalen frågade mattanten om ketchup fanns tillgänglig, till blodpudding!!
Men han fick sin ketchup och dränkte sina bitar blodpudding och slafsade sedan i sig av sina ketchup dränkta med glädje..
Alla har en olika syn på hur mat ska smaka.
Nytt koncept! Och min nyinköpta pyrex.
Har aldrig provat att göra en låda på detta sätt!
Makaroni gratäng typ, med köttfärssås och äggstanning.
Började igår med att tillreda köttfärssåsen och idag så påbörjade jag monteringen av lådan med att koka 5 dl makaroner(Snabb makaroner, hade inte Ideal makaroner hemma), efter halva koktiden så hällde jag av dem och tog min kylskåpskalla köttfärs och blandade ihop de två(för att stoppa kokningen av makaronerna) och tillredde äggstanningen på 5 dl mjölk och 5 ägg med lite salt och svartpeppar(behövde bara 4 dl av stanningen).
Och som lite extra på toppen så rev jag på järnet ca. 4 - 5 dl Greve ost, för lite extra gottigott.
Jo! Köttfärsen, bestod av 250 g köttfärs, 150 g tärnat stekfläsk, 1 hackad lök, 210 g krossade tomater(Mutti) & en burk vatten, 1 tsk Worcestershiresås, 1 tsk HP sås, 2 tsk Sherry Vinäger och till sist 1 kub Köttbuljong, efter det så fick den stå på spisen och puttra ihop sig på låg värme i 1,5 - 2 tim.
Så efter en stunds svalnande så blir det till att skopa ur en normalstor bit för inmundigas och se om det blev ett lyckat koncept.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.