Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat)

Fick en lite idé från Thailand. Egentligen inget nytt så mer en påminnelse kanske. Jag åt paprikor fyllda med fläskfärs och det var väldigt gott. Gjorde en variant här hemma. Lite större paprikor och jag hade blandfärs hemma. Kryddade färsen med Worchestersås, Sambal, dijonsenap, lime cest, lime juice, salt och peppar. Skar upp paprikorna och kärnade ur dom. Fyllde sedan med färsen och kastade dom på grillen. Dom höll inte riktigt ihop som jag hade önskat så man kanske får knyta nästa gång men blev saftigt och väldigt gott. Då var dessutom grillsäsongen invigd :)

IMG_3440.webp

IMG_3441.webp

IMG_3442.webp

IMG_3443.webp

IMG_3444.webp

IMG_3445.webp

IMG_3446.webp

Fick en lite idé från Thailand. Egentligen inget nytt så mer en påminnelse kanske. Jag åt paprikor fyllda med fläskfärs och det var väldigt gott. Gjorde en variant här hemma. Lite större paprikor och jag hade blandfärs hemma. Kryddade färsen med Worchestersås, Sambal, dijonsenap, lime cest, lime juice, salt och peppar. Skar upp paprikorna och kärnade ur dom. Fyllde sedan med färsen och kastade dom på grillen. Dom höll inte riktigt ihop som jag hade önskat så man kanske får knyta nästa gång men blev saftigt och väldigt gott. Då var dessutom grillsäsongen invigd :)

IMG_3440.webp

IMG_3441.webp

IMG_3442.webp

IMG_3443.webp

IMG_3444.webp

IMG_3445.webp

IMG_3446.webp
Ser ju fantastiskt gott ut,det måste jag prova....

Servat pelletsbrännaren. Var en mjukvaruuppdatering också :rolleyes:
Tänkte jag kör kambenen i den. Kycklingen puttrar på i KEGen. Luktar underbart om röken från kolen och äppelträt. Försöker hålla mellan 180-200 grader på KEGen och det funkar bra. Minns när jag körde ribs och ville ligga på drygt 100grader. Jäklar vad jag fick jobba då. Tror det är lättare på en mer kvalitativ Kamado grill.

IMG_3479.webp

IMG_3480.webp

Jag kör kambenen på 80grader idag. När jag kör ribs brukar jag sätta tempen till 105. Kambenen är spädare och borde bli klara snabbare. Ju lägre desto bättre tänker jag. Vi får se. Nu dags att smaka på min kyckling :)

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar