Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Idag blev det fläsk med löksås. Medan jag äter kommer jag att tänka på en trevlig man som drev en restaurang i Pattaya tillsammans med sin thai fru . Han hette Sten kommer jag ihåg. Vad restaurangen hette har jag glömt. Där serverades i alla fall en gudomlig fläsk med löksås som var en räddningsplanka när man inte fick i sig mer thaimat :). MVH Lilla Fridolf

mat.jpg
Du var kanske hos Flaggan.

Du var kanske hos Flaggan.

"Flaggan" i närheten el. korsningen vid Beach Road.
Enl. de flesta så var han typ av ett psykfall, men han hade i alla fall okej julbord varje år som var hyfsat enl. de flesta "expats" i Pattaya.
Har gått förbi ett par ggr. men aldrig klivit in där för dryck och endast just för rykten som spreds genom djungeltrumman.

@JBK.Ltd.

Enl. de flesta så var han typ av ett psykfall, men han hade i alla fall okej julbord varje år som var hyfsat enl. de flesta "expats" i Pattaya.
Har gått förbi ett par ggr. men aldrig klivit in där för dryck och endast just för rykten som spreds genom djungeltrumman.

@JBK.Ltd.
Flaggan låg på South Pattaya Road cirka1 km från Beach Road mot Sukhumvit.

@JBK.Ltd.
Du tänker på Globetrotter, käkade där några gånger, då var gubben ok, hörde också att han törnade på gäster ibland.

Så fanns det Tre restauranger med en Sten som huvudman då?

Skafferiet
Flaggan
Globetrotter

Och var det samma sten eller olika stenar?

@stef@n @lillafridolf
Flaggan hette den restaurang jag besökte. Ägare var Sten tillsammans med frun. Skafferiet och Globetrotter känner jag inte till. Nu var ju det här rätt många år sedan så minnesbilderna är lite diffusa och efter att ha suttit och pratat med Sten några timmar så blev det riktigt diffust :). Men maten var god.
MVH Lilla Fridolf

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37