Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Jag har köpt pizzor på The Pizza Company ett gånger då det har varit det närmaste från vårt hus i Udon. Men dessa har liksom inte fallit mig i smaken speciellt mycket personligen. Men de har varit uppskattade av de thai som vi bjudit på pizza då de själva inte köper eftersom det är dyr mat relativt mot vad de vanligtvis äter. Men smaken är ju som röven...klöven som bekant :laugh2:

Kotlett, potatis och sås till middag

IMG_2462.jpeg

Idag blev det mat från skogens skafferi, på tallriken hamnade våran minsta skogsfågel & även den godaste enligt mig.
Hjärpens bröstbitar tärnades & stektes med lite varmrökt fläsk & potatis kryddades lätt med svart & vitpeppar, det enda jag saknade i pannan var lite gul lök.
Men annars en enkel skogsmat som även gör success hemma med ett gott vin till.

20240915_154643.jpg

20240915_154745.jpg

20240915_160919.jpg

Tog en MC tur i finvädret. På vägen hem smet jag in i gårdsbutiken på Resta gård för att se om dom hade entrecôte men både färsk och frusen var slut. Köpte högrevskärna istället som jag hoppas blir bra det med. Högreven är vacummörad och kostar 370kr/kg. Såg att den var packad idag så den får ligga till sig ett par veckor så tar jag och grillar fläskkarrén som jag lade i marinad i morse.
Entrecôte var på väg in senare under dagen. Hängmörad i 5 veckor till det netta priset av 95kr/hg alltså 950kr/kg. Väldigt mycket pengar för en köttbit men hon i butiken försäkrade att kvaliteten var tipp topp. Får väl testa någon gång :)

IMG_1172.jpeg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
19 K
magnusjansson
M
R
Svar
37