Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Håller på att förbereda morgondagens lunch lådor.
Det ska bli stuvad spenat, korv och ägg.
Sambon ska få grilla några kyckling ben som vi ska äta ikväll med potatissallad.

IMG_1915.jpeg

IMG_1917.jpeg

IMG_1918.jpeg

Jeg tenker på kor billigt det var i Thailand for noen år siden . Her er vi på en kafe i Bangkok og spiser kjottsuppe ,ein av dei beste kjottsuppene jeg har smakt i Thailand . Dette er for ca . 9 år siden ,då 1 Skr var 5 baht . Kjerringen kjoper 2 små supper for 15 bat styker , ca 3 kr .Men suppa var så god att ho kjopte ei stor suppe 40 baht og vi delte den , Her spiste vi en god middag til Skr 5,50 pr stk . Det er ikke altid du får den beste maten på fine Restauranger

IMG_1408.jpg

IMG_1407.jpg

Jeg tenker på kor billigt det var i Thailand for noen år siden . Her er vi på en kafe i Bangkok og spiser kjottsuppe ,ein av dei beste kjottsuppene jeg har smakt i Thailand . Dette er for ca . 9 år siden ,då 1 Skr var 5 baht . Kjerringen kjoper 2 små supper for 15 bat styker , ca 3 kr .Men suppa var så god att ho kjopte ei stor suppe 40 baht og vi delte den , Her spiste vi en god middag til Skr 5,50 pr stk . Det er ikke altid du får den beste maten på fine Restauranger

IMG_1408.jpg

IMG_1407.jpg
Mat för fattiga norrbaggar. :)

Nu är jag proppmätt efter att satt i mig två 150 grams entrecoté burgare från grillen och en pilsner. Mycket godare burgare än Donken, Max och Burger King tycker jag. Tog och körde burgarna i gallret idag då just dessa burgarna annars gärna faller isär vid hanteringen och på grillen.

IMG_1294.jpeg

IMG_1296.jpeg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar